Google, Youtube Music platformunu geliştirmek için her geçen gün yoğun bir şekilde çalışmasını sürdürüyor. Spotify, Apple Music, Fizy gibi müzik uygulamaları arasında yerini alan ve yoluna sağlam adımlarla devam eden platform, yeni ve herkesin son dönemlerde kullanmayı tercih ettiği bir eklenti almaya hazırlanıyor. Bu eklentiyi tabii ki uzun zamandır Spotify’da görüyoruz. Youtube Music, sesli podcast’leri resmi olarak uygulamaya getirmeye hazırlanıyor. Detaylara gelin birlikte göz atalım.
Google geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada Youtube Music ve Youtube Premium aboneliğinin 80 ilyon kullanıcıya ulaştığını açıkladı. Her geçen gün büyümeye devam eden Google’ın platformları, bu rakamlar sonrasında gelecekte abonelik hizmetlerine daha fazla yatırım yapacağını ve bu platformların gelişmesi için yoğun bir mesai harcayacaklarını dile getirdiler.
Youtube Music Podcast Özelliğini Getiriyor
Youtube yöneticisi Kai Chuk, Youtube Music platformuna podcast’leri dahil etmeyi planladıklarını açıkladı. Bu açıklama sonrasında durumla ilgili somut veriler de görmeye başladık.
Geçtiğimiz günlerde Los Angeles’ta düzenlenen On Air Fest etkinliğindeki Hot Pod Zirvesi’nde konuşan Youtube’un başkanı Chuk, Google’ın çok yakın bir zamanda Youtube Music’e podcast’ler getirmeyi planladıklarını söyledi. Youtube’ın başındaki isim “Platformun zaten hali hazırda bir video biçimli podcast kitaplığı bulunuyor. Kullanıcılarımız podcast izlemek istediklerinde kanallarımız vasıtası ile istedikleri podcast’lere kolaylıkla ulaşıyor olabilecekler. Bunun yanında video olmadan sadece sese dayalı bir podcast tercihleri olursa, bunun için de onlara hizmet vermek amacıyla harika bir deneyim yaşatmalıyız.” ifadelerini kullanarak özellik için çalışmalarını sürdürdüklerini ve çok yakında Youtube Music’te podcastler olacağını açıkladı.
Youtube geçtiğimiz günlerde, içerik oluşturuculara Youtube Studio’da video yerine hareketsiz görüntü içeren ve yalnızca sesli podcast’ler yapmalarını sağlayan deneme sürümü eklentisini getirmişti. Bu sürümden birkaç gün sonra da resmi açıklama yapılarak videosuz, yani sadece sese dayalı podcast’lerin geleceği duyuruldu.
Youtube Başkanı Chuk, bu stratejiyi onaylamış gibi görünüyor. Sesli podcastlerin kolay seçilmesi için şirket bir podcast rozeti tanımlayacak. Kullanıcılar, Youtube Music’in ücretsiz sürümünde reklamlı bir şekilde arka planda bu podcast’leri dinleyebilecekler.
Bu yeni özellikler, hali hazırda en çok tercih edilen müzik platformu olan Spotify’da bulunuyor. Bu sayede Google, rakibinde bulunan aynı özelliği platforma getirerek yarışta eşitliği yakalamaya çalışıyor. Youtube Music için öncelikli hedef Apple’ın abone sayısını geçmek. Şu an 80 milyon aboneye sahip olan Youtube’un, 88 milyon abonesi olan Apple Music’i sollamasına çok az bir mesafe kalmış. Spotify ise 200 milyona yakın aboneye sahip olarak pazarın büyük bölümünü bünyesinde bulunduruyor.
Yorum Yap