Technotoday-logo
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
Technotoday-mobile-logo
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster

Ana Sayfa / 2024’te YouTube Algoritması Nasıl Çalışır?

2024’te YouTube Algoritması Nasıl Çalışır?

2024 yılında YouTube algoritması nasıl çalışır, hangi faktörleri dikkate alır? Bu yazıda bilmeniz gereken her şeyi açıklıyoruz.

Anıl Özünaldım Yazar: Anıl Özünaldım
6 Eylül 2024
Kategori: İnternet
0 0
0
2024'te YouTube Algoritması Nasıl Çalışır?
0
Paylaşım
Facebook ile PaylaşTwitter ile Paylaş

YouTube, dünyanın en çok kullanılan platformlarının başında geliyor. Dünya genelinde milyonlarca içerik üreticisi bulunuyor. Bu da platformda içerik oluşturmaya yeni başlayanların işini hayli zorlaştırıyor. Hızlı bir şekilde yükselmek isteyenlerse YouTube algoritması nasıl çalışır gibi sorulara cevap aramaya başlıyor.

Öncelikle YouTube algoritmasına tamamen hâkim olmak mümkün değildir. Bunun nedeni, algoritmanın sürekli olarak değişmesidir. Örneğin geçmişte izlenme süresi gibi faktörler daha az öneme sahipken artık daha çok dikkat edilen bir husus hâline geldi.

Bu yazıda 2024 yılında YouTube’un algoritmasının özellikle arama, öneri ve göz atma özellikleri için hangi faktörleri dikkate aldığını sizinle paylaşarak algoritmanın çalışma şeklini öğrenmenize yardımcı olacağız.

YouTube Algoritması Nasıl Çalışır?

Başlangıçta şimdiki gibi gelişmiş bir algoritma yoktu. Önemli olanın görüntüleme sayısı olduğu düşünülüyordu. İzleyiciler bir videoya ne kadar çok tıklarsa YouTube da videonun o kadar ilgi çekici olduğunu düşünüp onu daha çok önerirdi.

Ne kadar yanlış bir yönelim olduğunu tahmin edebiliyorsunuzdur. YouTube da kötüye kullanımı fark ederek algoritmasını güncelledi. 2011-2012 gibi yıllarda YouTube algoritması artık izlenme süresini dikkate almaya başladı ama bu tek başına çözüm sayılmazdı.

Bazı içerik oluşturucuları, videolarının görüntülenmesi için daha uzun videolar yükleme ve botları kullanma eğilimindeydi.

Birkaç yıl sonra algoritma yeniden değişti. YouTube, izleyicilerden epey veri topladıktan sonra hangi videoların onları platformda daha fazla vakit geçirmesini sağladığını göz önünde bulundurarak öneride bulunacak bir sistemi hayata geçirdi.

YouTube’un kişiselleştirilmiş öneri sistemini kullanmaya başlaması ile videonun izlenme süresi, kalitesi gibi faktörlerin yanı sıra izleyicinin ilgi alanları ve platformdaki davranışları da kritik öneme sahip oldu.

2024’te YouTube, videoları önce performansına göre puanlıyor. Daha sonra kullanıcılara izleme verilerine öneride bulunuyor. Bu, videonun en alakalı olduğu hedef kitlenin önüne çıkmasını sağlıyor.

İlginizi çekebilir;  Amazon Prime Üyelik Ücreti Zamlandı!

İzleme geçmişi, abone olunan kanallar, etkileşimde (beğenme, yorum yapma gibi) bulunulan videolar, izleyiciye özel öneriler yapılırken göz önünde bulundurulan faktörler arasında yer alıyor.

2024 YouTube Algoritmasına Göre İzlenme Sayısını Arttırma

YouTube Algoritmasına Göre İzlenme Süresini Arttırma

2024’ün YouTube algoritmasına göre platformda bir içerik üretecekseniz insanların ilgi alanlarını göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Onların izlemesini sağlamaya ve izleme geçmişinde yer almaya ihtiyacınız var.

Bunu yapmanın en iyi yolu, rakip kanalların yayınladığı videoları açmak ve hemen yan tarafta veya videonun altında önerilen videoları incelemektir.

Bu sadece YouTube’un bir bölümü için değil, her bölümü için geçerlidir. Örneğin YouTube’da arama yaparken videolar görüntüleme sayısı ve benzeri faktörlere bağlı olarak sıralanmaz. Bunlar her ne kadar önemli olsa da öncelik kişisel ilgi alanlarıdır. Sıralama tamamen izleyicinin ilgi alanlarına ve eğilimlerine göre yapılır.

YouTube Algoritması Değişecek mi

2025’te YouTube Algoritması Değişecek mi?

YouTube algoritmasını bir insan gibi düşünebilirsiniz. İnsanlar sürekli olarak değişir ve yeni deneyimler kazanır. Yapay zekanın yükselişi göz önünde bulundurulduğunda YouTube’dan 2025’te özellikle arama bölümünde birkaç iyileştirme yapması beklenebilir.

Bununla birlikte, 2025 yılında İçerik oluşturucularının kanalları ve izlenmeleri üzerinde büyük etkisi olacak bir algoritma değişikliğinin yapılması mümkün görünmüyor.

Algoritma ne kadar değişirse değişsin, YouTube için şu an önemli olan izleyici olacaktır çünkü YouTube’un gelirinin büyük bir kısmını reklamlar oluşturuyor. Platformu kullanan kimse kalmadığında platform da reklamverenler için cazibesini yitirecektir.

Anıl Özünaldım

Anıl Özünaldım

Technotoday.com.tr İçerik Editörü

Yorum Yap

Popüler İçerikler

Axiom ve Oakley Artemis Görevleri İçin Güçlerini Birleştirdi
Teknoloji Haberleri

Axiom ve Oakley Artemis Görevleri İçin Güçlerini Birleştirdi

13 Temmuz 2025
CS 1.6 Siyah Ekran Hatası Nasıl Çözülür?
Oyun

CS 1.6 Siyah Ekran Hatası Nasıl Çözülür?

15 Temmuz 2025
iPhone Fold
Mobil

iPhone Fold Geliyor: Apple’ın İlk Katlanabilir Cihazı Neler Sunacak?

15 Temmuz 2025
Dude Theft Wars Kodları
Oyun

Dude Theft Wars Kodları

16 Temmuz 2025
The Blacklist Benzeri Diziler
İnternet

The Blacklist Benzeri Diziler

16 Temmuz 2025

Barındırma Altyapı Sponsoru

GüzelHosting

Kategoriler

  • Blog
  • Donanım
  • Foto Galeri
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • İnternet
  • Makale
  • Mobil
  • Otomobil
  • Oyun
  • Sektör Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Video
  • Yazılım

Son Haberler

The Blacklist Benzeri Diziler

The Blacklist Benzeri Diziler

16 Temmuz 2025
Dude Theft Wars Kodları

Dude Theft Wars Kodları

16 Temmuz 2025
  • Kariyer
  • Künye
  • Hakkımızda
  • Telif Kuralları
  • Gizlilik Sözleşmesi
  • İletişim

© Tüm Hakları Saklıdır.

Welcome Back!

Profilinizi aşağıya girin

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi yenilemek için kullanıcı adı ya da e-posta girin

Giriş Yap
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video

© Tüm Hakları Saklıdır.