Ana sayfa Araba Tesla’nın yeni arabaları park, geri vites ve sürüş arasında otomatik geçiş yapabilecek

Tesla’nın yeni arabaları park, geri vites ve sürüş arasında otomatik geçiş yapabilecek

Dokunmatik ekranda düğmeler olsa da yeni özellik sayesinde PRND vitesleri arasındaki geçişler otomatik olacak

0

Tesla’nın yeniden tasarlanan Model S ve Model X’i çok alışılmadık ve muhtemelen tartışmalı bir özelliğe sahip olacak. Park, geri, nötr ve sürüş (veya PRND) arasında otomatik geçiş yapabilme imkanı. Dokunmatik ekranda sürüş modlarını değiştirme seçeneği olacak, ancak CEO Elon Musk Çarşamba gecesi Twitter’da otomatik vites değiştirme özelliğini ortaya attı.

Musk tweetinde, “Araba, gördüğü engellere, bağlam ve navigasyon haritasına göre sürüş yönünü tahmin ediyor” dedi. “Birkaç gün PRND sapı / vitesi kullanmadan sürdükten sonra, geri dönüp vites kolu kullanmak çok sinir bozucu oluyor! İsterseniz dokunmatik ekrandan da özelliği açıp kapatabileceksiniz.”

Electrek tarafından elde edilen dahili bir Tesla belgesi, Musk’ın “tahmin etme” ile ne demek istediğini biraz genişletiyor:

“Araç, amaçlanan sürüş modlarını akıllıca ve otomatik olarak belirlemek ve seçmek için Otopilot sensörlerini kullanır. Örneğin, Model S / X‘in ön tarafı bir garaj duvarına bakıyorsa, bunu algılar ve sürücü fren pedalına bastığında otomatik olarak Geri vitese geçer. Bu, dünyanın en akıllı üretim otomobillerinin sürücüleri için bir sorunu daha ortadan kaldırıyor.”

Kararın arkasındaki genel fikir, Tesla’nın “friksiyonu ortadan kaldırma” şeklindeki daha geniş Silikon Vadisi ahlakına uyuyor. PRND’yi otomatikleştirmeye çalışmanın sonuçları, insanlar birkaç hafta içinde gerçekleşmesi beklenen bu yeni arabaları teslim almaya başlayana kadar net olmayacak.

Otomobil üreticileri, otomatik şanzımanların yükselişi ve yazılım aracılığıyla modları değiştirebilme yeteneği sayesinde yıllardır sürüş modu seçicilerinin görünümü ve konumu ile uğraşıyordu. Pek çok şirket, klasik direksiyon simidi sapını, gösterge panelindeki veya orta konsoldaki bir düğme veya ayrı fiziksel düğmeler lehine terk etti.

Diğerleri donanım ve yazılımı karıştırmaya çalıştı, ancak bu pek iyi gitmedi. Fiat Chrysler 1 milyondan fazla Jeep, Dodges ve Chrysler‘ı geri çağırmak zorunda kaldı, çünkü her zaman merkez konuma dönen bir kol ve bir düğme içeren arayüz, bazı insanların kendi araçları tarafından ezilmesine neden olacak kadar kafa karışıklığına neden olmuştu.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here