Technotoday-logo
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
Technotoday-mobile-logo
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster

Ana Sayfa / Pazarlamacıların Yeni Odak Noktası: Z Kuşağı

Pazarlamacıların Yeni Odak Noktası: Z Kuşağı

Uğurcan Taşpınar Yazar: Uğurcan Taşpınar
26 Ekim 2020
Kategori: Sektör Haberleri, Teknoloji Haberleri
0 0
0
Pazarlamacıların Yeni Odak Noktası: Z Kuşağı
0
Paylaşım
Facebook ile PaylaşTwitter ile Paylaş

Markaların ve pazarlamacıların stratejilerini belirlemede yıllarca odak noktası olan Y kuşağı yerini bir sonraki jenerasyona yavaş yavaş bırakmaya başladı. Alım gücü ve etkisi git gide artan Z kuşağı pazarlamacıların yeni odak noktası haline geldi. Özellikle 1997 yılından sonra doğanların dahil olduğu grup, tüketim alışkanlıkları ve dijital dünyaya bakış açılarıyla göz ardı edilemeyecek bir duruma geldi.

Tüketim alışkanlıkları ve toplam 100 Milyar Dolar harcama güçleriyle tüm markaların anlaması gereken bir güç halindeler. Özellikle yaşlarının büyümesiyle yetişkinliğe adım atması ve kendi paralarını kazanmaya başlamalarıyla Z kuşağı tüm markaları meraklandırmaya devam ediyor. Z kuşağı için tabii ki de vazgeçilmez olan akıllı telefonları. Bir günde ortalama 4 saat 15 dakika telefonda geçirilen vakit ile diğer tüm jenerasyonların önüne geçen Z kuşağı aynı zamanda mobil alışverişin de en güçlü grubu olarak konumlanıyor. Bu nedenle markaların ve pazarlamacıların stratejilerini belirlerken bu grubun mobil dünyadaki davranışlarını, tercihlerini ve beklentilerini göz ardı etmemeleri çok önemli.

Z Kuşağı, Alışverişlerinde Mobil Cihazları Tercih Ediyor

AdColony – Global Web Index’ten ‘Yeni Jenerasyon’ Araştırması

AdColony dijitale de yön veren bu jenerasyonu anlamak için bağımsız araştırma şirketi Global Web Index ile yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yayınladı.  7 bölümden oluşan rapor Z Kuşağı ilgi alanlarını, mobil dünyada neler yaptıklarını, farklı alanlarda farklı satın alım güçlerini, diper jenerasyonlara göre mobil oyunlara yaklaşımlarını ve reklamverenlerin en hızlı şekilde onlara nasıl ulaşabileceğini içeriyor.

Farklı Fikirlere Daha Fazla Önem Veriyorlar

Raporun öne çıkan en önemli detayı; Z kuşağının karakteristik özellikleri. Bu jenerasyon bir gruba ait hissetme ve kabul edilme isteği duyuyor. Her 5 Z kuşağı üyesinden 2’si, başka insanların fikirlerinden kolayca etkilenebildiğini belirtiyor. Bu oran global ortalamaya kıyasla %17 daha fazla. Bu jenerasyonun %63’ü ise akranları tarafından saygı görmelerinin kendileri için önemli olduğunu bildiriyor. Yaşlarından dolayı beklenildiği üzere %63’ü ailesiyle yaşarken bu grubun %52’si öğrencilerden oluşuyor.

İlginizi çekebilir;  The Division Heartland oynanış görüntüleri sızdı

Reklamverenler için önemli noktalara baktığımızda ise, Z kuşağının % 81’i markaların eğlenceli ve samimi içerikler ve videolar üretmesi gerektiğini düşünüyor. Diğere jenerasyonlara kıyasladığımızda Y kuşağının %78’i, X kuşağının % 73’ü ve daha önceki kuşakların yalnızca %62’sinin bu düşüncede olduğunu görüyoruz.

AdColony EMEA & LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer
, Z kuşağının önemini “ Ergenlikten genç yetişkinliğe adım atamalarıyla her alanı ele geçirmeye başlayan Z kuşağı, özellikle dijital ve mobil ile iç içe büyümüş olmaları onları bir adım öne geçiriyor. Özellikle mobil oyunlar Z kuşağı için sosyalleşme ve arkadaşlarıyla vakit geçirme ihtiyaçlarını çok büyük oranda karşılıyor. Y kuşağının %45’i kendini mobil oyuncu olarak tanımlarken, Z kuşağında bu drum %54’e çıkıyor. Bu durumda reklam verenler için de mobil oyunlar en etkili kanallardan biri olmaya devam ediyor.”

Uğurcan Taşpınar

Uğurcan Taşpınar

Technotoday.com.tr İçerik Editörü

Yorum Yap

Popüler İçerikler

HUAWEI Watch Fit 4 Pro İnceleme
İnceleme

HUAWEI Watch Fit 4 Pro İnceleme

18 Mayıs 2025
Instagram Kullanıcı Adından Mail Bulma
İnternet

Instagram Kullanıcı Adından Mail Bulma

15 Mayıs 2025
Yapay Zeka Dublaj Nasıl Yapılır?
Blog

Yapay Zeka Dublaj Nasıl Yapılır?

17 Mayıs 2025
TikTok AI Alive: Fotoğraflarınıza Hayat Verin
İnternet

TikTok AI Alive: Fotoğraflarınıza Hayat Verin

14 Mayıs 2025
Shopier Nedir? Güvenli mi? Nasıl Satış Yapılır?
İnternet

Shopier Nedir? Güvenli mi? Nasıl Satış Yapılır?

16 Mayıs 2025

Barındırma Altyapı Sponsoru

GüzelHosting

Kategoriler

  • Blog
  • Donanım
  • Foto Galeri
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • İnternet
  • Makale
  • Mobil
  • Otomobil
  • Oyun
  • Sektör Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Video
  • Yazılım

Son Haberler

Xiaomi Uygulama Önerileri Kapatma

Xiaomi Uygulama Önerileri Kapatma

19 Mayıs 2025
Yönetici İzni Kaldırma Nasıl Yapılır?

Yönetici İzni Kaldırma Nasıl Yapılır?

19 Mayıs 2025
  • Kariyer
  • Künye
  • Hakkımızda
  • Telif Kuralları
  • Gizlilik Sözleşmesi
  • İletişim

© Tüm Hakları Saklıdır.

Welcome Back!

Profilinizi aşağıya girin

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi yenilemek için kullanıcı adı ya da e-posta girin

Giriş Yap
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video

© Tüm Hakları Saklıdır.