Yeni kurulan bir şirketlerin ya da pazarlama alanına yeni dahil olan kişilerin whitepaper nedir sorusuna yanıt aramaya başlaması, ürün ve hizmetlerinin daha fazla kişi tarafından keşfedilmesi ve satışların artmasını sağlamak için atılan önemli bir adımdır.
Bu kılavuzda hedefinize ulaşmanız için öncelikle ortadan kaldırmanız gereken soru işaretlerini gidermenize yardımcı olacağız.
Whitepaper Nedir?
Beyaz kitap olarak da bilinen whitepaper, bir şirketin ya da kâr amacı gütmeyen bir kuruluşun sunduğu veya sunmayı planladığı ürün ya da hizmetin öne çıkan noktalarını tanıtmak ve vurgulamak için yayımladığı, araştırmaya dayalı bir belgedir.
Şirketler ya da satıcılar, bu belgeleri B2B yani işletmeden işletmeye pazarlama modellerinde içerik pazarlama stratejisinin bir parçası olarak kullanır. Bu bağlamda teknik incelemeler müşterileri, paydaşları, müşterileri ve potansiyel müşterileri kuruluş tarafından sunulan bir ürün veya hizmeti satın almaya ikna etmek için yazılır.
Bir diğer kullanım amacı da kuruluşun bir alandaki otoritesini ortaya koymaktır. Diğer çoğu içerik türüne göre daha teknik ve kapsamlıdır. Bir ürünü, hizmeti tanıtmak için araştırma, istatistik, uzman görüşleri ve orijinal analizlerden yararlanılır.
Bu ürün ve hizmetlerin müşterinin belirli bir konudaki sorunlarını çözdüğü iddia edildiği için satıcılar tarafından genellikle çözüm vurgulaması yapılır.
Whitepaper Özellikleri Neler?
- Uzman analizi ve önerilen çözümler sunulmadan önce gerçekler açık bir şekilde sunulur.
- Satıştan önce kullanılması amaçlanır.
- Referanslar, alıntılar ve dipnotlar içerir.
- Örnek olaylara ve verilere atıfta bulunulur.
- Normal bir satış konuşmasından ya da tanıtım içeriğinden ayrılmasını sağlayan otoriter ve nesnel bir stile sahiptir.
- Madde işaretlerini barındırır.
- Hedef kitle iyi analiz edilerek yazılır.
- Gerçekleştirilen analizi desteklemek için grafik gibi veri görselleştirme yollarına başvurulur.
- En az 2 bin uzunluğunda olma eğilimindedir.
- Anlatım bakımından gerçek bir hikâye dinleme hissiyatı yaratır.
- Harekete geçirici bir ifade ile sona erer.
Satış ve içerik pazarlama uzmanları mutlaka whitepaper oluşturur ve kullanır. Bilgi teknolojisi ve karmaşık ürünlere sahip şirketler, sunduğu hizmet ve ürünlerin faydalarını ve ne işe yaradığını ayrıntılı olarak açıklamak için teknik incelemelere güvenir.
Whitepaper Ne İşe Yarar?
- Eğitimsel bir yaklaşım, uzman analizleri ve veri destekli araştırma yöntemleri kullanarak okuyuculara güven aşılar.
- Marka ile ilgilenen potansiyel müşterilere değerli bilgiler ve veriler sunar.
- Müşterileri ve potansiyel müşterileri bilgilendirir ve onları satın alma kararı vermeye bir adım daha yaklaştırır.
- Özellikle yeni kurulan şirketler için marka farkındalığı oluşturur.
- Şirketlerin ürün ve hizmetlerinin belirli sorunları nasıl çözdüğünü ortaya koymasına olanak tanır.
- Ücretsiz içerik olarak sunulduğunda potansiyel müşterilerin bir marka ve sunduğu ürünler hakkında bilgilenmesine yardımcı olur.
Yorum Yap