YouTube kanalı açmak, ilgi alanınıza giren konular hakkında videolar hazırlamanız ve paylaşmanız için güzel bir yöntemdir fakat YouTube kanalı aramalarda çıkmadığında keşfedilmeniz imkânsız hâle gelebilir. Bu sorunu yaşayanlar bu nedenle arama sonuçlarında neden YouTube kanalım gözükmüyor gibi sorulara ivedilikle yanıt arıyor.
Siz de eğer bu kullanıcıların arasında yer alıyorsanız merak etmeyin, bu yazıda hem kanalınızın arama sonuçlarında görünmeme nedenini hem de sorunu ortadan kaldırmak için hangi yöntemlere başvurabileceğinizi sizinle paylaşacağız.
YouTube Kanalım Neden Aramalarda Çıkmıyor?
- Kanalın yeni açılmış olması: YouTube, kanalınızı açar açmaz dizinine dahil etmez. Aradan biraz zaman geçmesi gerekir. Bu bir gün de olabilir, birkaç gün de olabilir.
- Hiç video paylaşılmaması: YouTube, kanalı dizine dahil etmeye değer olup olmadığını aktifliğe bağlı olarak belirler. Kanalınıza eğer video yüklemediyseniz aramalarda çıkmaması doğaldır.
- Kanalın yeterince etkileşim almaması: YouTube’un birincil amacı, insanları platformda daha uzun süre tutmaktır. İnsanları ekrana kilitleyen içeriğiniz yoksa YouTube kanalınızı önemsemez.
- Gizlilik ayarlarının yanlış yapılandırılması: Videolarınızı “herkese açık” olarak işaretlemezseniz içeriklerinizin aramalarda çıkması mümkün değildir.
- YouTube’un politikasını ihlal etme: YouTube’un kurallarını ihlal ederseniz arama sonuçlarında sizi daha az göstermeye ya da hiç göstermemeye başlayabilir.
YouTube Kanalım Gözükmüyor, Çözüm Yolları Neler?
- Kanalınızı büyütün.
- Düzenli video yükleyin.
- Videolarınızı herkese açık olarak paylaşın.
- İzleyicilere videonuzu izlettirin.
- Videoların YouTube’un politikasına uygun olduğundan emin olun.
YouTube kanalınızın arama sonuçlarında çıkmamasından şikâyetçiyseniz bu yöntemlere başvurabilirsiniz. Söz konusu çözüm yolları olası nedenlerden hareketle hazırlandı. Bu da yöntemlerimizin sorunun sebebini tespit edip ortadan kaldırmanızı sağlayacağı anlamına geliyor.
Kanalı Büyütme
YouTube kanalınızı yeni oluşturduysanız aramalarda çıkması biraz zaman alabilir. Bu süre zarfında beklemeyi tercih edebilirsiniz ama süreci hızlandırmak isterseniz kanalınızın bağlantısını sosyal medya platformlarında ve arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.
Düzenli Video Yükleme
YouTube’un kanalınızı görmezden gelmesini engellemek için düzenli olarak video paylaşmalısınız. Bir içerik takvimi oluşturun. Bir hafta boyunca her gün video yayınlayıp daha sonra tutarsız video paylaşmaya devam etmeyin.
Yeni kanallar için ideal haftalık video sayısı 4’tür ama her hafta 4 video yayınlayacak kadar boş zamanınız olduğunu düşünmüyorsanız bir ya da iki video paylaşabilirsiniz.
Tabii ki tek önemli olan düzenli video yayınlamak değildir. Belirli bir niş belirlemeli ve ona göre içerikler yayınlamalısınız. Her konuda video paylaşırsanız genel kitlesi olan kanalınız olur.
Genel kitleye hitap etmekle ilgili iki sorun vardır:
- YouTube, videonuzu gelişigüzel bir şekilde önerir ama videonuzun konusu herkesin ilgisini çekmez. Bu da gösterim başına tıklama oranının 1’in altında kalmasına ve zaman içinde videolarınızın önerilmesinin engellenmesine neden olur.
- Birincil gelir kaynağınız reklamlar olacaksa genel kitle size çok yüksek miktarlar kazandırmaz çünkü dağınık bir kitleye hitap edersiniz ve reklamlar da buna göre gösterilir.
Videoları Herkese Açık Olarak Paylaşma
Videoları yayınlama bölümünde “Herkese Açık” seçeneğini işaretlemeyi unutmayın. Bu, videonuzun herkes tarafından görüntülenmesi ve arama sonuçlarında çıkması için gerekli bir adımdır.
İzleyicilere Videoyu İzletme
YouTube’da kanalınızın etkili hâle gelmesini sağlamanın tek yolu, çok sayıda izleyicinin videolarınızı izlemesini sağlamaktır ama bu özellikle dikkat dağınıklığının had safhaya geldiği bu dönemde hiç kolay değildir.
İnsanlar artık videoları hızlandırarak izliyor. Bilgilendirici videolar oluşturuyorsanız ve dikkat çekmeye yeterince odaklanmıyorsanız videolarınız hem hızlandırılıp hem de atlanarak izlenecektir. Bu da düşük ortalama izleme süresine neden olacaktır.
Ortalama izleme süresi, YouTube’un videoları önermesinde önemli rol oynar. Ne kadar düşük olursa videolarınızın önerilme olasılığı da o kadar düşer.
Bu soruna karşı şu aksiyonları alabilirsiniz:
- Bol animasyon kullanın.
- Harekete geçirici ifadelere yer verin.
- Merak duygusunu tetikleyin.
- İzleyicilere istediğini almanın dışında yeni bir hedef verin. Örneğin videonuz YouTube 4000 saat izlenmeye nasıl ulaşılır sorusunu mu yanıtlıyor? İzleyiciye bu bilgiyi vermeden önce odak noktasını farklı bir yöne çekin ki ana hedefinin yanı sıra yeni bir hedefi daha olsun.
Bunları yapmak söylendiği gibi basit değildir. Formülü bulana kadar çok sayıda deneme yapacaksınız ama en nihayetinde istediğinizi elde edeceksiniz.
YouTube’un Politikasını Kontrol Etme
YouTube’un politkalarını mutlaka inceleyin. Videolarınızın politika ihlaline yol açmadığından emin olun. İçerikleriniz eğer kural ihlaline neden olduysa söz konusu içerikteki belirli kısmı düzenleyerek ya da içeriği kaldırarak sorunu giderin. Bir kısıtlama söz konusuysa ve kullanım hakkınızın olduğunu düşünüyorsanız itirazda bulunun.