Volvo’nun tamamen elektriklisi C40 Recharge, daha yere yakın ve daha şık bir tasarımla birlikte, bir SUV’un sağlayacağı tüm avantajları taşıyor. CMA araç platformunda üretilen C40 çok özel, çünkü tarihte tamamen elektrikli olarak tasarlanan ilk Volvo modeli.
Önce XC40 Recharge ve şimdi de C40 Recharge’ın piyasaya sürülmesinin ardından Volvo Cars, önümüzdeki yıllarda birkaç elektrikli modeli daha piyasaya süreceği müjdesini paylaşmayı ihmal etmiyor.
Şirket, 2025 yılına kadar, küresel satış hacminin yüzde 50’sinin tamamen elektrikli otomobillerden ve geri kalanının ise hibrit modellerden oluşmasını hedefliyor. Bu inanılmaz derecede ‘yeşil’ bir strateji ve takdir ediyoruz. Çizginin ilerisi de var; Volvo’ya göre 2030 yılında satılan tüm otomobiller ‘tamamen elektrikli’ olacak.
C40 Recharge’ın arkası, alt tavan çizgisiyle uyumlu çarpıcı bir tasarıma sahipken, yeni ön tasarımı ise elektrikli Volvo’lar için yeni bir yüz sunuyor ve en son piksel teknolojisine sahip farlar dikkat çekiyor.
İçeride, pek çok Volvo sürücüsünün tercih ettiği yüksek bir oturma konumu sağlarken, modele özgü bir dizi renk ve dekor seçeneği ile birlikte sunuluyor. C40 ayrıca, içerisinde hiç deri materyal olmayan ilk Volvo modeli. Vegan bir ‘elektriklenme’ hissediyoruz…
Google ile iş birliği
C40 Recharge’da, XC40 Recharge’da olduğu gibi, Google ile ortaklaşa geliştirilen ve Android işletim sistemini temel alan, piyasadaki en iyi bilgi-eğlence sistemlerinden biri bulunuyor. Tüketicilere Google Haritalar, Google Asistan ve Google Play Store gibi yerleşik Google uygulamaları ve hizmetleri sunuyor.
Sınırsız veri özelliği, üstün bir bağlantı sağlarken, yazılım güncellemeleri de kablosuz olarak yapılabiliyor. Bu durum, C40’ın fabrikadan çıktıktan sonra da zaman içinde uzaktan yapılabilen güncellemelerle birlikte gelişmeye devam edeceği anlamına geliyor.
Tahrik sistemi, biri önde ve diğeri arka aksta olmak üzere, yaklaşık 40 dakikada yüzde 80’e kadar hızlı şarj edilebilen, 78kWh pil ile çalışan ikiz elektrik motorlarından oluşuyor. Zaman içinde kablosuz yazılım güncellemeleriyle gelişmesi beklenen tahmini menzil ise yaklaşık 420 km.
C40 Recharge bu sonbaharda, Belçika’nın Gent kentindeki Volvo Cars üretim tesisinde XC40 Recharge ile birlikte üretilecek.
Biz sorunun bir parçasıyız, bu yüzden çözümün de bir parçası olmamız gerekiyor.
Håkan Samuelsson, CEO – Volvo Cars
İklim değişikliği gerçek güvenlik testidir
Volvo, işini otomobillerinin hem içindeki hem de dışındaki insanların hayatlarını korumaya yardımcı olmaya adamışa benziyor. Gezegeni korumaya yardımcı olmak için özveri gösteriyor, sürdürülebilirliğin güvenlik kadar önemli olduğuna inanıyor.
Dünya 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşacak ve iklim değişikliğinin etkilerini sınırlayacaksa, sıfır emisyon hareketliliğine küresel bir geçiş şart. Bu kapsamda Volvo, 2025 yılına kadar satışlarının yüzde 50’sinin tamamen elektrikli otomobillerden gelmesini hedefliyor ve 2030’a kadar sadece tamamen elektrikli araçlar üretmeyi planlıyor.
Geleceği şekillendirmek budur.
Sadece online satış!
İlginç bir detay daha var bu sayfalarda… Elektrikli olarak üretilen bu model, aynı zamanda sadece online platformda satılacak şekilde piyasaya sürülüyor. Çevresel etkiyi azaltmak için sınırları gerçekten aşan ilk Volvo modeli. Zira bir otomobil satın almak için kat edilecek mesafenin neden olacağı karbon emisyonunu bile düşünüyor.
C40, içerisinde hiç deri materyal olmayan ilk Volvo modeli. Vegan bir ‘elektriklenme’ hissediyoruz… İç kısımda deri kullanılmayan bir iç mekan, lüksün yeni bir yorumunu temsil ederken, güvenlik donanımları her zamanki gibi oldukça ön planda olmaya devam ediyor.
İlham verici!
Volvo, 2025 yılına kadar, küresel satış hacminin yüzde 50’sinin tamamen elektrikli otomobillerden ve geri kalanının ise hibrit modellerden oluşmasını hedefliyor. Bu inanılmaz derecede ‘yeşil’ bir strateji ve kesinlikle takdir ediyoruz. Çizginin ilerisi de var; Volvo’ya göre 2030 yılında satılan tüm otomobiller ‘tamamen elektrikli’ olacak.