Technotoday-logo
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
Technotoday-mobile-logo
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster

Ana Sayfa / Sosyal Medyada Harika Vakit Geçirmenin Püf Noktaları

Sosyal Medyada Harika Vakit Geçirmenin Püf Noktaları

Sosyal medyada iyi vakit geçirmek için nelere dikkat edilmeli? İşte kaçırılmaması gereken o "altın" öneriler…

Burak Öz Yazar: Burak Öz
30 Haziran 2025
Kategori: Fotoğraf
0 0
0
Sosyal Medyada Harika Vakit Geçirmenin Püf Noktaları
0
Paylaşım
Facebook ile PaylaşTwitter ile Paylaş

Sosyal medya, çoğu kişinin gündelik yaşamının ayrılmaz bir parçası. Araştırmalara göre Türkiye, akıllı telefonu başında günde 5,5 saat geçiriyor ve bunun önemli bir kesimi de tahmin edileceği üzere Instagram, YouTube, TikTok, X gibi platformları kapsıyor.

Yeni insan, dijital ve paylaşımcı olmayı daha fazla öğreniyor ve yayıyor. Diğer yandan sosyal medyada zamanın verimli kullanımı konusundaki tartışmalar bitmiyor…

Dijital ve paylaşımcı olmayı daha fazla öğreniyor ve yayıyoruz. Yeni doğan bebeklerin çok yakınında patlatılan akıllı telefon kameralarının flaşları ile başlayan süreçte, hızla ekranlara adapte olan nesiller gelişiyor. Peki sosyal medya, nasıl daha verimli kullanılır?

Sorunun yanıtı aslında biliniyor. Uzmanlar, takip edilmemesi gereken hesapların teknik olarak var olduğunu açıkça söyleyebiliyor. Aslında biz de biliyoruz, kimin takip edilmemesi gerektiğini. Ancak bir güdü var ki engel tanımıyor, merak.

Merak faktörüne verimli engeller

Merak ettiğimiz çok farklı hayatlar var ve sosyal medyada bunlara kapılarak zaman geçiriyoruz. Bu noktada atılması gereken temel adım, bir dijital temizlik için güçlü deterjanlar almak ve net bir ‘farkındalık’ çığlığı atmak.

Zira bu çığlık atılmadığı taktirde sosyal medya tam bir dezenformasyon ve negatif enerji sarmalına dönüşüyor. Çok basit, bazı ‘negatif’ hesapları takipten çıkarıp daha verimli zamanlar geçirebilirsiniz.

Yeni hesaplar takip ederek sosyal medya kullanımınıza yeni bir boyut eklemeniz mümkün. Ekonomi ile ilgilisiniz diyelim, ilgi alanınıza yönelik otoriteleri bulup takibe alabilirsiniz. Paylaştıkları içerikler hem sizi motive edecek hem de bilgilendirecek.

Birilerini çıkarın, birilerini alın. Temel formül bu. Peki başka ne yapılabilir?

Birkaç öneri…

Sosyal medya, dijital hayatın birçok unsuruyla ortak özellikte, nedir bu unsur? Düşünün…

Siber güvenliği ele alalım, karşınıza ‘buraya tıklarsanız size 5000 TL’lik tatil hediye edeceğiz’ diyen bir mesaj aldınız diyelim, ne yaparsınız? Heyecanlanıp tıklarsanız eğer, bir siber saldırıya kurban gidersiniz.

Karşınıza önce sahte bir web sayfası çıkar, ardından da cihazınıza kötü amaçlı yazılımlar yükleniverir. Daha da fenası doldurmanız gereken bir form, sizden kredi kartı numaranızı bile talep edebilir ve siz, eğer siber güvenlikten bi-haberseniz buraya kritik önem taşıyan finansal verilerinizi girebilirsiniz.

Sosyal medya da bu tip tehlikelerle dolu. Nasıl mı?

Karşınıza sayısız meta çıkıyor. Birileri birilerine hakaret ediyor, insanlar politik kaygılarla mesajlar aktarıyor, işle, eğitimle, teknolojiyle, sanatla ilgili çeşitli manipülasyonlarda bulunuyorlar… Siz, eğer amacı fark edemezseniz kendinizi yapacağınız bir yorumla olabildiğine karanlık ve negatif sarmalın damarlarında buluveriyorsunuz.

İlginizi çekebilir;  Doğa Fotoğrafçılığı: Gökyüzü Fotoğrafları için İpuçları

Bu damarlar kah bildirimlerle, kah size yöneltilen hakaret ve eleştirilerle gelişip kişiselleşiyor. Genelden çıkıp sizi de kendine çeken kötü niyetli bir mıknatısa dönüşüyor adeta. Bu nedenle emin olmadığınız, belli bir amaca yönelik olduğunu düşündüğünüz konularda otokontrol mekanizmasını devreye alıp yorum yapmaktan kaçınabilirsiniz.

