Dünyanın en popüler mesajlaşma uygulamalarından biri olan WhatsApp, sonunda reklam içeren bir mesajlaşma uygulamasına dönüşüyor. Bu, Meta’nın 2014 yılında WhatsApp’ı satın almasından bu yana WhatsApp’tan ilk kez doğrudan reklam geliri elde edeceği anlamına geliyor.
Cannes Lions 2025’te duyurulan reklamlar, kullanıcıların fotoğraf, video ve kaybolan mesajlar paylaştığı Instagram hikayelerine ve Snap’e benzer bir format olan WhatsApp’ın durumlar bölümünde gösterilecek.
Meta ayrıca WhatsApp kanalları için para kazanma seçeneklerini de arttırıyor. Yöneticiler artık App Store reklamlarındaki gibi arama sonuçlarında kanallarını tanıtmak için ödeme yapabiliyor ve özel içeriğe erişim gibi özellikler sunan ücretli aylık abonelikler sunabiliyor.
Şirket, bu aboneliklerden %10 komisyon almayı planlıyor. Bu yenilikler, WhatsApp’ın Instagram, YouTube ve Twitch gibi diğer platformların gelir kaynaklarını kopyaladığını gösteriyor.
WhatsApp’a da Sonunda Reklamlar Geliyor
- Kanal abonelikleri: kullanıcılar favori kanallarına aylık belirli bir ücret karşılığında abone olup onları destekleyebilecek. Ayrıca özel içeriklere de erişebilecekler.
- Kanal tanıtımları: Kanal yöneticileri artık kanallarının daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayabilir, kullanıcılar da yeni ve ilgili kanalları kolayca keşfedebilir.
- Durum reklamları: Kullanıcılar yeni işletmeler keşfedebilir, kendi ilgi alanlarına giren ürün ya da hizmetleri görebilir.
Meta, WhatsApp’a gelecek reklamlar için ülke, şehir, dil, takip edilen kanallar ve görüntülenen reklamlarla nasıl etkileşimde bulunulduğu gibi sınırlı kullanıcı verilerinin kullanılacağını belirtildi. Bununla birlikte, WhatsApp’ı Meta’nın hesap merkezine eklemeyi seçenler, reklam tercihlerini ve bilgilerini Meta hesaplarında da kullanacaklar.
Yorum Yap