Uzaktan masaüstü erişimi için TeamViewer’ı çok sık bir şekilde kullananlardan mısınız? Bu kullanıcıların arasında yer alıyorsanız TeamViewer ticari kullanım tespit edildi sorunu sizin için oldukça can sıkıcı olabilir.
Arkadaşlarınıza yardımcı olmak adına TeamViewer kullanarak çok fazla uzak bağlantı kurmanız gerekebilir ancak bunu yapmayı kısıtlama uygulandıktan sonra sürdürmeniz mümkün değildir.
Bu rehberde hem ticari kullanım şüphesini sıfırlamanın yollarını hem de sorunun neden ortaya çıktığını sizinle paylaşacağız.
TeamViewer Ticari Kullanım Şüphesi Neden Ortaya Çıkar?
- Kullanım amacı olarak ticari kullanımı seçmişsinizdir.
- Gün içinde çok sayıda uzaktan bağlantı kurmuşsunuzdur.
- Her uzaktan bağlantı oldukça uzun sürüyordur.
TeamViewer, insanların başka insanların ya da uzakta olan ama size ait olan farklı bir cihazınızı kontrol etmenizi sağlayan, dünya çapında yaygın olarak kullanılan bir programdır. Program, kişisel kullanım ya da bir diğer deyişle ticari olmayan kullanımlar için ücretsizdir.
Ticari amaçla kullanımlar için farklı bir yol izlenerek ödeme yapılması talep edilir. TeamViewer, ticari olmayan kullanım adı altında ticari amaçla kullanımları tespit etmek için çeşitli noktalara dikkat eder ama birçok kullanıcı her ne kadar ticari olmayan kullanıcı olsa da ticari amaçla kullandığı gerekçesi ile kısıtlama kararı ile karşılaşabilir.
TeamViewer, kısıtlamayı ticari olmayan kullanıcı gibi davranarak ödeme yapmaktan kurtulmak isteyen kullanıcılara çözüm olarak uygular. Bu amaç doğrultusunda lisanssız kullanımı tespit etmek için bir algoritmaya sahiptir.
Kişisel Kullanıma Neler Girer?
Kişisel kullanım, arkadaşlarınızın ya da aile üyelerinizin bilgisayarda karşılaştığı sorunları çözmesine yardımcı olmak gibi hiçbir kâr amacı gütmeyen amaçlarla kullanılmasıdır. Herhangi bir gelir elde etmeden, kişisel bir nedenle kullanımınız söz konusu ise bu durumda siz de TeamViewer’ı kişisel amaçla kullanıyorsunuzdur.
Ticari Kullanıma Neler Girer?
Ticari kullanım, TeamViewer yazılımını kullanarak gelir elde ettiğiniz her türlü işi kapsar. Örneğin müşterilere uzaktan destek vermek, karşılaştıkları sorunları çözmek ya da belirli bir işi yapmak için ücret almak gibi tüm durumlar yazılımı ticari amaçla kullandığınızı gösterir.
TeamViewer Ticari Kullanım Tespit Edildi Sorunu Nasıl Çözülür?
- TeamViewer’ı kaldırıp yeniden yükleyin.
- TeamViewer ile iletişim kurun.
Yazılımı kişisel amaçla kullanmaya çalışırken ticari kullanım uyarısı ile karşılaşırsanız yukarıda yer alan adımları takip ederek sorunu ortadan kaldırabilirsiniz.
TeamViewer’ı Kaldırıp Yeniden Yükleme
Hatayı ortadan kaldırmak için ilk atılması gereken adım, yazılımı kaldırıp yeniden yüklemek olmalıdır. Bu işlemi gerçekleştirmek için “Program ekle veya kaldır” bölümünden TeamViewer’ı kaldırabilir ve daha sonra resmî web sitesi üzerinden indirdiğiniz kurulum dosyasını kullanarak temiz bir kurulum gerçekleştirebilirsiniz.
TeamViewer ile İletişim Kurma
TeamViewer yazılımını kaldırıp yeniden yüklemek eğer sorununuzu çözüme kavuşturmazsa destek ekibi ile iletişime geçebilirsiniz. Bunun için aşağıda yer alan adımları takip edebilirsiniz.
- TeamViewer sıfırlama sayfasını açın.
- “Click here to start” butonuna basın.
- TeamViewer bilgilerinizi girin.
- Ekrandaki adımları takip ederek TeamViewer’ın sıfırlanmasını sağlayın.
Yorum Yap