Elon Musk’ın Twitter’ın reklam gelirleri ile ilgili son yaptığı açıklamaya göre sosyal medya platformunun reklamlardan elde ettiği kazanç hâlâ negatif doğrultuda seyrediyor. Musk’a göre reklam gelirlerindeki yaklaşık yüzde 50’lik düşüş var.
2022 yılının ekim ayının sonuna doğru Twitter’ı resmen satın alan Elon Musk, o günden itibaren sosyal medya platformunda birçok değişiklik yaptı. Platform üzerinde yapılan değişikliklerin önemli bir kısmı hem reklamverenlerde hem normal sosyal medya kullanıcıları arasında tartışma konusu oldu.
En büyük değişiklik, Twitter Blue ile ilgili oldu. Mavi tik sahibi olmayı sadece ünlü kişilere özel olmaktan çıkarıp Twitter Blue aboneliği alan herkes tarafından sahip olunabilen bir tik hâline getirmesi, hâlihazırda onaylanmış hesapların ödeme yapmaması durumunda mavi tiki kaybetmesi gibi değişimler platformdan uzaklaşılmasına yol açtı.
Yakın bir zamanda ise Twitter oturum açmayan kişilere kapatıldı. Kullanıcıların profillerine, tweetlere bir hesaba giriş yapmadan göz atmak imkânsız hâle geldi. Twitter giriş şartında her ne kadar geri adım atmış olsa da profilleri görüntülemek için hâlâ oturum açmak gerekiyor.
Platformun sahibi olan Elon Musk, oturum açma zorunluluğunun getirilme nedenini “O kadar çok veri yağmalanıyordu ki bu durum normal kullanıcılara verilen hizmetin kalitesini düşürüyordu” ifadelerini kullanarak açıklamıştı.
Twitter’ın Reklam Gelirleri Düştü
Twitter’da paylaştığı bir tweette reklam gelirlerinde düşüş olduğunu belirten Musk, reklam gelirlerinde yaklaşık yüzde 50’lik düşüş ve ağır borç yükü olduğunu belirterek nakit akışının hâlâ negatif yönde seyrettiğini söyledi.
Musk, konu ile ilgili yaptığı açıklamada “Başka bir şey yapma lüksüne sahip olmadan önce pozitif nakit akışına ulaşmamız gerekiyor” ifadelerine yer verdi.
Yorum Yap