Ana sayfa Araba Volkswagen elektrikli araç şarj robotu çıkarmaya hazırlanıyor

Volkswagen elektrikli araç şarj robotu çıkarmaya hazırlanıyor

Alman otomobil üreticisi Pazartesi günü, bir "Star Wars" filminin bir parçası gibi görünen bir mobil şarj robotu için bir prototip açıkladı. Ancak çözüm, yalnızca sürücü yokken bir elektrikli otomobilin nasıl şarj edileceği sorununu değil, aynı zamanda ayrı bölmelerde şarj etmek için altyapıya sahip olmayan bir garajda birden fazla aracın nasıl şarj edileceğini de çözüyor.

0

Volkswagen, 2019’un sonlarında ilk kez konsept kanıtı biçiminde gösterdiği elektrikli araç şarj robotu konseptinin bir prototipini yaptığını ve bu fikri geliştirmeye devam etmeyi planladığını söylüyor. Görünüşe göre dev Volkswagen, konsepti o kadar çok sevdi ki, prototip elektrikli araç şarj robotu, yanıp sönen dijital gözler ve R2-D2 sesleriyle tamamlanmış konsept versiyonla neredeyse aynı görünüyor.

Tesla Üretim Problemleri Bakın Nelere Neden Oldu

Volkswagen için şaşırtıcı bir şekilde gösterişli ya da şirin bir adı olmayan robot, teoride yeterince çalışıyor. Elektrikli aracınızı bir kapalı otoparka park ettiğinizde, siz (veya arabanız) pilin doldurulmasını talep edebilirsiniz. Robot, kenetlenme istasyonundan sökülüyor. Bir düzine kadar mobil pili takıyor ve ardından bunları arabanıza sürüklüyor. Robot, pili arabanıza takar ve ardından diğer şarj taleplerini karşılamaya hazır olarak istasyonuna geri döner. Arabanızın şarjı bittiğinde (veya işinizden döndüğünüzde), robot pili toplar ve diğer arabaların ve yayaların yol boyunca geçmesine izin vermek için durarak şarj raflarına geri getirir.

VOLKSWAGEN ELEKTRİKLİ ARAÇ ŞARJ ROBOTU OLASI PROBLEMLER DOĞRULABİLİR

Bu eğlenceli bir fikir, ancak Volkswagen’in Pazartesi günü yayınlanan basın açıklamasında değinmediği bazı olası başarısızlık noktaları var. Birincisi, şarj robotu, robotla iletişim kurmak için arabaların bir tür genel ağa (endüstride V2X veya “her şeye araç” olarak bilinir) bağlı olmasına bağlıdır. Ancak bu, henüz benimsenmemiş bir fikir ve hangi standardın kullanılacağı hakkında tartışmak gibi nezaketsiz ama yine de temel problemlerle dolu bir fikir.

Ayrıca, şarj robotunun bu versiyonuna “prototip” demek, Volkswagen’in çalışan bir versiyona sahip olduğu anlamına geliyor. Ancak şirket bunu Pazartesi günkü duyurusunun bir parçası olarak fiilen göstermedi. Bunun yerine Volkswagen, robot için sadece parlak bir reklam ve birkaç fotoğraf içeren bir “ilk bakış” yayınladı. Otomatik şarj, Volkswagen’in bir süredir uğraştığı bir fikirdir. Kesinlikle yalnız olmasa da, bunu gerçekleştirmek için aktif olarak meşgul görünen birkaç büyük şirketten biridir.

VOLKSWAGEN ŞARJ ROBOTU ŞARJINI EVDE VEYA PARKTA DOLDURUYOR

Volkswagen, Dieselgate skandalı için yaptığı daha büyük kefaretin bir parçası olarak ABD (Electrify America) ve Avrupa’da (Ionity) büyük hızlı şarj ağları inşa ediyor. O halde bu robot gibi bir şey daha tamamlayıcı bir şarj çözümü gibi görünebilir. Ancak hızlı şarj olan ağlar gerçekten rutin kullanım için tasarlanmamıştır. Daha ziyade, çoğu elektrikli otomobil sahibi, şarj işlemlerinin çoğunu evde veya park yapılarında yapacak. Yani bunu kolaylaştırmanın bir yolunu bulmak değerli bir hedeftir.

Şarj robotu, iyi çalışsa bile, muhtemelen orada nihai çözüm olmayacaktır. Volkswagen, Çin’in bazı bölgelerinde ve Almanya’nın Wolfsburg kentinde, daha standart bir şarj istasyonu direği gibi görünen şeyin içine pilleri yerleştirmeyi içeren farklı bir fikri zaten deniyor. Bu, şarj istasyonunun elektrikli araçları hızlı şarj etmek için kullanılabilecek bir enerji deposu oluşturmasına olanak tanır. Yerel şebeke başka bir şekilde tek seferde bu kadar elektriği dağıtamaz. Volkswagen Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 2021’in başlarında bu sözde “esnek hızlı şarj istasyonlarının” daha geniş bir lansmanını planladığını söyledi. Yine de bu istasyonların bir dezavantajı: göz kırpma yok.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here