Technotoday-logo
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
Technotoday-mobile-logo
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster

Ana Sayfa / Türkiye’de Ramazan Ayı ve Covid-19 Etkisi ile Değişen Dijital Davranışlar Araştırması

Türkiye’de Ramazan Ayı ve Covid-19 Etkisi ile Değişen Dijital Davranışlar Araştırması

Uğurcan Taşpınar Yazar: Uğurcan Taşpınar
24 Nisan 2020
Kategori: Blog
0 0
0
Türkiye’de Ramazan Ayı ve Covid-19 Etkisi ile Değişen Dijital Davranışlar Araştırması
0
Paylaşım
Facebook ile PaylaşTwitter ile Paylaş

Heyecanla beklenen Ramazan ayı ve Ramazan Bayramı için geri sayım başladı. Dua ve ibadetlerin yapılacağı bu mübarek ay hem maddi hem manevi olarak kişileri huzura ve olgunluğa erişmesine yardımcı oluyor. Özellikle birlikteliğe ve huzura her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulan bu günlerde, AdColony yaptığı araştırma ile Türkiye’de Ramazan döneminde kullanıcıların dijital alışkanlıklarını inceledi ve değişimi araştırdı.

Türkiye, Dijitalde Ramazan’a Nasıl Hazırlandı?

Müslümanlar için en önemli dönemlerden biri olan Ramazan boyunca oruç tutanlar ayı dua, düşünme ve topluma odaklanarak geçirirler. Bu yıl Ramazan 23 Nisan Perşembe akşamı başladı ve 23 Mayıs Cumartesi akşamı sona erecek. İnsanlar Ramazan’a hazırlanırken, bu hazırlıkta mobil cihazların ne tür bir role sahip olduğunu görmek ve mobil davranışı daha iyi anlamak için hazırlanan araştırma, bu süre zarfında insanların günlük tercihleri ​​hakkında daha fazla bilgi edinmemizi sağlıyor.

adcolony ramazan

Ramazan süresince Corona virus salgını nedeniyle nasıl değişiklikler olacağı da bu günlerde bir soru işareti. Camilerin kapanması ve toplu ibadetin toplum sağlığı için askıya alınmasının ardından, bağışıklık sistemi ve sağlık bakımından oruç tutmanın etkileri de tartışılıyor. Sadece Türkiye’de değil Orta Doğu ve farklı İslam ülkelerinde de gündemde olan bu konu, birlikteliğe en çok ihtiyaç duyulan bu dönemde,  Ramazan ayını bekleyen herkesin radarında. Evde izolasyon içinde olan toplumun alışkanlıklarında da farklılıklar gözlemleniyor. Özellikle Ramazan döneminde katılımcıların %32’si akıllı telefonlarında daha fazla zaman geçireceklerini söylüyor. Katılımcıların% 75’i gün içinde iftardan sonra (% 18) ve salonda (% 8) mobil cihazları ile vakit geçirdiklerini söylüyor.

Oruç Tutarken Zaman Geçirmenin Keyifli Yolu Mobil Oyunlar

Corona virüs salgını nedeniyle mobil oyunlarda geçirilen zamanın artışı farklı araştırmalar ile kanıtlanmıştı. Ramazan dönemi özelinde ise; katılımcıların %72’si mobil oyun oynamak için akıllı telefonlarını kullandıklarını söylerken, katılımcıların% 41’i Ramazan ayında mobil oyun oynamak için daha fazla zaman harcayacaklarını söylüyor. Oyun oynarken keyifli vakit geçirilmesi, zaman geçirmenin kolaylığı, rahatlama ve gündelik hayatın stresinden uzaklaşma gibi pozitif duygular, toplumu oyunlarda vakit geçirmeye yönlendiriyor. Geçtiğimiz sene Ramazan ayında da özellikle gündüz saatlerinde ve Sahur vakitlerinde mobil oyunlarda geçirilen vaktin arttığını gözlemlemiştik. Bu sene de yapılan araştırma kullanıcı alışkanlıklarının bu şekilde olacağı yönünde.

İlginizi çekebilir;  DualSense Şarj Olmuyor, Nasıl Çözülür?

 

Ramazan Dönemi Reklamverenler için de Önemli

Ramazan dönemi, oruç tutan hedef kitlelere ulaşmak ve reklamlar ile farkındalık yaratmak, markalar için de bir hayli önemli. Geleneksel medya kadar, hedef kitlelerin alışkanlıklarının dijitalleşmesinin bir sonucu olarak, bu dönemde de mobil reklamlar ön plana çıkıyor. Araştırmaya katılanların % 66’sı mobil cihazlarında gördükleri reklamlar üzerinden doğrudan bir satın alma yapıyorlar. %86’sı ise ürün kendileri ve tercihleri ile ilgili olduğunda satın alma yapacaklarını belirtiyor. Bu da dijital reklamlarda her dönem hedeflemenin önemini vurguluyor.

