Mercedes-AMG GT 4-Kapılı Coupé

Duygusal Saflık’ tasarım felsefesini takip eden, teknolojisiyle de dikkat çeken çığır açıcı bir otomobil ile tanışmaya hazır mısınız?

 

İlk bakışta AMG GT ailesinin bir üyesi olduğunu gözler önüne seren Yeni AMG GT 4-Kapılı Coupé, tasarım mimarisi, gövde orantıları ve bünyesinde barındırdığı tasarım detaylarıyla “Duygusal Saflık” tasarım felsefesini takip ediyor.

Kaslı görünüme sahip motor kaputu ile ailenin en genç üyesi, başarılı AMG GT modellerinin tasarım felsefesini korumaya devam ediyor. Markanın yalın tasarım yaklaşımını devam ettiren bu model, görünümüyle dinamizm, güç ve performans gibi kavramları çağrıştırıyor. AMG GT R modelinde olduğu gibi ön panjurun arkasına radyatörün önünde konumlandırılan AIRPANEL sistemi, aracın aerodinamik verimliliğini arttırıyor. İnce MULTIBEAM LED farlar, AMG’ye özgü ön ızgara, köpek balığı burnu ve Jet-Wing (6 silindirli modelde A-Wing) gibi detaylar ailenin en genç üyesine karakteristik AMG GT görünümü kazandırıyor.

Çerçevesiz yan camlar ve arkada konumlandırılan eğimli ön cam, Coupé’ye ait diğer özellikler olarak öne çıkıyor. Ayrıca dört kapı olmasına rağmen AMG GT modeline has siluet korunmaya devam ediyor. Güçlü omuz çizgisi kadar şişkin ve dışa doğru çıkıntılı arka çamurluklar güç ve performansa vurgu yaparken, arka tasarım ise AMG GT ailesinden izler taşıyor. Oldukça ince LED stop lambaları karakteristik bir görünüm sunarken, kademeli olarak açılan spoyler aktif aerodinamik yapıya vurgu yapıyor.

8 silindirli modellerde üç yatay kanatçıklı hava girişine sahip ön tampon, Jet-Wing, ihtişamlı bir arka difüzör ve trapez formlu çift egzoz çıkışı dikkat çekerken, 6 silindirli versiyonda tek kanatçıklı hava girişine sahip ön tampon, yuvarlak çift egzoz çıkışı ve daha sade tasarımlı bir difüzor kullanılıyor.

Dört kapılı AMG GT Coupé’nin dinamik ve şık görünümünü, boyutları 19 inç ile 21 inç arasında değişen jant alternatifleri tamamlıyor. AMG GT 53 versiyonu standart olarak önde 9,5 J x 19 jant ve 255/45 R 19 lastikler, arkada 11,0 J x 19 jant ve 285/40 R 19 lastiklerle yollara çıkıyor. AMG GT 63 S 4MATIC+ ise önde 9,5 J x 20 jant ve 265/40 R 20 lastikler, arkada 11,0 J x 20 jant ve 295/35 R 20 lastiklerle donatılıyor.

Yüksek performanslı V8-Biturbo motorlar

Farklı AMG modellerinde kullanılan 4,0 litre hacimli V8 biturbo motor yeni Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ modelinde 639 BG ve 2.500 ile 4.500 d/d arasında 900 Nm tork üretiyor. Yüksek verimlilik seviyesine sahip ileri teknoloji ürünü motoru sayesinde yeni AMG GT 4-Kapılı Coupé’nin en üst güç versiyonu, 315 km/s maksimum hıza sahip ve 0’dan 100 km/s hıza sadece 3,2 saniyede ulaşıyor.

Modern teknolojiden yararlanan gelişmiş motorda, daha kompakt bir yapı elde etmek ve gaz tepkilerini hızlandırmak için turbo beslemeler V motorun silindir sıralarının arasında konumlandırılıyor.

Piezo tipi enjektörlere sahip direkt enjeksiyon, tamamen alüminyumdan krank yatağı, supap zamanlaması, hava-su soğutmalı intercooler gibi teknolojilere kadar ECO start-stop ve süzülme fonksiyonu ile silindir kapatma özelliği de yakıt verimliliğine katkı sağlıyor.

İki farklı güç versiyonuna sahip V8 biturbo dışında yeni 4-Kapılı coupé, sıralı 6 silindirli motora sahip Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ olarak da sunuluyor. 435 BG (320 kW) üreten 3,0 litre hacimli motoru 22 BG (16 kW) ve 250 Nm tork üreten elektromotorlu Boost fonksiyonu destekliyor. Motor ile şanzımanın arasında konumlandırılan EQ Boost marş jeneratörü, marş motoru ile şarj dinamosunu tek bir elektromotorda bir araya getiriyor.

Hızlı ve sarsıntısız vites değiştiren AMG SPEEDSHIFT şanzıman

Yeni 4-Kapılı AMG GT’nin 8 silindirli versiyonları için özel olarak optimize edilen AMG SPEEDSHIFT MCT 9G şanzımanın ıslak kavramalı oluşu bir yandan ağırlık avantajı sağlarken aynı zamanda tepkileri de iyileştiriyor. Optimize edilen yazılımın da katkısıyla son derece hızlı vites değiştiren şanzıman aynı zamanda birden fazla vites küçültme gerektiren durumlarda da son derece hızlı çalışıyor ve özellikle otomatik ara gazı fonksiyonuyla benzersiz bir deneyim vadediyor.

Performansı odağında…

İki adet elektromotor 100 km/s hıza kadar arka tekerlekleri ön tekerleklerin aksi yönünde çeviriyor ve böylece aracın dönüşlerde daha kıvrak olmasını sağlıyor. 100 km/s ve üzerindeki hızlarda, arka tekerlekleri ön tekerleklerle aynı yönde çeviriyor ve böylece stabiliteyi arttırıyor.

 

Exit mobile version