Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, 2024 yılında Tüketici Hakem Heyeteleri’ne yapılan şikayet ve başvurularla ilgili önemli bilgileri paylaştı.
Geride bırakılan yılda Tüketici Hakem Heyetleri’ne toplam 755 bin 997 adet başvuru yapıldı. 762 bin 100 adet uyuşmazlık Tüketici Hakem Heyetleri tarafından karara bağlanırken yapılan başvuruların toplam parasal değeri ise yaklaşık 7 milyar lirayı buldu.
Vatandaşlar, Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakem Heyetleri’ne yazılı olarak başvuru yapmanın yanı sıra e-Devlet ve Tüketici Bilgi Sistemi üzerinden de elektronik ortamda kolay bir şekilde başvuru yapabiliyor.
2024 yılında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 67’si ise e-Devlet üzerinden gerçekleştirildi. Bu da elektronik başvuru yönteminin yazılı başvuruya kıyasla daha çok tercih edildiğini gösteriyor.
2024’te En Çok Hangi Ürün Şikayet Edildi?
- Ayakkabı (%13,2)
- Kıyafet (%4,86)
- Cep telefonu (%4,09)
- Mobilya (%3,94)
- İnternet abonelikleri (%3,80)
- GSM aboneliği (%2,82)
2024 yılında ürün ve hizmet bağlamında tüketicilerin yaptığı başvuruların merkezinde en çok ayakkabının olduğu (100 bin 448 adet başvuru) belirtildi. Öyle ki bu, toplam başvuruların yaklaşık yüzde 13,2’sini oluşturdu. Şikayetlerin yüzde 4,86’sının ise kıyafet ile ilgili olduğu öğrenildi.
Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakem Heyetleri 2024 Yılında 7 Milyar Liralık Uyuşmazlığı Karara Bağladı
(18.01.2025) pic.twitter.com/dl4y3c66Fx
— T.C. Ticaret Bakanlığı (@ticaret) January 18, 2025
Bunları ise yüzde 4,09 ile cep telefonu (30 bin 959), yüzde 3,94 ile mobilya (29 bin 846), yüzde 3,80 ile internet abonelikleri (28 bin 733) ve yüzde 2,82 ile GSM aboneliği (21 bin 328) takip etti.
Sektörel bazda değerlendirilecek olduğunda ise 2024 yılındaki başvuru yüzde 58,79 ile perakende ticaret sektöründen (444 bin 485) oldu. Bunu ise yüzde 10,14 ile finansal hizmetler sektörü (76 bin 702) ve yüzde 9,79 ile abonelik hizmetleri sektörü (74 bin 70) izledi.
Yorum Yap