Ana sayfa Haber Spotify aktif kullanıcı sayısını açıkladı

Spotify aktif kullanıcı sayısını açıkladı

Spotify, abone tabanının aylık 320 milyon aktif kullanıcıya (MAU) ulaştığını ve 144 milyonunun Premium hesap için ödeme yaptığını bildirdi.

0
Spotify Yeni Güncelleme

Spotify, Temmuz-Eylül dönemine ilişkin mali sonuçlarını açıkladı. Performans beklenenden daha iyi. Müzik akışı platformu şu anda aylık toplam 320 milyon aktif kullanıcıya sahip.

Premium kullanıcıların sayısı şu anda 144 milyon. Bu, önceki çeyreğe göre %5 artış ve etkileyici bir yıllık %27 büyüme anlamına geliyor.

GOOGLE ANDROID İÇİN KAYDIRMALI EKRAN GÖRÜNTÜSÜNÜ DESTEKLEYECEK

SPOTIFY, APPLE MUSIC’E FARK ATTI

Bu rakamlar, Spotify’ı müzik abonelik hizmetleri kategorisinde en son Temmuz 2019’da 60 milyon kullanıcıya ulaştığı bildirilen Apple Music’in çok önünde bırakıyor. Bölge bazında, Avrupa 3. çeyrekte tüm aktif kullanıcıların % 34’ünü oluşturuyordu. Onu% 25 ile Kuzey Amerika ve % 22 ile Latin Amerika takip ederken, dünyanın geri kalanı % 19 katkıda bulundu.

Spotify, 2020’nin sonunda 150-154 milyon ücretli kullanıcıyla 340-345 milyon akfit kullanıcıya ulaşacağını tahmin ediyor. Spotify şu anda dünya çapında 92’den fazla pazarda mevcut. Etkileyici bir 60 milyon parçaya sahip.

30 Eylül’de sona eren çeyrek için Spotify, 2.1 milyar dolarlık gelirden 101 milyon dolar zarar bildirdi. Şirket, büyümeye kârdan çok öncelik vermeye devam ettiğini söylüyor.

SPOTIFY KULLANICILARDAN CESARET ALIYOR

Firma, en son mali raporunda, “Toplam aktif kullanıcıların, çeyrekte [bir önceki yıla göre] yüzde 29 artarak 320 milyona yükseldi. Kılavuz aralığımızın en üst sınırının üzerine çıktı. Müşteri kazanma hunimizin uzun vadeli sağlığını desteklediği ve yeni pazarlara açılmaya devam ederken bize güven verdiği için bu çeyrekte aktif kullanıcı gücümüzden özellikle cesaret alıyoruz.” dedi.

Hatırlayacağınız gibi, Spotify önceki çeyrekte toplam 299 milyon aboneye sahip olduğunu ve bunların 138 milyonunun premium aboneler olduğunu bildirdi. Yani abone tabanı iki çeyrek arasında yaklaşık yüzde 7 büyüdü.

Spotify’ın bu yıl gördüğü büyümenin çoğu, podcast’lere yaptığı yeni vurguyla ilişkilendirilebilir. Ancak reklamcılık işinin sadece küçük bir parçası olmaya devam ediyor. Firma şu anda servisi aracılığıyla 1,9 milyon podcast sunduğunu ve müşterilerinin yüzde 22’sinin podcast’leri dinlediğini söylüyor.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here