Technotoday-logo
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
Technotoday-mobile-logo
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster

Ana Sayfa / Yandex Ads, Türkiye’de Navigasyon Kullananların Tercihlerini Açıkladı

Yandex Ads, Türkiye’de Navigasyon Kullananların Tercihlerini Açıkladı

Türkiye genelinde navigasyon uygulamaları kullanan kişilerin alışkanlıklarını ve eğilimlerini gösteren bir araştırma yapıldı.

Burak Öz Yazar: Burak Öz
14 Eylül 2024
Kategori: İnternet
0 0
0
yandex ads araştırma
0
Paylaşım
Facebook ile PaylaşTwitter ile Paylaş

Bu yılın temmuz ayında yapılan bir araştırma, Türkiye genelinde navigasyon uygulamaları kullanan kişilerin alışkanlıklarını ve eğilimlerini gözler önüne serdi.

Araştırmanın sunumunu yapan Ipsos Temsilcisi, araştırmayı 1500 kişiyle online olarak gerçekleştirdiklerini belirtti.

Yandex Ads Araştırmasının Sonuçları

  • Navigasyon uygulamaları kullanıcılarının çekirdek kitlesi evli, 25-44 yaş aralığında ve ortalama tek çocuk sahibi kadın ve erkeklerden oluşuyor.
  • Kullanıcıların yüzde 62’si üniversite mezunu. Bu oran Yandex Navi kullanıcılarında yüzde 67.
  • Kullanıcıların yüzde 47’si yüksek gelir grubunda, bu oran Yandex Navi kullanıcılarında yüzde 53.
  • Satın alınan ilk 3 ürün arasında gıda, giysi ve hazır gıda yer alıyor. Kullanıcıların bir önceki ay içinde en çok aradıkları hizmet noktaları kuaför, otomobil ya da lastik servisleri oldu.
  • Kullanıcıların yüzde 41’i paket yemek siparişi verirken, yüzde 38’i restoranda yemek yemeyi tercih ediyor. Her 2 Yandex Navi kullanıcısından biri öğle yemeği siparişi veriyor veya restoranda yemek yiyor.
  • Kullanıcıların yarısından fazlasının (yüzde 59) evcil hayvanı var. Yandex Navi kullanıcılarında bu oran yüzde 68. Kullanıcılar arasında en popüler evcil hayvanlar sırasıyla kediler, kuşlar ve köpekler oldu.
  • Her 3 navigasyon kullanıcısından birinin bir yatırım hesabı bulunuyor. Yandex Navi kullanıcıları diğer navigasyon kullanıcılarına kıyasla daha fazla yatırım hesabına sahip.
  • Kullanıcıların yaklaşık yarısı yeni bir ev veya daire satın almayı planlıyor. Yandex Navi kullanıcılarının büyük kısmı gayrimenkul sahibi ve yüzde 47’si ev satın almayı, yüzde 30’u da arsa almayı planlıyor.
  • Kullanıcıların yüzde 76’sı, Yandex Navi kullanıcılarının ise yüzde 83’ü araç sahibi. Kullanıcıların yüzde 71’i, Yandex Navi kullanıcılarının ise yüzde 80’i aracını değiştirmeyi planlıyor. Yandex Navi kullanıcılarının yüzde 44’ü 1-2 yıl içinde, yüzde 33’ü 3-5 yıl içinde aracını değiştirmeyi planlıyor.
  • Navigasyon kullanıcılarının yüzde 30’u, Yandex Navi kullanıcılarının yüzde 38’i aynı zamanda motosiklet veya bisiklet gibi araçları kullanıyor.
İlginizi çekebilir;  The Flash Filminin Fragmanı Çıktı!

Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva, navigasyon uygulamalarını kullanan tüketicilerin eğilimlerini ortaya koyan araştırmanın dijital reklam sektörü açısından da önemli bir metrik oluşturacağını belirtti.

Zueva, “Araştırmada navigasyon uygulaması kullanıcılarının birçok farklı özelliğini ortaya koyduk. Yandex Navi’nin markalar açısından çok daha önemli ve faydalı bir reklam mecrası haline geleceğinden hiç şüphemiz yok” dedi.

Yandex Ads Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Ajans Ortaklıkları Lideri Nejla Bilge Atila, “Araştırma sonuçları genel tüketici profilini ve alışkanlıklarını anlamak açısından bizim stratejik bir rota oluşturmamızı sağladı” dedi ve şu şekilde devam etti:

“Bugüne kadar Yandex Navi ile Türkiye’nin her yerine akıllı telefonlardan aylık 81 milyon rota çizildi. Bizler de reklam sektörünün önemli bir ihtiyacını karşılıyoruz. Türkiye'deki yaygın iş ortağı dijital ajans ağımızla, şehirlerin yoğun caddelerinden ülkemizin tüm tatil yörelerine rota çizen kullanıcılara markaların mesajlarını anlık ve yerinde iletmeleri artık çok kolay…”

Burak Öz

Burak Öz

Technotoday.com.tr İçerik Editörü

Yorum Yap

Popüler İçerikler

FC 24 Oyundan Atıyor, Nasıl Çözülür?
Oyun

FC 24 Oyundan Atıyor, Nasıl Çözülür?

14 Temmuz 2025
Elon Musk'ın xAI'ı Anime Kızları Yapacak Mühendis Arıyor
Teknoloji Haberleri

Elon Musk’ın xAI’ı Anime Kızları Yapacak Mühendis Arıyor

17 Temmuz 2025
NVIDIA Smooth Motion
Teknoloji Haberleri

NVIDIA Smooth Motion Teknolojisini Tanıttı

15 Temmuz 2025
Netflix'te En Çok İzlenen Filmler
İnternet

Netflix’te En Çok İzlenen Filmler

12 Temmuz 2025
Pixel 10 Serisi Sahneye Çıkıyor: Tanıtım Günü Belli Oldu
Mobil

Pixel 10 Serisi Sahneye Çıkıyor: Tanıtım Günü Belli Oldu

17 Temmuz 2025

Barındırma Altyapı Sponsoru

GüzelHosting

Kategoriler

  • Blog
  • Donanım
  • Foto Galeri
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • İnternet
  • Makale
  • Mobil
  • Otomobil
  • Oyun
  • Sektör Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Video
  • Yazılım

Son Haberler

TikTok Engellenen Hesapları Görme Nasıl Yapılır?

TikTok Engellenen Hesapları Görme Nasıl Yapılır?

18 Temmuz 2025
Tarayıcınız Kuruluşunuz Tarafından Yönetilmektedir Hatası

Tarayıcınız Kuruluşunuz Tarafından Yönetilmektedir Hatası

18 Temmuz 2025
  • Kariyer
  • Künye
  • Hakkımızda
  • Telif Kuralları
  • Gizlilik Sözleşmesi
  • İletişim

© Tüm Hakları Saklıdır.

Welcome Back!

Profilinizi aşağıya girin

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi yenilemek için kullanıcı adı ya da e-posta girin

Giriş Yap
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video

© Tüm Hakları Saklıdır.