Bir video oynatmaya çalıştığınızda YouTube, “Kesinti mi yaşıyorsunuz? Nedenini öğrenin” şeklinde bir yazı mı gösteriyor? Merak etmeyin, bu sorunu yalnızca siz yaşamıyorsunuz. Sizin gibi birçok kullanıcı zaman zaman videoların geç açılmasına neden olan bu yazı ile karşılaşıyor.
Peki, sorun tam olarak neden kaynaklanıyor ve ortadan kaldırmak için nasıl bir çözüm yolu izlemek gerekiyor? Bu soruları mümkün olan en hızlı şekilde cevaplayarak sorunun sebebini anlamanıza ve videoları sorunsuz bir şekilde izlemenize yardımcı olacağız.

YouTube Neden “Kesinti mi Yaşıyorsunuz?” Hatasını Gösteriyor?
- İnternet bağlantınız stabil değildir.
- Tarayıcı ya da uygulamadan kaynaklı bir sorun söz konusudur. Tarayıcı ya da uygulamaların eski sürümünü kullanmak, bu tür sorunların başlıca sebeplerindendir.
- Önbelleğe alınmış veriler bozulmuştur.
- Bir eklenti, videonun açılmasının önünde engel oluşturuyordur. Bazı tarayıcı uzantıları, özellikle reklam engelleyiciler, videoların geç oynatılmasına neden olabilir.
- Uzantılar çakışıyordur.
- YouTube’un sunucularına erişim sorunu yaşanıyordur.

YouTube “Kesinti mi Yaşıyorsunuz?” Hatası İçin Çözüm Yolları
- İnternet bağlantısını kontrol edin.
- Tarayıcı ya da YouTube uygulamasını güncelleyin.
- Önbelleği ve çerezleri temizleyin.
- Uzantıları geçici olarak devre dışı bırakın.
- Hesabınıza tekrar giriş yapın.
- Cihazı yeniden başlatın.
İnternet Bağlantısını Kontrol Etme
- Aynı ağ üzerinden farklı web sitelerine girmeye çalışın.
- Diğer sitelere girmiyor ya da geç yüklenme gibi sorunlar yaşıyorsanız modemi yeniden başlatın.
- Daha hızlı ve kesintisiz bağlantı için ethernet kablosu kullanmayı düşünebilirsiniz.
- Sorun hâlâ düzelmediyse Fast ve Speedtest gibi araçları kullanarak hız testi gerçekleştirin.
Tarayıcı veya YouTube Uygulamasını Güncelleme
Tarayıcıyı ya da YouTube uygulamasını en son sürüme güncelleyin. YouTube uygulamasını güncellemek için App Store veya Play Store üzerinden uygulamanın sayfasına gidip “Güncelle” seçeneğine basabilirsiniz.
Önbelleği ve Çerezleri Temizleme
Web tarayıcısı kullanıyorsanız ayarlardan tarama verilerini temizleme seçeneğini bulup kullanabilirsiniz. Birçok popüler tarayıcıda Control + Shift + Delete kısayolu sizi tarama verilerini temizleme sayfasına götürecektir. YouTube’un mobil sürümün kullanıyorsanız ayarlardan uygulamalar bölümüne gidebilir ve YouTube’un üzerine basıp “Depolama > Önbelleği temizle” yolunu takip edebilirsiniz.
Uzantıları Devre Dışı Bırakma
YouTube’un çalışma biçimine müdahale eden reklam engelleyici ve benzeri eklentileri devre dışı bırakın. Eklentilerin eğer gizli modda çalışmasına izin vermiyorsanız direkt gizli mod üzerinden YouTube’da video izlemeyi de deneyebilirsiniz. Hata ortadan kalkarsa sorunun hangi eklentiden kaynaklandığını bulmak için uzantıları tek tek yeniden etkinleştirerek test yapın.
Hesaba Tekrar Giriş Yapma
Bu hata bazen hesapla ilgili sorunlardan kaynaklı olarak meydana gelebiliyor. Hesabınızdan çıkış yapıp tekrar giriş yapmayı deneyerek sorunun düzelip düzelmeyeceğini öğrenebilirsiniz.
Cihazı Yeniden Başlatma
Basit bir yeniden başlatma, geçici verilerden kaynaklı sorunları giderir ve arka planda çalışan gereksiz hizmetlerin kapanmasını sağlar. Platformun mobil sürümünü kullanıyorsanız yeniden başlatma işleminden önce YouTube uygulamasını zorla durdurmayı da düşünebilirsiniz.








Yorum Yap