Verimli zamanın diğer yönü de YouTube. YouTube, tartışma programları, bilgilendirici yayınlar ve yapımlar için ideal mecralar arasında. Tarihle yakından ilgilisiniz diyelim, Search kısmına ‘İlber Ortaylı’ yazabilir, karşınıza çıkan içerikler arasından dilediğinizi izleyebilirsiniz. Bu metot Spotify podcast’leri için de geçerli.

Değerli katkılara açık olun

Gerçek dünyada sanki bizi heyecanlandıracak pek bir şey kalmadı. Neresi görülmek istense, zaten internet sayesinde görülebiliyor.

Bu görüş, çok yavan bir şekilde de olsa gerçeğin ta kendisi. Görülmek istenen bir yere doğru yola çıkıldığında insanlar akıllı telefonlarının şarjının durumuna bakıyor öncelikle, çünkü gidilen her yerde ‘yer bildirimi’ yapılıp, fotoğraflar çekiliyor.

Bu fotoğraflar Instagram, Flickr, Facebook gibi sosyal ağlarda paylaşılıyor. Aslında bilinene yeni bilinenler ekleniyor.

İnternetin doğurduğu sonuçlardan biri de işte tam olarak her şeyin en ince ayrıntısına kadar bilinmesine ‘neden olması.’ Google, emin olun turizmin en büyük düşmanı ve sayfalarca gezi fotoğrafıyla dolu kişisel web siteleri de.

Peki farklılık nasıl oluşur? Örneğin turizm faaliyetlerinde bilinmeyen, görülmeyen diye bir şeyin izi sürülebilir mi? Hele ki internet her yere bu denli yoğun şekilde yayılmışken…

Şöyle düşünün, İstanbul’a ziyarete gelen bir Avrupalı; Ayasofya, Sultanahmet Camii, Kapalıçarşı, Galata Kulesi gibi yerleri mutlaka görecektir. Akşamları Taksim ya da Karaköy’de eğlenceli bir rakı-balık olmazsa olmaz. Bu, en nihayetinde olması gerekenler işte bunlar. Konu Mısır olduğunda piramitler ve Nil Nehri boyunca feribotla tur ve Asvan’da mola da kaçınılmaz durumunda.

Peki sosyal medyada bu denli yoğun şekilde ‘birbirinin aynı’ turlardaki ‘artık birbirinden aynısını geçin kopyası fotoğraflar’ ne gibi bir farklılık yaratabilir? İşte burada maharet önemli. Sanatsal bakış açısı önemli. Fotoğraflarınızda klişelerden kaçınarak sosyal mecralara değerli katkılarda bulunabilirsiniz.

Verimli kişisel paylaşımlar konusuyla yavaş yavaş sona geliyoruz. Paylaşımlarınız, konuyla ilgilenen birçok kişiyle temas aracınız. Burada doğru hashtag’ler kullanarak ilgili çok sayıda kimseyle iletişim kurabilir, fikir alış-verişi yapabilirsiniz.

Bu arada beğenileriniz de son derece önemli, yapacağınız her bir ‘like’, network’ünüzdeki kimselerin karşısına sizin aracılığınızla çıkacak içerikler demek. Bu nedenle seçici olmanızda yarar olabilir.

Burak Öz

Burak Öz

Technotoday.com.tr İçerik Editörü

Yorum Yap

Popüler İçerikler

App Store Uygulama Yayınlama Ücreti
Mobil

App Store Uygulama Yayınlama Ücreti Ve Bilmeniz Gerekenler

13 Temmuz 2025
FC 25 Kasma Sorunu Nasıl Çözülür?
Oyun

FC 25 Kasma Sorunu Nasıl Çözülür?

17 Temmuz 2025
WhatsApp'a Hızlı Özet Özelliği Geliyor
Mobil

WhatsApp’a Hızlı Özet Özelliği Geliyor

20 Temmuz 2025
YouTube'dan Sonra Facebook da Yapay Zekaya "Dur" Diyor
İnternet

YouTube’dan Sonra Facebook da Kopya İçeriğe “Dur” Diyor

15 Temmuz 2025
Discord Yayını Tam Ekran Yapma
Blog

Discord Yayını Tam Ekran Yapma

17 Temmuz 2025

Barındırma Altyapı Sponsoru

GüzelHosting

Kategoriler

  • Blog
  • Donanım
  • Foto Galeri
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • İnternet
  • Makale
  • Mobil
  • Otomobil
  • Oyun
  • Sektör Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Video
  • Yazılım

Son Haberler

Netflix, Direksiyonu Yeniden Oyunlara Çeviriyor

Netflix, Direksiyonu Yeniden Oyunlara Çeviriyor

20 Temmuz 2025
WhatsApp'a Hızlı Özet Özelliği Geliyor

WhatsApp’a Hızlı Özet Özelliği Geliyor

20 Temmuz 2025
  • Kariyer
  • Künye
  • Hakkımızda
  • Telif Kuralları
  • Gizlilik Sözleşmesi
  • İletişim

© Tüm Hakları Saklıdır.

Welcome Back!

Profilinizi aşağıya girin

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi yenilemek için kullanıcı adı ya da e-posta girin

Giriş Yap
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video

© Tüm Hakları Saklıdır.