Dünyada artık ne kadar çok ürün satıldığını bilmek oldukça zordur. Hâlihazırda neredeyse sonsuz sayıda satıcı olmasına rağmen hâlâ uzun kuyruklu pazarlama yönteminden yararlanarak para kazanılabiliyor. Peki, bugünkü popüler seçeneklere karşın satış yapmayı mümkün hâle getiren uzun kuyruklu pazarlama nedir?
Bu yazıda yıllar sonra bile tercih edilmeye devam edilecek olan bu pazarlama tekniği hakkında cevap arayabileceğiniz tüm soruları yanıtlayacağız.
Uzun Kuyruklu Pazarlama Nedir?
Uzun kuyruklu pazarlama, popülerlik yerine çeşitliliğin hedeflendiği bir yöntemdir. Ürün ya da hizmet çeşitliliği ile daha fazla müşteriye ulaşma ve daha fazla ihtiyacı karşılayarak satışları arttırma hedeflenir.
Talep bakımından daha az değerli ürünleri satmanın birkaç popüler üründen çok satmaya benzer şekilde kâr oranını arttırabileceği varsayılır.
Chris Anderson, uzun kuyruk kavramını ilk olarak “The Long Tail: How Endless Choice is Creating Unlimited Demand” kitabında kullandı. Bu kitapta internetin gelişimi ve sonsuz bilginin varlığı ile ortaya çıkan pazara odaklandı ve tüketicilerin popüler ürüne ilgi duymak yerine nasıl daha çok kendilerine hitap eden, daha az talep gören ürünlere yöneldiğini açıkladı.
Bireysel olarak yeterince satış yapması mümkün olmayan, popülerliği yüksek olan ürünler yerine daha küçük ve talep oranı düşük ürünleri satmak, büyük pazardan küçük bir pay almaya yardımcı olur. Bu şekilde kararlılıkla ilerleyen bir satıcı, günün birinde kendini büyük pazarın önemli bir konumunda bulabilir.
Bu yöntemin daha önce işe yaradığını gösteren birçok örnek görüldü. Bunu başarmanın tek yolu ise işleri dijital ortama taşımak ve çeşitliliği arttırmaktan geçiyor.
Uzun Kuyruklu Pazarlama Stratejisine Örnekler
Geçmişten bugüne çok sayıda girişim büyüdü ve dünya çapında etkili bir marka hâline geldi. Bunlardan bazılarını zaten biliyorsunuzdur, bunlarla birlikte bilmiyor olabileceklerinize de bir göz atalım.
Dijital Yayın Platformları
Netflix’i ve aklınıza gelen diğer o dijital yayın platformlarını düşünün. Bu dijital yayın platformları, her ay düzenli olarak yeni aboneler kazanmak ve mevcut abonelerin aboneliklerini uzatmasını sağlamak için içerik kütüphanesine yeni filmler, diziler, belgeseller ve animasyonlar ekler.
Bu çeşitliliğin bir nedeni vardır. Platformda ne kadar çok çeşit olursa kullanıcıların platformda geçirdiği süre de o kadar fazla olur.
Amazon
Amazon, dünya çapında milyonlarca ürün satıyor. Bu sayı, satıcıların pazar yeri de hesaba eklendiğinde yüz milyonlara çıkıyor. Kuyruk, her yıl daha da uzuyor. Satıcıların büyük bir kısmı, daha az popüler ürünlere odaklanıyor çünkü popülerliğe karşı muhtemelen en önemli avantaj çeşitliliktir.
Yorum Yap