Ana sayfa Araba Almanya, otomobil çipi kıtlığı nedeniyle Tayvan’dan yardım istiyor

Almanya, otomobil çipi kıtlığı nedeniyle Tayvan’dan yardım istiyor

Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC), kapasiteyi daha da artırabilirse otomobil yongası üretimine öncelik verecek, Tayvan Ekonomi Bakanlığı, araba üretimini engelleyen küresel bir kıtlığın ortasında olduklarını belirterek Almanya dahil birçok ülkenin kendilerinden yardım istediklerini belirtti.

0

Otomobil yongası tedariğinde bir kıtlıkla karşı karşıya kalan Almanya, Tayvan’dan yerel üreticilerinden bu sorunu hafifletmeye yardım etmesini istemiştir. Görünüşe göre, yarı iletken yongaların kıtlığı eski otomobil endüstrisini etkiledi. Almanya, Tayvan’dan otomobil çipleri için yardımı gönderdiği mektup ile talep etti.

Reuters raporuna göre, kıtlık, Koronavirüs pandemisinden sonra Almanya’nın ekonomik toparlanmasına engel oldu. Şu anda, dünya çapındaki otomobil üreticileri, yarı iletkenlerin teslimatı ile ilgili sorunlar nedeniyle montaj hatlarını kapatıyorlar. Vakaların birkaçı eski ABD Başkanı Donald Trump yönetiminin eylemlerinden ve Çin çip fabrikalarına karşı çabalarından kaynaklanıyor gibi görünüyor.

Geely ile Tencent akıllı araba için ortak oldu

HANGİ OTOMOBİL MARKALARI ÇİP KITLIĞI ÇEKİYOR

Rapora göre, kıtlıklar Volkswagen, Ford Motors, Toyota Motor Corp, Nissan Motor, Fiat Chrysler gibi otomobil devlerini ve hatta diğer otomobil üreticilerini de etkiledi. Almanya Ekonomi Bakanı Peter Altmaier bir mektupta Tayvanlı mevkidaşı Wang Mei-hua’ya bu konuyla ilgili sorular sordu. Mektup, dünyanın en büyük sözleşmeli yonga üreticisi olan Taiwan Semiconductor Company’nin (TSMC) de görüşmelerde yer aldığı güncel sorunu ele almaktı.

Farkında olmayanlar için TSMC aynı zamanda Almanya’nın en büyük çip tedarikçilerinden biridir. Altmaier, “Bu konuyu ele alırsanız ve Alman otomotiv endüstrisi için ek yarı iletken kapasitelerinin TSMC için öneminin altını çizerseniz memnun olurum” dedi. Mektup, TSMC’de hem kısa hem de orta vadede yarı iletkenler sağlamak için ek kapasiteler almayı hedefliyor. Dahası, Alman otomobili TSMC ile şimdiye kadar “çok yapıcı” olan teslimatların artırılmasıyla ilgili görüşmelerde bulunuyor.

Dünyanın en büyük sözleşmeli yonga üreticisi TSMC, mevcut üretim kapasitesinin dolu olduğunu belirtmiş, ancak bakanlığa “üretim kapasitesi optimize edilerek üretim artırılabilirse, otomotiv yongalarını birincil uygulama olarak görmek için hükümetle işbirliği yapacağına” dair güvence vermişti.

ALMANYA OTOMOBİL ÇİPLERİ İÇİN TAYVAN’DAN YARDIM İSTEDİ

Almanya, Tayvanlı üreticileri, COVID-19 salgınından yeni başlayan ekonomik toparlanmayı engelleyen otomobil sektöründeki yarı iletken yonga sıkıntısını hafifletmeye yardımcı olmaya ikna etmesini istedi. Talep, Alman Ekonomi Bakanı Peter Altmaier’in Wang’a yazdığı bir mektupta yapıldı.

BİRÇOK OTOMOBİL ÜRETİCİSİ ETKİLENMİŞ

Bakanlık Reuters’e, geçen yılın sonlarında hem ABD’den hem de Avrupa Birliği’nden “diplomatik kanallar” ile ve bu yıl Almanya ve Japonya’dan talepler aldığını söyledi. Geçen yılın ikinci çeyreğinde otomobil şirketlerinin siparişleri TSMC’ye kestiği ve bunun da kapasiteyi diğer müşterilere kaydırdığı, ancak yılın ikinci yarısında otomobil çiplerine olan talebin geri döndüğü belirtildi.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here