Huawei, İstanbul’da düzenlediği ICT Day 2025 etkinliğinde yapay zeka, bulut, 5G ve Nesnelerin İnterneti (IoT) çözümleri ile endüstriyel dijital dönüşümün geleceğini ele aldı. Kurumların dijital çağa uyumuna ışık tutulduğu etkinlik üç ayrı sektörel zirveyle tamamlandı.
Sektör temsilcileri ve iş ortaklarını bir araya getiren etkinlikte Huawei’in stratejik büyüme vizyonu, çözüm ortaklığı yaklaşımı ve sürdürülebilir inovasyon hedefleri gün boyu devam eden oturumlarda katılımcılar ile paylaşıldı.
Etkinlikte gerçekleştirilen sunum ve panellerde dijital dönüşümün endüstriyel alanda nasıl hız kazanabileceğine dair önemli mesajlar verilirken ana oturumların ardından eş zamanlı olarak düzenlenen “Ekosistem İş Ortakları Zirvesi”, “Üretim ve Perakende Zirvesi” ve “Finans Zirvesi” ile sektörlere özel çözüm ve stratejiler konuşuldu.
Katılımcılar, Huawei’in teknolojik çözümlerini nasıl uyguladığını başarı hikâyeleri ve referans projeler ile doğrudan dinleme fırsatı buldu.
Etkinliğin ana oturumları kapsamında “5G, AI ve IoT Ekseninde Kurumsal Dönüşüm”, “Endüstriyel Dijital Zekâ Hızlandırıcısı”, “Verinin Gücünü Ortaya Çıkaracak Akıllı Bir Altyapı Oluşturmak” ve “Kurumsal Ağ Çözümleri ile Geleceği Şekillendirmek” gibi başlıklar öne çıktı.
Huawei’in referans projelerinin aktarıldığı sunumların da büyük ilgi ile takip edildiği etkinliğin sonunda 18 farklı kategoriden 29 iş ortağına performans ödülleri takdim edildi.
Kaya Shi: Viyonumuz, Türkiye için çalışmak
Huawei Türkiye Genel Müdürü Kaya Shi, ICT Day 2025’in açılış konuşmasında hem şirketin küresel başarılarını hem de Türkiye’ye yönelik stratejik yaklaşımın katılımcılar ile paylaştı. Shi, 2024 yılında Huawei’in toplam gelirinin yüzde 22,4 oranında artarak 862 milyar Yuan’a ulaştığını belirtti. Bunun üzerinde ise bilişim altyapısı, bulut bilişim, dijital enerji ve tüketici iş gruplarındaki dengeli gelişimin etkisi olduğunu belirtti.
Türkiye’deyse sanayide dijital dönüşümü hızlandırma hedefi doğrultusunda yapay zeka, 5G ve nesnelerin interneti gibi teknolojileri iş ortakları ile entegre ettiklerini belirten Shi, Huawei Cloud Türkiye’nin %100 müşteri memnuniyetine ulaşarak gerek yerel gerek uluslararası uyumluluğu sağlayan tek bulut sağlayıcısı konumuna ulaştığını dile getirdi.
Shi tarafından aktarılanlara göre Huawei Türkiye Ar-Ge Merkezi’nde görev yapan bini aşkın uzmanın 30’undan fazlası ülkeye ileri yazılım çözümleri sağlıyor. Bu merkez ayrıca Türkiye pazarının özel ihtiyaçlarına yönelik yapay zeka, bulut ve 5G alanlarında özelleştirilmiş teknolojiler geliştiriyor. Bugüne kadar 200 binden fazla yerelleştirilmiş ürün üretildi.
Ahmet İmamoğlu: Huawei gibi kurumlar yerel ekosisteme katkı sağlıyor
T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdür Yardımcısı Ahmet İmamoğlu, katılımcılara seslendiği konuşmasında Huawei’in Türkiye’deki teknoloji ekosistemine sunduğu katkıları vurguladı.
İmamoğlu, “Türkiye’de 22 yıldır faaliyetlerini sürdüren, üniversitelerimizle, kamu kurumlarımızla iş birliği içinde çalışan, Ar-Ge mühendisleriyle bilgi birikimini bu topraklarda geliştiren Huawei’e bu etkinliği düzenleyerek sektörün tüm paydaşlarını bir araya getirme nezaketini gösterdiği için teşekkür ediyorum” dedi.
İmamoğlu ayrıca Türkiye’deki Ar-Ge ve tasarım faaliyetleri ile ilgili güncel verileri de paylaştı. 2008 yılında asdece 20 Ar-Ge merkezi varken bugün 58 ilde bin 347 Ar-Ge merkezi, 28 ilde 337 tasarım merkezi faaliyet gösteriyor. Toplamda bin 684 merkezde 97 binden fazla kişi istihdam ediliyor.
İmamoğlu, “Bugün burada bulunan 141 firmanın 36’sının toplam 61 Ar-Ge ve tasarım merkezi bulunuyor ve bu merkezlerde 7.190’dan fazla kişi görev yapıyor. Bu veriler, ülkemizin teknoloji üretimindeki yetkinliğini ve özel sektörün bu alandaki katkısını açıkça ortaya koyuyor” dedi.
Wang Junyuan: Uzun soluklu iş birlikleri hedefliyoruz
Huawei Enterprise Türkiye Genel Müdürü Wang Junyuan, “Huawei Enterprise Türkiye olarak geçtiğimiz yıl iş ortaklarımızla kurduğumuz güçlü güven ilişkisi sayesinde %23 oranında büyüdük” dedi. Junyuan, bu başarının üzerinde iş birliğine dayalı çalışma kültürünün ve pazardaki fırsatları doğru okuma becerisinin etkisinin büyük olduğunu ifade etti.
Junyuan, “Özellikle yapay zekâ ve verimlilik odaklı çözümlerimizle finans, enerji, üretim, kamu ve ulaştırma gibi kritik sektörlerde güçlü bir konum elde ettik. Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığım ilk günden bu yana, ekosisteme ve kanal tarafına duyduğum güven hep yüksek oldu” dedi ve sözlerine şu ifadelerle devam etti:
“Pazarda şeffaflık, regülasyonlara uyum ve uzun vadeli ilişkilere dayalı bir yaklaşımı benimsiyoruz. Bu da bize sürdürülebilir başarı ve daha da önemlisi, karşılıklı kazanç getirdi.”
Yorum Yap