Google, video düzenleme uygulamasını Android için piyasaya sürmesinden yaklaşık iki yıl sonra CapCut rakibi YouTube Create’i iOS cihazlar için sunmaya hazırlanıyor. TechCrunch tarafından incelenen iş ilanlarına göre şirket, iOS geliştşirme projesi için Hindistan’dan aktif olarak işe alım yapıyor.
İş ilanları, Google’ın Bengaluru’da özellikle uygulamanın iOS versiyonunu geliştirmek için geliştiricileri işe aldığını gösteriyor. Android uygulaması, Eylül 2023’te ABD’de ve diğer yedi pazarda piyasaya sürülmüş ve Şubat 2024’e kadar 13 pazara daha getirilmişti.
YouTube Create, içerik üreticileri için geliştirilen ücretsiz mobil video düzenleme araçları sunarak hem YouTube Shorts hem de daha uzun videolar için çıkartma, GIF ve efektler ekleme gibi özellikler sunuyor. Google, uygulamayı ihtiyaçlarını karşıladığından emin olmak için 3 bin içerik üreticisine danışarak geliştirdi.
YouTube Create, iOS’te Yeterince İlgi Görebilir mi?
Uygulama özellikle de ByteDance’in popüler video düzenleme uygulaması CapCut ile doğrudan rekabet ediyor. Ancak kullanıma sunulmasından bu yana oldukça uzun bir zaman geçmesine rağmen hâlâ CapCut’ın bir hayli gerisinde kalmayı sürdürüyor.
Sensor Tower verilerine göre CapCut ve InShot, bu yılın ikinci çeyreğinde Android cihazlarda sırasıyla 66 milyon ve 21 milyon kez indirildi. YouTube Create ise aynı çeyrekte 500 binden az indirme gördü. Lansmandan bu yana sadece 4 milyon indirmeye ulaşabildi.
iOS’te de benzer bir tablo söz konusu. CapCut, 2. çeyrekte 194 milyon aylık aktif kullanıcı ile yine zirvedeki yerini kimseye kaptırmazken onu 25 milyonla InShot takip ediyor. İlginç bir şekilde, Instagram’ın Edit uygulaması henüz yeni sayılmasına rağmen 7 milyon indirme ile bu çeyrekteki iOS indirmelerinin önemli bir kısmını oluşturdu.
Sensor Tower verilerine göre YouTube Create, indirme sayılarında geride kalmış olsa da yılın ikinci çeyreğinde aylık aktif kullanıcı sayısında yıldan yıla yüzde 28’lik bir artış gördü. Bu oran, CapCut’ta ise yüzde 9 oldu. InShot ise yüzde 7’lik düşüş gördü.
Bu veriler, YouTube Create’in yıldan yıla ciddi bir büyüme gördüğü anlamına geliyor. Tabii, aylık aktif kullanıcı sayısı bakımından hâlâ karşısında CapCut güçlü konumunu koruyor ve YouTube Create’in rekabette öne geçmesi şu anlık imkânsız görünüyor.
İstatistikler, YouTube Create’in kendine özgü bir kullanıcı kitlesi olduğunu gösteriyor. Ancak iOS tarafında Android’de olduğu gibi bir durgunluk mu yoksa Instagram’ın Edit uygulamasına benzer bir başarıya mı ulaşacağı şimdilik bir merak konusu olarak kalmaya devam ediyor.
Yorum Yap