Ramazan müşterilerinin  85’i akıllı telefonlarını online alışveriş için kullanıyor ve kullanıcıların %52’si uygulama içi satın almayı tercih ediyor. Mobil deneyimin bir parçası olarak web yerine uygulamaların tercih edilmesi, hem kullanım kolaylığı hem de hız bakımından tercih ediliyor. Geçtiğimiz senelere kıyasla mobil kullanım alışkanlıklarının her geçen gün uygulamalara doğru kaydığını gözlemliyoruz. Bu da mobil uygulamaların reklamverenler için yeni bir mecra olarak kabul görmesini sağlıyor.

Giyim ve Erzak En Çok Satın Alınan Ürünler Arasında

cc Bu dönem de havayolu, seyahat gibi sektörlerde alışveriş yapılmıyordu , bu sene Corona Virüs etkisi ile bu konuların durma noktasında olduğunu görüyoruz.  Yine sinema, oyuncaklar, eğlence sektörü alışverişin azaldığı alanlardan. Earnest Research’un yaptığı araştırmaya göre, video yayınları, oyunlar, müzik yayınları ve online kitaplar kullanıcıların satın alma yaptığı alanlar arasında ilk sırada geliyor.

AdColony Hakkında

AdColony 1.5 milyar kullanıcı erişimi ile beraber dünyanın en büyük mobil reklam platformları arasında yer almaktadır. Mobil reklam sektörünü büyütme ana misyonu ile beraber kullanıcılara reklam anlamında en yüksek kalitede etkileşim ile ulaşmaya odaklanan Adcolony, Fortune 500 içerisinde yer alan markaların ve dünyanın en çok kullanılan uygulamalarının %85’inin güvenini sağlamıştır. Instant-Play™ mobil video reklam teknolojisi, global performans bazlı reklam gücü, yaratıcı kreatif mobil rich media çözümleri, Top 1000 uygulama içerisinde kullanılan SDK’sı ile beraber markaların tüketicilere, onların hayatlarındaki en önemli ekran üzerinden ulaşmalarını sağlıyoruz. Yüzde 100 Opera ASA iştiraki olan Adcolony dünya çapında 20 ofisi ile beraber global bir organizasyon olarak hizmet vermektedir.

AdColony Türkiye Interactive Advertising Bureau (IAB) ve Mobile Marketing Association (MMA) üyesidir.

Uğurcan Taşpınar

Uğurcan Taşpınar

Technotoday.com.tr İçerik Editörü

Yorum Yap

Popüler İçerikler

Google Mesajlar, Gizlilik Dostu Bir Özellik Getiriyor
Mobil

Google Mesajlar, Gizlilik Dostu Bir Özellik Getiriyor

11 Mayıs 2025
Paribu Durduruldu Hatası Nasıl Çözülür?
Mobil

Paribu Durduruldu Hatası Nasıl Çözülür?

9 Mayıs 2025
Elon Musk'ın Artık Bir Şehri Var: Starbase
Teknoloji Haberleri

Elon Musk’ın Artık Bir Şehri Var: Starbase

5 Mayıs 2025
Minecraft Exit Code 1 Hatası Nasıl Çözülür?
Oyun

Minecraft Exit Code 1 Hatası Nasıl Çözülür?

8 Mayıs 2025
PS4 Hâlâ Alınır mı?
Oyun

PS4 Hâlâ Alınır mı? (Artıları ve Eksileri)

8 Mayıs 2025

Barındırma Altyapı Sponsoru

GüzelHosting

Kategoriler

  • Blog
  • Donanım
  • Foto Galeri
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • İnternet
  • Makale
  • Mobil
  • Otomobil
  • Oyun
  • Sektör Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Video
  • Yazılım

Son Haberler

Bilim İnsanları Kurşunu Altına Çevirdi

Bilim İnsanları Kurşunu Altına Çevirdi

11 Mayıs 2025
HarmonyOS’lu Huawei Laptop Resmen Tanıtıldı

HarmonyOS’lu Huawei Laptop Resmen Tanıtıldı

11 Mayıs 2025
  • Kariyer
  • Künye
  • Hakkımızda
  • Telif Kuralları
  • Gizlilik Sözleşmesi
  • İletişim

© Tüm Hakları Saklıdır.

Welcome Back!

Profilinizi aşağıya girin

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi yenilemek için kullanıcı adı ya da e-posta girin

Giriş Yap
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video

© Tüm Hakları Saklıdır.