YouTuber Başucu Klavuzu

Young millenial friends sharing creative content online - Digital marketing concept with next generation influencer having fun on air with radio video stream - Vlogging time at startup coworking space

Son zamanların en hızlı yükseliş gösteren sosyal medya ağlarının başında hiç şüphesiz YouTube geliyor. YouTube, inanılması güç bir havuz. Bir video okyanusu ve her geçen gün daha fazla derinleşiyor. YouTuber olmak için ‘hamle’ yapan binlerce kişi, hali hazırdaki YouTuber’larla birlikte her geçen gün daha fazla video yüklerken, en popüler müzisyenlerden yapım şirketlerine hemen her şey, video paylaşım/izleme ağına multimedya verisi sağlıyor.

Elbette izleyiciler için bunun anlamı büyük, aranılan hemen her video, film ve hatta kısacık görüntülere kadar her şeye erişim imkanı sağlanıyor. Üstelik ücretsiz şekilde.

 

YouTube uzun yıllardır hayatımızda olmasına rağmen en büyük yükselişi geçtiğimiz son 5 yılda yakalamıştır. YouTube yayıncıları reklam gösterimlerinden para kazanmaktadır. Bu alanda para kazanılıyor olması da daha kaliteli içeriklerin üretilmesine ve yanıltıcı, sıkıcı videoların yerine bilgilendirici ve eğlenceli içerikler üretilmesine teşvik ediyor…

YouTube içerik üreticileri YouTuber olarak adlandırılıyor. Youtuber’lar, komedi, müzik, oyun, inceleme, teknoloji, gezi, makyaj yapımı, püf noktaları gibi birçok kategoride videolar üretmektedir. Youtuber’lar içeriklerini belli bir düzen doğrultusunda haftanın belirli günleri ve belirli saatleri aboneleriyle paylaşıyorlar.

Youtube kanallarında en önemli faktörlerden biri abone sayısıdır. Çünkü yalnızca ilgi çekici içerikler üretip izleyenlere fayda sağlayan kanalların abone sayısı yüksektir.

Abone sayısının yüksek olması, yayıncının iyi videolar ortaya çıkardığını gösterir. Peki Youtube kanalı açtığımızda başarılı olmak için nelere dikkat etmemiz gerekiyor?

1- Başlık ve görsel çok önemli

Ürettiğiniz videonun çok izlenmesi için videonun içeriğini merak uyandıran bir başlıkla paylaşmanız gerekiyor. Aynı zamanda bir o kadarda ilgi çeken görseller kullanarak insanları videonuza çekebilmeniz gerekiyor. Başlık ve kullandığınız fotoğrafı en iyi şekilde belirlemeniz yüksek izlenme sahip videonun oluşturulmasında ilk adımı attığınız anlamına geliyor.

Örnek vermek gerekirse YouTube’un en çok izlenenleri arasında Ruhi Çenet yer alıyor. Ruhi çenet genellikle korku videoları üretiyor. Çenet’in içeriklerine baktığımız zaman “Yaşanmış En Korkunç YAMYAMLIK Olayı” , “Uzaylılar Hakkında Bütün GERÇEKLER” gibi izleme isteği uyandıran başlıklar dikkatimizi çekiyor. Bu tip başlıkları bulmak günümüzde sanıldığı kadar zor değil, sadece fenomenlerin bu noktadaki tercihlerine göz atmak yeterli.

2- İçeriğin doğruluğuna önem verin

İçeriğin doğru olması kadar önemli pek az şey var YouTube’da. Hazırladığınız içerik kesin ve doğru bilgilerde oluşmalıdır. Sizin izleyene vereceğiniz tek bir yanlış bilgi, izleyenin kanala olan güvenini sarsarak abone olmaktan vazgeçmesine sebep olabilir. Bu sebepten dolayı videonun içerisinde yer almayan bir görsel kesinlikle kapakta kullanılmamalıdır.

Aktarılan bilgiler kanıtlanmış olmalıdır. Anlamsız, sadece ‘tık peşinde’ koşan videolarla sıkça karşılıyoruz. Bunlar sadece anı kurtarabilecek, geleceği olmayan içerikler. Bu nedenle siz siz olun, YouTube’da başarılı olmak istiyorsanız ‘sağlam’ içeriklerle yola çıkın.

3- Abonelerinize sizin için değerli olduklarını hissettirin

Youtube kanallarının çok fazla gündemde olmasının sebebi televizyondan çok daha farklı olmasıdır. Örneğin ülkemizde olumsuz bir durum olduğunda Tv programcısı dilediği zaman programını erteleyemez ya da programın formatının dışına çıkamaz. Youtube programlarında ise durum çok daha farklı.

Çok eğlenceli bir video kanalı dilediği zaman içerik üretmeme hakkına sahiptir. Ayrıca yayınında formatının dışına çıkarak dilediği konuyu ele alabilir. İnsanlar baktıkları ekranda sahte gülücükler yerine doğal insanlar arıyorlar ve bu da Youtuber’ların öne çıkmasını sağlıyor. Bu noktada Berkecan’ı seviyoruz. Kendisi her ne kadar dostlarının eğlenceli kişiliğinden beslense de sempatik ve komik içerikler üretiyor, ayrıca takipçilerine de önem veriyor.

Elbette bu noktada birçok örnek verilebilir, özellikle makyaj videoları sunan kadın YouTuber’ların gerek verdikleri hediyelerle, gerekse tavırlarıyla beklentilerine iyi yanıtlar verdiklerinin de altını çizmek gerekir. Ayrıca insanların videolar hakkında ki yorumlarına da cevap verilmesi, izleyicinin sesini içerik üreticisine duyurabildiğini gösteriyor. İzleyeni anlamak ve ona göre içerik üretmek çok önemlidir.

