macOS Monterey piyasaya çıktığından beri, güncellemeyi yüklemenin bilgisayarlarını engellediğini söyleyen birkaç Apple kullanıcısı oldu. Rene Ritchie’nin bildirdiği gibi; bugüne kadar soruna neyin yol açmış olabileceği belli değildi.
Apple, macOS Monterey Sorunlarını Düzelttiğini Açıkladı
Şirket aşağıdaki açıklamayı, T2 güvenlik yongasının bellenimiyle bir soruna atıfta bulunarak yaptı:
Apple T2 güvenlik yongasındaki bellenimde, çok az sayıda kullanıcının macOS’i güncelledikten sonra Mac’lerini başlatmasını engelleyen bir sorunu belirledik ve düzelttik. Güncellenen ürün yazılımı artık mevcut macOS güncellemelerine dahil edilmiştir. Bu sorundan etkilenen tüm kullanıcılar, yardım için Apple Destek ile iletişime geçecekler.
Etkilenen modeller, savunmasız olan olası ayarlar veya yapılandırmalar hakkında herhangi bir ayrıntı yok. MacRumors, cihazlarının güncellemeden sonra açılmadığını söyleyen en az dokuz MacBook, MacBook Pro ve iMac sahibinden tweet buldu. Yardım için Apple Destek ile iletişime geçebilmeleri güzel; ancak bu kişilerin etkilenen cihazlarda kilitli verileri saklayıp tutamayacakları da belirsiz.
Güncelleme Yayına Çıktı, Bu Cihazların Artık Sorun Yaşamaması Bekleniyor
T2 güvenlik yongası, 2018’de piyasaya sürülmesinden bu yana bir dizi Apple bilgisayarında ortaya çıktı. Apple, sorunu ortadan kaldırmak için güncel bellenimin artık mevcut macOS güncellemelerine dahil edildiğini söylüyor. Bazı izleyiciler yenilenen bir sürüm kaydetti. T2’de çalışan BridgeOS 6.0 yazılımının bugün piyasaya çıktı. Bu nedenle bundan sonra bu makinelerin hiçbirinde sorun yaşanmayacağı ifade ediliyor.
T2 çipli Mac’ler, 2017 ve 2020 yılları arasında piyasaya çıktı. Bu Mac’lerin listesini aşağıda bulabilirsiniz:
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2020), iMac Pro, Mac Pro (2019), Mac Pro (Rack, 2019), Mac mini (2018), MacBook Air (Retina, 13-inch, 2020), MacBook Air (Retina, 13-inch, 2019), MacBook Air (Retina, 13-inch, 2018), MacBook Pro (13-inch, 2020, Two Thunderbolt 3 ports), MacBook Pro (13-inch, 2020, Four Thunderbolt 3 ports), MacBook Pro (16-inch, 2019), MacBook Pro (13-inch, 2019, Two Thunderbolt 3 ports), MacBook Pro (15-inch, 2019), MacBook Pro (13-inch, 2019, Four Thunderbolt 3 ports), MacBook Pro (15-inch, 2018), MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 ports).
Intel Mac kullanıcıları, sorunu çözmek için yeni ürün yazılımı piyasaya sürüldüğü için artık bu sorunla karşılaşmayacak, ancak zaten ölü bir Mac’e sahip olanlar, cihazlarını tekrar çalışır duruma getirmek için Apple’ın yardımına ihtiyaç duyacaklar.
Yorum Yap