YouTube, dünyanın dört bir yanında milyonlarca içerik oluşturucusuna ev sahipliği yapıyor. En çok kullanılan ikinci arama motoru olması gibi önemli başarılara sahip. Bu kadar büyük bir platformun varlığını sürdürmek içinse bir gelire ihtiyacı var. Peki, YouTube ne kadar para kazanıyor?
Bu yazıda YouTube’un gelir kapılarının arasından içeriye bir göz atacağız. Böylece şirketin ne kadar kazandığı hakkında bilgi sahibi olacağız.
Öncelikle YouTube’un gelir modellerini ele alarak başlayalım. Daha sonra ise şirketin ne kadar kazanç elde ettiğine geçelim.
YouTube Nasıl Para Kazanıyor?
YouTube çeşitli gelir kaynaklarına sahip. Şaşırtıcı gelmeyecektir ama şirketin birincil gelir kaynağı reklamlar. YouTube, içerik çeşitliliği bakımından son derece zengin. Bu da büyük markaları reklam verme konusunda YouTube’u birincil seçenek olarak görmesini sağlıyor.
Platformda ücretsiz olarak video izleyenlerin karşısına videonun başında, ortasında ve çeşitli yerlerinde reklam çıkar. Bu reklamlar, markalar tarafından hedef kitleye yönelik verilen reklamlar. Reklamlardan elde edilen gelirin bir kısmı içerik oluşturucusuna giderken geri kalanı ise YouTube’a ait.
Reklam gelirlerinin yanı sıra YouTube ayrıca YouTube Premium adlı bir abonelik hizmeti sunuyor. Bu hizmet sayesinde kullanıcılar reklamsız video izleme, arka planda oynatma gibi avantajlar elde ediyor.
YouTube Premium hem kullanıcıların kesintisiz video izlemesine hem de YouTube’un daha çok gelir elde etmesine olanak tanıyor. Dünya çapında YouTube Premium kullanım oranının artması ile platformun kazancı oldukça artıyor.
YouTube sadece kendine değil, içerik üreticilerine de para kazanmanın çeşitli yollarını sunuyor. İçerik oluşturucuları para kazanmak için kanal üyelikleri, Super Chat, ürün satışı gibi seçeneklerden yararlanabiliyor.
Super Chat, canlı yayın sırasında izleyicilerin yorumlarını öne çıkarırken kanal üyelikleri hem sevdiği içerik üreticisine destek olmayı sağlıyor hem de daha vurgulu yorumlar yapma ve üyelere özel videolara erişme gibi çeşitli avantajlar elde ettiriyor.
Ürün satışı, içerik oluşturucularına kendi markalarını oluşturup izleyicilerin ilgilendiği ürünleri satmayı mümkün kılıyor.
YouTube ve içerik oluşturucuları, bu gelir kaynaklarından elde edilen tüm kazancı paylaşır. Şirket, elde ettiği gelirle platformun varlığını sürdürürken içerik oluşturucuları ise ekipman alıp izleyici kitlesine daha güzel videolar sunabiliyor.
YouTube Ne Kadar Para Kazanıyor?
YouTube’un çok fazla gelir kaynağı olsa da en büyük geliri reklamlardan elde ediyor. YouTube, 2023 yılının 3. çeyreğinde sadece reklamlardan 7,95 milyar dolar elde etti. Şirket, reklam gelirlerinde 2022 yılının 3. çeyreğine kıyasla yüzde 12’lik bir artış yakaladı.
2023 yılında marka değeri 29,71 milyara yükseldi. 2022’deki marka değeri ise 23,89 milyar dolardı.
Yorum Yap