Yeni Yıl Alışveriş Döneminde Mobil Yine Ön Planda

Koca bir yıl daha geçip gidiyor. Yeni yılın son günlerini yaşadığımız bu anlarda ise alışveriş tutkunları sepetlerini doldurmaya devam ediyor. Peki alışverişler nasıl gerçekleşiyor? En çok mağaza mı tercih ediliyor, yoksa mobil uygulama mı? Gelin birlikte yapılan araştırmaya bir göz atalım...

Yeni yıl alışveriş döneminde en çok nereden alışveriş yapıldı? Belki de geçirdiğimiz en zor yıllardan bir tanesi olan 2021’e veda etme vakti yaklaştı. Tüm dünyanın 2022’yi yeni umutlar, hayaller ve heyecanla beklediğini hiçbirimiz inkar edemeyiz. Hayatımızı daha da kolaylaştırmak her zaman yanımızda olan mobil cihazların önemi de her geçen gün giderek artıyor. Özellikle geçtiğimiz iki yıl içerisinde zirve yapan mobil kullanım ilgi ve ihtiyacı önümüzdeki sene de katlanarak devam edecek gibi görünüyor.

AdColony’nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex Türkiye’deki mobil kullanıcıların yılbaşı dönemi satın alma alışkanlıkları araştırdı. Kullanıcıların tercihlerini daha iyi analiz etme amacıyla yürütülen “Yeni Yıl Alışveriş Araştırması” mobilin önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Ayrıca kullanıcıların yılbaşı alışverişi için tercihlerini de ortaya çıkardı. Hatta bu alışverişlerdeki değişen alışkanlıklarını da açığa kavuşturdu.

Yılbaşında Alışveriş Yapacakların Sayısı Oldukça Fazla

Araştırmaya katılanların %93.9’u bu yılbaşı döneminde alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Akıllı telefonların hayatımızın her anını ele geçirdiği ve hayatımızı büyük ölçüde kolaylaştırdığını inkar edemeyiz. Kullanıcıların %80.1’i hem çevrimiçi olarak hem de mağazaya giderek alışveriş yapacaklarını belirtirken, yalnızca online alışveriş yapacağını belirtenlerin oranı %6.1.

Özellikle içinde bulunduğumuz pandemi döneminde online alışverişin büyük bir ivme kazandığı da inkar edilemez bir gerçek. Kullanıcıların %45.9’u doğrudan mağazadan alışveriş yaptığını bildirirken, %73.7’si online aldıkları ürünün eve teslim edilmesini tercih ediyor. %25.2’si ise online satın aldıkları ürünü mağazadan kendileri gidip teslim almayı tercih edeceğini belirtiyor. Katılımcıların %90.5’i mağazada alışverişi yaparken; akıllı telefonlarının yanlarında olması gerektiğini belirtti. Bunun en büyük nedeni olarak da alışverişi yapacağı ürünlerin yorumlarına bakmak; fiyat karşılaştırması yapmak ve arkadaşları veya aileleri ile ürün hakkında konuşmak için olduğunu belirtiyor.

Yeni Yıl Alışveriş Mekanı: Mobil

Mağazalara kıyasla hem daha pratik hem de sağlığımız için daha güvenli olan online alışverişin yükselişi; tüketicileri alışveriş uygulamalarına daha da yakınlaştırıyor. Ankete katılanların %49.3’ü online alışverişlerde mobil uygulamaları tercih ettiğini söylerken; %56’sı mobil alışverişin dizüstü/masaüstü cihazlardan alışverişi yapmak kadar güvenli olduğunu ifade etti.

Değişen dünya ve içinde bulunduğumuz koşullardan dolayı markalar için hedef kitlesini mobil reklamlarda yakalamak oldukça önemli… Ayrıca beklentilerini karşılamak daha önemli bir hale geliyor. Araştırmaya katılanların %58.9’u yılbaşı döneminde mobil cihazlarında karşılarına çıkan reklamlarda markaların kendilerine indirim/kupon sağlamasını ve kişisel teklifler sunmasını bekliyor. Tüketicilerin %52.8’inin yılbaşı döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışverişi yaptıklarını belirtmesi ise; mobil reklamların öneminin hiç olmadığı kadar arttığını bir kez daha kanıtlıyor.

Reklamlar Önemli Rol Oynuyor

Mobil reklamlarla karşılaşan ama doğrudan alışveriş yapmayan kullanıcıların %14.3’ü ürünün çevrimiçi fiyatıyla karşılaştırma yaptığını; %14’ü ürün/marka hakkında yorumları okuduğunu, %13.5’i ise markanın web sitesine ziyaret ettiğini belirtiyor. Katılımcıların %44.8’i mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra ürünü birkaç gün içinde aldıklarını belirtiyor.

Exit mobile version