Ana sayfa Haber Facebook Chrome eklentisi için uyardı

Facebook Chrome eklentisi için uyardı

Facebook, Google Chrome eklenti mağazasında yer alan iki eklentinin, Facebook ve Instagram sitelerinden, izin almadan kullanıcı verilerini kötü amaçlı kullandığını iddia ederek uzantıların platformlarından kaldırılması için 2 şirkete dava açtı.

0

Facebook, Facebook ve Instagram web sitelerinden izin almadan kullanıcı verilerini toplayan kötü amaçlı Chrome uzantılarını platformlarından uzaklaştırmak için 2 şirkete dava açtı. Davada adı bir Delaware iştiraki olan İsrail merkezli BrandTotal Ltd. ve Delaware’de kurulu Unimania Inc.’dir.

İki şirket, Eylül ve Kasım 2019’dan bu yana resmi Chrome Web Mağazası’nda bulunan ve sırasıyla 5.000 ve 10.000’den fazla yüklemeyi gerçekleştirdikleri UpVoice ve Ads Feed’in arkasında duruyor.

FACEBOOK 2 ŞİRKETİN VERİLERİ ÇALMAK İÇİN TASARLANDIĞINI İDDİA ETTİ

BrandTotal, çevrimiçi hediye kartları şeklinde yüklemeler karşılığında ödemeler sunarak ve uzantıyı yükleyen kullanıcıların panelist olduğunu iddia ederek kullanıcıları Google Chrome Mağazası’ndan UpVoice uzantısını yüklemeye ikna etti. Ancak Facebook, açıklamalarına rağmen, her iki uzantının da kötü amaçlı olduğunu ve kullanıcıların çevrimiçi hesaplarından herkese açık olan ve olmayan verileri almak için tasarlandığını iddia ediyor.

Mahkeme belgelerine göre Facebook, UpVoice uzantısının Facebook, Instagram, Amazon, Twitter, LinkedIn, Pinterest ve YouTube’daki kullanıcı profillerinden veri aldığını iddia ediyor. Benzer şekilde, Ads Feed sırasıyla Facebook, Instagram, Amazon, Twitter ve YouTube profillerine erişen kullanıcılardan veri topladı.

FACEBOOK MESSENGER İLE INSTAGRAM BİRLEŞTİ

FACEBOOK İDDİASINDA YER ALAN KULLANICI BİLGİLERİ

Toplanan veriler genellikle kullanıcı profili bilgilerini (ad, kullanıcı kimliği, cinsiyet, doğum tarihi, ilişki durumu ve konum bilgileri), reklamlar ve reklam ölçütlerini (reklamverenin adı, reklamın resmi ve metni ve kullanıcı etkileşimi ve tepki ölçümlerini içerir. ) ve kullanıcı Reklam Tercihleri ​​(kullanıcı reklam ilgi bilgileri) – şirketin sahip olma yetkisinin olmadığı bilgiler olduğu görülüyor.

Menlo Park merkezli sosyal medya devi, iki uzantı aracılığıyla yasadışı olarak elde edilen verilerin yeniden paketlendiğini iddia ediyor. BrandTotal’ın web sitesi üzerinden “pazarlama zekası” olarak satıldığını öne sürülüyor.

FACEBOOK İKİ ŞİRKETİN AYNI OLDUĞUNU İDDİA EDİYOR

Facebook, her iki uzantının da kullanıcılardan veri almak için neredeyse aynı kodu kullandığını belirtti. Ayrıca şirket, verileri aynı uzak sunuculara geri gönderdiğini söylüyor. Aslında Facebook, iki şirketin aynı olduğuna inanıyor. Facebook şikayetinde “Sanıklar ortak çalışanları ve aracıları paylaştı” dedi.

“Örneğin, BrandTotal’ın Baş Ürün Sorumlusu ve Genel Müdürü, Unimania ve Ads Feed uzantısı adına Facebook hesapları oluşturdu. BrandTotal’ın Baş Teknoloji Sorumlusu ve kurucu ortağı ayrıca Facebook’taki Unimania hesaplarını yönetti.”

Facebook şimdi bu şemaya bir son vermek istiyor. Sosyal ağ, bir yargıçtan, her iki şirkete karşı Facebook ve Instagram web sitelerine erişimlerini engellemek istiyor. Daha fazla uzantı geliştirmelerini engellemek için kalıcı bir tedbir kararı vermesini talep ediyor. İki şirketin önceki karlarına dayalı olarak tazminat teklifinde bulundu.

CHROME UZANTILARINA DİKKAT!

Yine de, Facebook tarafından Google’ın sahip olduğu hizmetlere karşı tespit edilen kapsamlı veri kazıma davranışına rağmen, iki uzantı hala Chrome Web Mağazası’nda mevcuttur. Facebook defalarca onları kaldırmaya çalıştığını söyledi. Ancak Google isteklerine yanıt vermedi.

Unimania, Ads Feed uzantısını geliştirmeden önce, 2018’de AdGuard’ın Facebook kullanıcı verilerini toplayan şirketin Chrome uzantılarından dördünü bulmasıyla daha önce başka bir skandala karışmıştı.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here