4- Farklı olun

Üst düzey kameralara veya çok performanslı mikrofonlara ihtiyacınız yok, hatta bazen videolarınıza montaj yapmanıza bile gerek kalmayabilir. Bir önceki başlıkta söylediğimiz gibi insanlar doğallık arıyorlar. Çok yüksek gelirlerle bu işe başlamasanız da ürettiğiniz farklı içerikler sizin izlenimlerinizi arttırır ve belki de cep telefonunuzun kamerasıyla sermayesiz bir şekilde çekmeye başladığınız videolarınız sevilebilir, sizin bu sektörden ciddi gelirler elde etmenizi sağlayabilir.

Diğer yandan yatırım yapmaktan zarar gelmez. İyi bir kamera olmasa da akıllı telefon için tripod düşünebilirsiniz. Işıklandırmaya önem verebilirsiniz. Eğer küçük mekanlarda çekim yapıyorsanız kalitede sorunlar göze çarpabilir, değişiklikler yapmayı deneyin. Örneğin üniversite kampüsünde geniş arka plan ve doğal ışıkta çekim yapın. Deneyerek öğrenin.

5- Nokta atışı yapın

Sunmak istediğiniz içerikleri kendimize has bir anlatımla hazırlamamız gerekiyor. Diğer kanalları taklit etmek veya onlar gibi olmaya çalışmak sizin kanalınızın kalitesini düşürecek bir faktördür. Dikkat etmemiz gereken diğer bir etkense videolarda ki üsluplar ve videoların sunum tarzı aynı standartlarda olmalıdır. İnsanlar sizin üslubunuza göre kanalınızı sıklıkla takip ederler.

Eğer izleyiciyle bütünleşir ve onların ailenin bir bireyi olarak görerek izleyici yorumlarına önem verirseniz onlarda kendilerini ailenin bir ferdi olarak hissederler. Abone sayısı eşittir izlenim sayısı o da eşittir başarılı bir Youtuber demektir.

Youtube kanalınızda içerik üretirken bunları dikkate alırsanız sizde başarılı bir Youtuber olabilirsiniz. Fakat unutmamak gerekir ki başarı konusunda ki asıl faktör sizsiniz. Kendinizi geliştirerek ilerlemeniz halinde başarıya ulaşmamak için hiçbir sebep yoktur.

BONUS: Geleceğin çözünürlük değerlerine hazır mısınız?

Hiç merak hiç ettiniz mi, gelecekte sizi hangi YouTube görüntü çözünürlükleri bekliyor? İşte bu konuda geleceğe gidiyoruz…

Şu anki video çözünürlüklerini kaydedilen videonun özelliğine bağlı olarak seçebilmek mümkün. Örneğin çok eski videolarda 360p gibi düşük çözünürlüklerle izleme deneyiminden başka çare yokken yüksek çözünürlüklü görüntü kaydedebilen aygıtlarla elde edilmiş görüntüler sayesinde az sayıda olmakla birlikte 8K’ya kadar kaliteli görüntüler izlenebiliyor. Şu da var, ne kadar yüksek çözünürlük, o kadar yavaş bekleme süresi; örneğin 2880p’lik bir videonun yüklenip izlenmeye hazır hale gelmesi dakikalar alabilir. Gelecekte ise sizi 8K ve daha fazlası bekliyor…

8K şimdilik yavaş yavaş adından söz ettirse de YouTube’da henüz genel olarak izlenebilen çözünürlükler arasında değil. Ancak ‘Ghost Town’ gibi 8K videoların izlenebildiğini belirtelim. Eğer 8K ayarı yaparsanız açılması için dakikalarca beklemeniz gerekecek… Önümüzdeki 2 yıl içinde gelişecek ağ teknolojiler ile birlikte 8K görüntülerin de YouTube’da yoğun olarak izlenebileceğini belirtelim. Şu anda 11K çözünürlüklü TV üretilmiş durumda (prototip olarak), 11K, 16K, 32K gibi akıl almaz boyutlardaki çözünürlükler de YouTube’un geleceği olacak.

Uzak geleceği mi, işte bu soru şimdilik belirsiz. Ancak görüntünün mikronlarının görülebildiği bir YouTube deneyimi o kadar da uzak değil.

Para içinde yüzen YouTube fenomeni

Sosyal medya, kanın insanın damarlarında olmazsa olmaz konumu gibi. Olmazsa olmaz adeta. Twitter, Facebook, YouTube gibi devasa platformlar, her gün milyarları kendisine bağlarken bu araçların büyük oyuncularına da deyim yerideyse ‘köşeyi’ döndürüyorlar.

Milyonlara hitap eden sosyal ağ hesapları, kendi yapıları gereği hesap sahiplerine para kazandırırken fenomenler için yeni iş olanakları konusunda anahtar vazifesi de görüyorlar. Bunlardan en sonuncusu YouTube’un en çarpıcı fenomenlerinden Alfie Deyes.

Deyes, YouTube kanalları ile Britanya topraklarının en önemli isimlerinden. Üstelik daha ‘ergenlik çağını yeni yeni aşmakta olan’ biri. Kamera karşısında çok sevilen videologger, en son kitabıyla da en çok satanlar arasında. Türkiye’de sevilen İngilizce karşılığıyla kitabı, The Pointless Book tam anlamıyla ‘bestseller’ olmayı da başardı.

Fenomen, kitabıyla da gündeme gelirken milyonlarca dolarlık servetine servet eklemeye, diğer yüz binlerce fenomen adayı ve on binlerce fenomene ‘boş durmayın dostum, iyi para kazanabilirsiniz artık!’ mesajı vermeye devam ediyor.


 

Exit mobile version