TV Kanalları Nasıl Para Kazanıyor?

Yüksek maliyetine rağmen TV kanalları nasıl para kazanıyor? İzleyicilerin merak ettiği o soruyu ayrıntılı olarak yanıtlıyoruz.

TV Kanalları Nasıl Para Kazanıyor?

TV kanalları nasıl para kazanıyor sorusuna muhtemelen herkesin vereceği bir cevap vardır fakat zannedilenin aksine para kazanmalarının tek bir yolu yoktur.

Bu yazıda televizyon kanallarının uzun bir zamandır evlerin önemli bir köşesinde yer alan televizyon karşısında belirli kanallarda yayımlanan dizi, film ve belgeselleri izlemenizi sağlamak için hangi yollara başvurduğunu ve bunları nasıl uyguladığını sizinle paylaşarak kanalların gelir kaynağını oluşturan yöntemleri öğrenmenize yardımcı olacağız.

Giderleri Yüksek TV Kanalları Nasıl Para Kazanıyor?

Televizyon kanallarının gelir kaynağı tamamen reklamlardır. Akıllı telefon, tablet, bilgisayar kullanımının artması ve internetin de yaygınlaşmasının ardından televizyona olan ilginin azaldığı düşünülse de televizyon izleyici sayısı hâlâ oldukça yüksektir.

Kanallarda yayımlanan diziler seyirci tarafında karşılık buldukça ürünlerini öne çıkarmak isteyen şirketler de televizyon reklamcılığına her zamankinden daha fazla bütçe ayırıyor. Bugün dizilerin süresinin neden uzun olduğunu merak ediyorsanız bunun sebebi elde edilen gelirdir.

Televizyon dizileri artık sürekli olarak yeniden şekilleniyor. İzleyiciler eskisi gibi pasif değil, onlar da üretim sürecine aktif olarak katılıyor.

Senaristlerin önemli bir kısmı artık bir sonraki bölümün senaryosunu hazırlarken sosyal medya kullanıcılarının sesini dinliyor, onların ne düşündüğünü göz önünde bulunduruyor çünkü seyirci kitlesi orada ve dizinin reytinglerinin yüksek tutmasının tek yolu, seyircinin beğenisini tutmaktan geçiyor.

Reytinglerin reklamverenlerin kararı üzerinde büyük etkisi vardır. Prime time olarak nitelendirilen zaman aralığı akşam 20.00-23.30 arasıdır. Bu aralık, bir günde en çok televizyon izlenen saat aralığıdır. Diziler bu saat aralığında yayımlanır.

Türkiye’de 20.00 ila 23.30’da yayımlanan diziler oldukça geniş bir kitleye hitap eden yapımlardan oluşur. Ekran başında büyük bir çoğunlukla aileler olur. Bu, ürün ve hizmet reklamlarının gündüz kuşağında yayımlanan reklamlardan daha geniş bir kitleye ulaşacağı anlamına gelir.

20.00’de başlayan televizyon dizilerini izlemeye başlayan seyirciler genellikle aileleri ile vakit geçirdiği için bu saatlerde yayımlanan reklamlarda da genellikle geniş bir kitle için uygun ürünler gösterilir.

Bu saatlerde yayımlanıp reyting rekorları kıran diziler, kanala oldukça yüksek meblağlar kazandırır. İnsanlara ürününün tanıtımını yapmak isteyen markalardan dizinin reytingi de göz önünde bulundurularak oldukça yüksek miktarda ücret alınabilir.

Exit mobile version