Türkiye’deki dijital dönüşümün lideri Türk Telekom, pandemi sürecinin devam ettiği 2021’in ilk yarısında da yüksek performansını sürdürdü. Yılın ilk 6 ayında yüzde 19 büyüme ile 15,8 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom’un faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) 7,8 milyar TL’ye ulaşırken, ilk yarı yılda FAVÖK marjı ise yüzde 49,6 oldu. Güçlü operasyonel performansı ve başarılı kur riski yönetimi sayesinde yılın ilk yarısında 2,6 milyar TL net kâr elde eden Türk Telekom’un yatırım harcamaları da ilk 6 ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artarak 2,7 milyar TL’ye yükseldi.
Ümit Önal: “Dijital dönüşüm, stratejik yatırımlar ve müşteri deneyimi ile sürdürülebilir büyümeye bağlılığımız sürüyor”
Türk Telekom CEO’su Ümit Önal: “2021’in ikinci çeyreğinde de Türkiye genelindeki müşterilerimize en iyi telekom hizmetlerini sağlayarak paydaşlarımıza tatmin edici bir finansal ve operasyonel performans sunmayı başardık. Sağlam geçmişimiz, en üst kalitedeki şebekemiz ile pandemiye yönelik önlemlerin devam ettiği bu dönemde, sıklıkla değişen müşteri davranışlarına ve iş ortamlarına hızlı bir şekilde uyum sağladık. Süratli dijital dönüşüm, stratejik yatırımlar ve birinci sınıf müşteri deneyimi ile büyümeye bağlılığımız sürüyor. Bir yandan günümüzün taleplerini yakalıyoruz. Diğer yandan da üstün hizmetlerin hızla sunulmasına odaklanıyor ve buna göre ilerliyoruz.”
İlginizi Çekebilir: Türk Telekom ile Şehirler Daha Akıllı ve Güvenli
“Hedefimiz teknolojiyi iyilik ve faydaya dönüştürmek”
Önal, “Türk Telekom olarak, hızla değişen dünyada muazzam bir dönüşüme liderlik ediyoruz. Müşterilerimize ve paydaşlarımıza hak ettikleri değeri sağlamak için tüm kararlılığımız, çevikliğimizle hareket ediyoruz. Türkiye’nin lider entegre telekom şirketi olarak aldığımız her karar büyümeye hizmet ediyor. Daha iyi bir toplum için Türkiye’nin dijital yolculuğuna öncülük etmek için çalışıyoruz. Verimlilik, risk yönetimi, finansal zindelik uygulamalarımızın vazgeçilmez yaklaşımı olmaya devam ediyor” dedi.
“Fiber yatırımlarımızla 5G’ye geçişin öncüsüyüz”
Türkiye’de 5G teknolojisine geçişe öncülük etme hedeflerinin devam ettiğini ve fiber yatırımların 5G’ye geçişteki önemine değinen Önal, sözlerine şu şekilde devam etti: “Ülkemizdeki herkesin fiber ağa erişimini sağlamak en önemli önceliklerimiz arasında. 2. çeyrek itibarıyla 81 ildeki fiber ağımız 345 bin km uzunluğa erişti. Üstelik, toplam fiber abone sayımız 8,1 milyona erişirken, fiber abonelerimizin payı da yüzde 58’i aştı. Böylece, fiber dönüşüm projelerimiz sürekli artan kapsamamızla ileriye yönelik büyümemiz için güvence oluşturuyor.”
“Mobilde ‘yüksek değer’ sağlamaya odaklanıyoruz”
Mobil iletişim alanında yüksek değer oluşturmayı hedeflediklerini vurgulayan Önal, “Mobilde, güçlü pazar payımızın yanı sıra son birkaç yılda kapsama, şebeke kalitesi ve müşteri deneyimi gibi alanlarda büyük kazanımlar elde ettik. Güçlü ARPU büyümesi, devam eden fiyatlama aksiyonları, yenilikçi teklifler gibi çeşitli faktörler sağladı. Premium segment ürünümüz Prime’a taşıdığımız abone tabanının da güçlü etkiye sahip. Böylece mobil ARPU’daki iyileşme beklentilerimizin de ötesinde seyrediyor. Prime bizlere önümüzdeki dönemler için mobilde daha fazla gelişme alanı sağlayacak.” dedi.
“Dijital yeteneklerimizi daha da çeşitlendiriyoruz”
Önal son olarak, hızlı dijitalleşme çağında gerek bireysel gerekse de kurumsal müşterilerine sundukları ürün ve hizmet tekliflerini yenilediklerini ifade ederek, sözlerine şöyle devam etti: “Artan ve hızla gelişen ihtiyaçlar karşısında bireysel ve kurumsal segmentlerde dijital çözümlerimizi daha da çeşitlendiriyor, çevrim içi satış kanallarımızı sürekli yeniliyoruz. Böylece, müşterilerimizi merkeze alıyor ve yaşam döngülerinde dokunduğumuz her alanda deneyimlerini yükseltmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, Fintek ayak izimizi genişletmeyi ve KOBİ’lerin uçtan uca dijital dönüşümüne yardımcı olmayı sürdüreceğiz.”
2021 öngörülerimizi bir kez daha yukarı yönlü revize ediyoruz
İkinci çeyrekte beklentimiz üzerinde gerçekleşen gelir artışı oldu. 2021 öngörümüzde yukarı yönlü bir revizyonu daha gerekli kıldı. Buna göre, 2021 yılı operasyonel gelir büyümesi beklentimizi yaklaşık %16’dan yaklaşık %17’ye; FAVÖK beklentimizi yaklaşık 15,4 milyar TL’den yaklaşık 15,8 milyar TL’ye; yatırım harcamalarımızı yaklaşık 8 milyar TL’den yaklaşık 8,5 milyar TL’ye yükseltiyoruz.
Toplam abone sayısı 50,7 milyona ulaştı
Türk Telekom, yılın ilk yarısında toplam abone sayısını 50,7 milyona taşıdı. Böylece son on iki aydaki net abone kazanımı 2 milyon oldu. Sabit genişbant abone sayısı 13,8 milyona yükselirken sabit genişbant ARPU yıllık yüzde 14 arttı. Fiber abone sayısı yılın ilk 6 ayında, yıllık yüzde 68 artış ile 8,1 milyona ulaştı. Mobil abone sayısı 23,4 milyon olurken mobil ARPU’da yıllık yüzde 14,8 büyüme kaydetti.
Yorum Yap