Ana sayfa Haber YouTube uzun tanıtımları atlamanıza yardımcı olabilir

YouTube uzun tanıtımları atlamanıza yardımcı olabilir

YouTube'un yapay zeka tarafından oluşturulan otomatik video bölümlerini test ettiğini bildirildi. Bir makine öğrenimi sistemi, metin arayarak bölümleri oluşturuyor. Diğer bir deyişle, videonun kendi bölümlerine başlık koyabilecek kadar düşünceli olan bir yapımcının daha sonra bölüm eklemesi gerekmeyebilir.

0

YouTube, video düzenlemeyi biraz daha kolaylaştırmak için başka bir deneysel AI özelliğini duyurdu. Bu yılın başlarında Google‘ın videolarınızı hem cep telefonunuzdan hem de masaüstünden ayırmak için bölümler ekleme olanağı eklediğini hatırlayabilirsiniz. Şimdi, Google’ın kendi yapay zekasının sizin için bölümlere eklemesine izin verme seçeneğiyle bir adım daha ileri gitti.

DESTEK SAYFASINDAN AÇIKLANDI

Bir videoya bölüm eklemenin temel avantajı, izleyici için her biri kendi ayrı önizlemesine sahip kolay atlama noktaları oluşturmasıdır. YouTube destek sayfalarındaki açıklayıcı bir notta, bu yapay zeka destekli bölümlerin etkinleştirilmesinin, yükleyicilerin sistemin ayrıştırması için açıklamalarında zaman damgalarını listelemelerine gerek olmadığı anlamına geleceği açıklanıyor. Google, bölümleri oluşturmak için AI’nın “metni tanıyacağını” söylüyor.

TWITTER DOĞRULAMA SİSTEMİ GERİ DÖNÜYOR

YOUTUBE KULLANICISI ‘İLGİ ÇEKİCİ NOTLAR’ SAYESİNDE GÖRÜNÜRLÜĞÜ ARTIRABİLİR

Tüm yapay zekalarda olduğu gibi, yanılmaz olmaktan çok uzaktır. Ancak daha fazla insan kullandıkça öğrenecek. Her gün birden fazla video yükleyen içerik oluşturucuları için büyük bir nimet olabilir. Son izleyiciye faydası olup olmayacağından tam olarak emin değiliz. Ancak şimdiye kadar onlarla uğraşmamış olan içerik oluşturucularının bölümlerin kullanımını teşvik edebilir. Bu da ‘İlgi Çekici Noktalar’ sayesinde görünürlüğünü artırabilir.

Başlangıçta, Google bu özelliği “küçük bir video grubu” üzerinde test ediyor ve hangilerini belirtmedi. Bu nedenle sizinkinin yanlışlıkla ve olumsuz etkilenip etkilenmediğini kontrol etmeye değer olabilir. Kulağa dramatik gelebilir. Ancak bunun sadece bir deney olmadığını, bir yapay zeka deneyi olduğunu hatırlamak önemlidir. Bu yüzden bazı şeylerin ters gitmesine veya en azından beklenmedik ve hatta bazen komik olmasına hazırlanın. Google bunun farkındadır ve işinize yaramıyorsa, geri bildirim sağlamak ve hizmetten tamamen vazgeçmek için bir form sağlamıştır.

İnternet devi şu anda “küçük bir video grubu” için otomatik bölümleri deniyor ve içerik oluşturuculara geri bildirimde bulunma şansı veriyor.

Bu, bölümler arasında daha ince geçişlere sahip videolarda yardımcı olmaz. Ayrıca bazı içerik oluşturucuların videolarını yapay zekaya göre düzenlemesi de şaşırtıcı olmayacak. Ancak teknoloji iyi çalışıyorsa, zaman damgası ekleme zahmetine girmeyi tercih etmeyen üreticiler için faydalı olabilir. Ve elbette, izleyiciler için yararlı olabilir – beş dakikalık bir video için iki dakikalık tanıtım boyunca ilerlemek zorunda kalmayabilirsiniz.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here