Sosyal medyada dolandırılma gittikçe daha büyük bir sorun hâline geliyor. Online alışverişin yaygınlaşması ile insanların günlük yorucu temposunun ardından evinde rahat hissetmesi mümkün hâle geldi.
İnternetten alışveriş yapmanın insanlar tarafından daha birçok faydası görüldü. Ne var ki çevrim içi ortamda bir ürün satın almak söz konusu olduğunda kötü niyetli kişiler de göz ardı edildi ve edilmeye de devam ediliyor.
Sosyal Medyada Dolandırılma Oranı Kritik Bir Hâl Alıyor
Goodfirms araştırmasına göre sosyal medya platformları insanların çevrim içi ortamda kolaylıkla dolandırılması için sık bir şekilde kullanılıyor. Araştırmaya göre sosyal medya kullanıcılarının yüzde 47’sinden fazlası, çevrim içi ortamda alışveriş yapmak isterken dolandırıcıların tuzağına düştü.
1 Haziran ila 8 Haziran 2022 tarihlerinde GoodFirms tarafından gerçekleştirilen ankete göre online alışveriş dolandırıcılığı internet kullanıcılarının cebine zarar vermeye devam ediyor. Kötü niyetli kişiler, kimlik avı saldırıları ve hediye kartı dolandırıcılıkları ile daha fazla insanı bu tür tuzaklara çekiyor.
Çevrim içi ortamda düzenlenen ankete göre insanların yüzde 36,7’si hediye kartı dolandırıcılığı ve kimlik avı bağlantıları yüzünden mağdur ediliyor.
İnsanların yüzde 33’ü, sahte bir şirket temsilcisinin acil durumlarda size yardım eder gibi davrandığını ve karşılığında da para talep ettiğini belirtti.
Birinin kişisel verilerini çalmak için oluşturulan sahte reklamlarda da oldukça artış yaşanıyor. Bununla birlikte klonlanan ya da çalınan hesaplar üzerinden gerçek bir marka gibi görünmesi sağlanıyor ve müşterilerle ilgili marka gibi iletişime geçiliyor.
Yorum Yap