Technotoday-logo
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
Technotoday-mobile-logo
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster

Ana Sayfa / Uzun Kuyruklu Pazarlama Nedir? Örnekleri Neler?

Uzun Kuyruklu Pazarlama Nedir? Örnekleri Neler?

Çeşitliliğin popülerlikten daha değerli olduğu zamanlar vardır. Peki, buna odaklanan uzun kuyruklu pazarlama nedir? Açıkladık.

Anıl Özünaldım Yazar: Anıl Özünaldım
23 Aralık 2023
Kategori: İnternet
0 0
0
Uzun Kuyruklu Pazarlama Nedir? Örnekleri Neler?
0
Paylaşım
Facebook ile PaylaşTwitter ile Paylaş

Dünyada artık ne kadar çok ürün satıldığını bilmek oldukça zordur. Hâlihazırda neredeyse sonsuz sayıda satıcı olmasına rağmen hâlâ uzun kuyruklu pazarlama yönteminden yararlanarak para kazanılabiliyor. Peki, bugünkü popüler seçeneklere karşın satış yapmayı mümkün hâle getiren uzun kuyruklu pazarlama nedir?

Bu yazıda yıllar sonra bile tercih edilmeye devam edilecek olan bu pazarlama tekniği hakkında cevap arayabileceğiniz tüm soruları yanıtlayacağız.

Uzun Kuyruklu Pazarlama Nedir?

Uzun kuyruklu pazarlama, popülerlik yerine çeşitliliğin hedeflendiği bir yöntemdir. Ürün ya da hizmet çeşitliliği ile daha fazla müşteriye ulaşma ve daha fazla ihtiyacı karşılayarak satışları arttırma hedeflenir.

Talep bakımından daha az değerli ürünleri satmanın birkaç popüler üründen çok satmaya benzer şekilde kâr oranını arttırabileceği varsayılır.

Chris Anderson, uzun kuyruk kavramını ilk olarak “The Long Tail: How Endless Choice is Creating Unlimited Demand” kitabında kullandı. Bu kitapta internetin gelişimi ve sonsuz bilginin varlığı ile ortaya çıkan pazara odaklandı ve tüketicilerin popüler ürüne ilgi duymak yerine nasıl daha çok kendilerine hitap eden, daha az talep gören ürünlere yöneldiğini açıkladı.

Bireysel olarak yeterince satış yapması mümkün olmayan, popülerliği yüksek olan ürünler yerine daha küçük ve talep oranı düşük ürünleri satmak, büyük pazardan küçük bir pay almaya yardımcı olur. Bu şekilde kararlılıkla ilerleyen bir satıcı, günün birinde kendini büyük pazarın önemli bir konumunda bulabilir.

Bu yöntemin daha önce işe yaradığını gösteren birçok örnek görüldü. Bunu başarmanın tek yolu ise işleri dijital ortama taşımak ve çeşitliliği arttırmaktan geçiyor.

Uzun Kuyruklu Pazarlama Stratejisine Örnekler

Geçmişten bugüne çok sayıda girişim büyüdü ve dünya çapında etkili bir marka hâline geldi. Bunlardan bazılarını zaten biliyorsunuzdur, bunlarla birlikte bilmiyor olabileceklerinize de bir göz atalım.

İlginizi çekebilir;  E-Ticaretten Sosyal Medyaya Son Dönemde En Başarılı Platformlar

Dijital Yayın Platformları

Netflix’i ve aklınıza gelen diğer o dijital yayın platformlarını düşünün. Bu dijital yayın platformları, her ay düzenli olarak yeni aboneler kazanmak ve mevcut abonelerin aboneliklerini uzatmasını sağlamak için içerik kütüphanesine yeni filmler, diziler, belgeseller ve animasyonlar ekler.

Bu çeşitliliğin bir nedeni vardır. Platformda ne kadar çok çeşit olursa kullanıcıların platformda geçirdiği süre de o kadar fazla olur.

Amazon

Amazon, dünya çapında milyonlarca ürün satıyor. Bu sayı, satıcıların pazar yeri de hesaba eklendiğinde yüz milyonlara çıkıyor. Kuyruk, her yıl daha da uzuyor. Satıcıların büyük bir kısmı, daha az popüler ürünlere odaklanıyor çünkü popülerliğe karşı muhtemelen en önemli avantaj çeşitliliktir.

Anıl Özünaldım

Anıl Özünaldım

Technotoday.com.tr İçerik Editörü

Yorum Yap

Popüler İçerikler

En İyi Çiftlik Oyunları
Oyun

En İyi Çiftlik Oyunları

17 Aralık 2025
120Hz Ekrana Sahip OnePlus Pad Go 2 Tanıtıldı
Mobil

120Hz Ekrana Sahip OnePlus Pad Go 2 Tanıtıldı

17 Aralık 2025
OnePlus 15R Tanıtıldı! Fiyatı Ne Kadar?
Mobil

OnePlus 15R Tanıtıldı! Fiyatı Ne Kadar?

17 Aralık 2025
5G’nin Gizemli Gerçekleri: Telefon Değişimi Şart mı, Hız Nasıl Olacak?
Blog

5G’nin Gizemli Gerçekleri: Telefon Değişimi Şart mı, Hız Nasıl Olacak?

17 Aralık 2025
2026’da Akıllı Telefon Pazarı Küçülebilir
Mobil

2026’da Akıllı Telefon Pazarı Küçülebilir

17 Aralık 2025

Barındırma Altyapı Sponsoru

GüzelHosting

Kategoriler

  • Blog
  • Donanım
  • Foto Galeri
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • İnternet
  • Makale
  • Mobil
  • Otomobil
  • Oyun
  • Sektör Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Video
  • Yazılım

Son Haberler

En İyi Çiftlik Oyunları

En İyi Çiftlik Oyunları

17 Aralık 2025
120Hz Ekrana Sahip OnePlus Pad Go 2 Tanıtıldı

120Hz Ekrana Sahip OnePlus Pad Go 2 Tanıtıldı

17 Aralık 2025
  • Kariyer
  • Künye
  • Hakkımızda
  • Telif Kuralları
  • Gizlilik Sözleşmesi
  • İletişim

© Tüm Hakları Saklıdır.

Welcome Back!

Profilinizi aşağıya girin

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi yenilemek için kullanıcı adı ya da e-posta girin

Giriş Yap
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video

© Tüm Hakları Saklıdır.