WhatsApp dosya biçimi desteklenmiyor hata mesajı aslında son derece açıktır. Karşı tarafa göndermeye çalıştığınız dosyanın türü eğer desteklenmiyorsa o dosyayı iletemezsiniz. Öte yandan yanlış saat ve tarih ayarlarından da kaynaklanan bir sorun olabilir. Bu nedenle her türlü çözüm yolunu uygulamak gerekiyor.
Aşağıda yer alan çözüm yollarına başvurarak dosya biçimi ile ilgili sorundan kurtulabilirsiniz. Bu yöntemler, sorunu gidermenize yardımcı olacaktır.
WhatsApp Dosya Biçimi Desteklenmiyor Hatasının Çözüm Yolları
- Dosya formatını kontrol edin.
- Dosyanın konumunu değiştirin.
- Tarih ve saat ayarlarını kontrol edin.
- WhatsApp Messenger’ı güncelleyin.
WhatsApp’ta dosya türü dolayısı ile gönderemediğiniz dosyaları karşı tarafa iletmek için bu yöntemlere başvurabilirsiniz. Bu yöntemler hakkında ayrıntılı bilgiye aşağıda ulaşabilirsiniz.
Dosya Formatını Kontrol Etme
WhatsApp şu an belirli dosya formatlarını desteklemiyor. Uygulamanın hem iOS hem Android sürümü çok sayıda dosya formatını destekliyor. Bu formatlar şu şekilde sıralanabilir:
- Fotoğraflar: JPG / JPEG, PNG, GIF
- Ses: MP3, WAV, M4A, MP3, AAC, FLAC
- Video: MP4, AVI, MKV, MOV, WMV, 3GP, MPEG-4
- Belge: PDF, DOC / DOCX, PPTX, PPT, XLSX, XLS
Yukarıdaki formatların haricinde bir formata sahip dosya göndermeye çalışıyorsanız hatayla karşılaşabilirsiniz. Dosyayı yukarıdaki formatlara dönüştürebilirsiniz. Örneğin fotoğraf göndermeye çalışıyorsanız fotoğraf formatı değiştirme adımlarını takip edebilirsiniz.
Dosyanın Konumunu Değiştirme
Bu hatadan kurtulmanın bir diğer yolu da dosyanın konumunu değiştirmekten geçiyor. Örneğin dosyanın fotoğraf dosyası olduğunu varsayalım. Galeriyi açıp fotoğrafın olduğu albümü açın. Daha sonra fotoğrafı başka bir albüme taşıyın.
Tarih ve Saat Ayarlarını Kontrol Etme
Tarih ve saat ayarları doğru değilse WhatsApp’ı sorunsuz bir şekilde kullanamayabilirsiniz. Doğruluğundan emin olmak için “Ayarlar > Sistem > Tarih ve Saat” yolunu takip edin ve tarih ve saatin otomatik olarak ayarlandığından emin olun.
WhatsApp Messenger’ı Güncelleme
Eski bir sürüm kullanıyorsanız bu tür sorunlar yaşamanız muhtemeldir. Play Store veya App Store’dan WhatsApp’ın sayfasına gidip “Güncelle” butonunun olup olmadığını kontrol edin. Bu butonu görüyorsanız yüklenmeyi beklemekte olan yeni bir sürüm vardır ve üzerine basarak uygulamayı güncelleyebilirsiniz.
Yorum Yap