Whitepaper Nedir? Ne İşe Yarar?

İçerik pazarlama stratejisinin bir parçası olarak kullanılan whitepaper nedir sorusundan hareketle merak edilenleri yanıtladık.

Whitepaper Nedir? Ne İşe Yarar?

Yeni kurulan bir şirketlerin ya da pazarlama alanına yeni dahil olan kişilerin whitepaper nedir sorusuna yanıt aramaya başlaması, ürün ve hizmetlerinin daha fazla kişi tarafından keşfedilmesi ve satışların artmasını sağlamak için atılan önemli bir adımdır.

Bu kılavuzda hedefinize ulaşmanız için öncelikle ortadan kaldırmanız gereken soru işaretlerini gidermenize yardımcı olacağız.

Whitepaper Nedir?

Beyaz kitap olarak da bilinen whitepaper, bir şirketin ya da kâr amacı gütmeyen bir kuruluşun sunduğu veya sunmayı planladığı ürün ya da hizmetin öne çıkan noktalarını tanıtmak ve vurgulamak için yayımladığı, araştırmaya dayalı bir belgedir.

Şirketler ya da satıcılar, bu belgeleri B2B yani işletmeden işletmeye pazarlama modellerinde içerik pazarlama stratejisinin bir parçası olarak kullanır. Bu bağlamda teknik incelemeler müşterileri, paydaşları, müşterileri ve potansiyel müşterileri kuruluş tarafından sunulan bir ürün veya hizmeti satın almaya ikna etmek için yazılır.

Bir diğer kullanım amacı da kuruluşun bir alandaki otoritesini ortaya koymaktır. Diğer çoğu içerik türüne göre daha teknik ve kapsamlıdır. Bir ürünü, hizmeti tanıtmak için araştırma, istatistik, uzman görüşleri ve orijinal analizlerden yararlanılır.

Bu ürün ve hizmetlerin müşterinin belirli bir konudaki sorunlarını çözdüğü iddia edildiği için satıcılar tarafından genellikle çözüm vurgulaması yapılır.

Whitepaper Özellikleri Neler?

Satış ve içerik pazarlama uzmanları mutlaka whitepaper oluşturur ve kullanır. Bilgi teknolojisi ve karmaşık ürünlere sahip şirketler, sunduğu hizmet ve ürünlerin faydalarını ve ne işe yaradığını ayrıntılı olarak açıklamak için teknik incelemelere güvenir.

Whitepaper Ne İşe Yarar?

Exit mobile version