YouTube uygulamasını açtınız ve en sevdiğiniz içerik oluşturucusundan yeni video bildirimi gördünüz. Vakit kaybetmeden bildirime basıp videoya gittiniz ve izlemeye başladınız. O da ne? Videonun en önemli anında reklam çıktı!
Bunun bir tesadüf olduğunu düşünebilirsiniz. Tabii, YouTube’un Peak Points (Zirve Noktalar) adlı yeni reklam formatından haberiniz yoksa… Çünkü bu tamamen YouTube’un söz konusu reklam formatından kaynaklı.
Şirket, yeni reklam formatını çarşamba günü New York’ta yaptığı Upfront sunumunda duyurdu. Peak Points, YouTube videolarını analiz etmek ve izleyicilerin en çok üzerinde durduğu kısımları belirlemek için Google’ın yapay zekası Gemini’ı kullanıyor.
YouTube, Videoların En İyi Kısımlarına Reklam Yerleştiriyor
Peak Points ile kullanıcıların içeriğe en çok ilgi gösterdiği anda dikkatlerini çekmeyi amaçlayan bir taktik kullanarak reklamverenlere fayda sunmak amaçlanıyor. Bu yaklaşım, reklamverenlerin videonun uyandırdığı duygularla uyumlu reklamlar yerleştirdiği, duygu ağırlıklı hedeflemeyi öncelik alan bir stratejiye benziyor.
İzleyicilerin duygu yoğunluğu yaşarken gördüğü reklamları daha iyi hatırladığı düşünülüyor. Öte yandan izleyicilerin görüşlerini de unutmamak gerekiyor.
Özellikle bir videoya kendini kaptıran bir izleyici için zirve noktada reklamın çıkması hâlinde inanılmaz bir hayal kırıklığı yaşayabilir. Reklamverenler için ilgi çekici olduğu aşikâr ancak izleyiciler için aynısını söylemek mümkün değil.
Yorum Yap