Sosyal Medya Görsellerinizin Kalitelerini Artırmanın Yolları

Birçok sosyal medya uygulamasında gerek paylaşımlarınız, gerekse profil fotoğraflarınızda farklı boyutlar ve çözünürlük değerlerine dikkat ederek, görsel kalitenizi artırabilir, fotoğraflarınızın ve videolarınızın daha çok dikkat çekmesini ve beğeni toplamasını sağlayabilirsiniz.

Social Network on smartphone.

Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest ya da hayatımıza son yıllarda giren ve çok kısa zamanda milyonlarca kullanıcıya ulaşan sosyal medya uygulaması TikTok ile ilgili bana en çok sorulan sorulardan biri paylaşım ve gönderilerdeki görsel kalitenin nasıl artırılacağıyla ilgili. Birçok kişi profil fotoğrafı, ya da fotoğraf ve video paylaşımlarının görsel kalitesinden çok da memnun değil. Aslında her sosyal medya uygulamasının değişik boyut ve çözünürlük değerleri var. Şayet bunları bilir ve görsel düzenlemeleri bu boyut ve çözünürlük ölçülerine göre yaparsanız paylaşımlarınızın kalitesi artacak ve bu durum da beğenilere ve takipçi sayısına doğrudan yansıyacaktır.

İşte Sosyal Medya Görsellerinizin Kalitelerini Artırmanın Yolları

Instagram:

Hayatımıza 6 Ekim 2010 yılında giren ve dünyanın en popüler uygulamalarından biri olan Instagram, EarthWeb verilerine göre 1 milyar 440 milyon aktif kullanıcıya sahip. Öncelikle bir konunun altını çizmemiz gerekiyor. Hayatına iOS ile başlayan ve Facebook tarafından satın alındıktan sonra -artık Meta- 2012 yılında Android kullanıcılarına da hizmet vermeye başlayan Instagram, bir şekilde Apple kullanıcılarına ayrıcalıklı davranmaya devam ediyor. Bu konuda net bir açıklama olmasa da iPhone kullanıcılarının paylaşımlarında görsel kalitenin bir tık daha iyi olması dikkat çekiyor.

Profil fotoğrafı ile başlayacak olursak, 320×320 piksel hazırlamanızı öneririm, zira fotoğrafınız uygulamada bu boyutta saklanıyor ama fotoğraf 110×110 piksel gösterilecektir.

Gönderiler için Instagram’da üç değişik boyut ve ideal ölçü var. Yatay fotoğraf paylaşımlarında 1080×566 piksel, portrelerde 1080×1350 piksel ve karelerde 1080×1080 piksel ölçülerini tercih edin. Fotoğraflarınızın en boy oranları için 1,91:1 ve 4:5 arasındaki tüm oranlar iyi sonuç verecektir.

Hikayeler konusunda GIF’lerden elinizden geldiğinizce uzak durmanızı öneririm. Çünkü görsele eklenen GIF’ler görselinizin kalitesini bozuyor. Yine hikayelerde ve Reels paylaşımlarında 9:16 oranında 1080×1920 piksel ölçüleri ideal olacaktır.

Facebook:

Harvard Üniversitesi’nde psikoloji eğitimi gören Mark Zuckerberg ve arkadaşları tarafından 2004 yılında tanıştığımız Facebook, EarthWeb verilerine göre dünya çapında halihazırda aylık 2.934 milyar aktif kullanıcısı olan bir sosyal medya uygulaması.

Profil fotoğrafı için 1:1 oranında kare ve 170×170 piksel ölçüleri idealdir. Akıllı telefonlarda fotoğraf 128×128 piksel olarak görüntülenir. Kapak fotoğrafının dosya boyutu 100 kb’dan az ve 851×315 piksel ölçülerinde olmalıdır. Akıllı telefonlarda 640 x 360 piksel görüntülenir ve minimum 400×150 piksel olmasında yarar vardır.

Gönderiler konusuna gelince Instagram’da olduğu 1,91:1 oranında, ancak 1200×630 piksel ve minimumda 600×315 piksel ölçülerini tavsiye ediyorum. Hikaye boyutu da yine Instagram ile aynıdır ve zaten iki uygulamada da hikayeleri otomatik olarak paylaşabildiğiniz için 9:16 oranında 1080×1920 piksel ideal olacaktır.

Twitter:

Bugünlerde Elon Musk tarafından 44 milyar dolara satın alındıktan sonra hakkında çok konuşulan Twitter, 2006 yılından bu yana hayatımızda ve EarthWeb verilerine göre aylık aktif kullanıcı sayısı 436 milyon.

Profil fotoğrafında maksimum 2 MB dosya boyutu ve minimum 200×200 piksel olması yeterlidir. Ama size tavsiyem 400×400 piksel ölçülerini seçmeniz olacaktır. Kapak fotoğrafı için 3:1 oranına dikkat edin, 1500×500 piksel ideal ölçülerdir.

Gönderiler de 2:1 ile 1:1 oranını seçebilirsiniz. İdeal ölçüler için 1600×900 piksel görselleri tercih edebilirsiniz. Minimum ölçü 600×335 pikseldir. Bunun altına inmemenizi öneririm.

LinkedIn:

Her ne kadar iş dünyası ve bağlantılarını hedefleyen bir sosyal medya uygulaması olsa da 2003 yılında sosyal medya uygulamaları arasında yerini alan LinkedIn, EarthWeb verilerine göre bugün itibariyle 810 milyon kullanıcıya sahip. Bu uygulamanın popüler olmasının altında muhtemelen “İşsizlik”, kelimesinin 2020’de Google’ın haberler kategorisinde en çok aranan dördüncü kelime olması yatıyor olabilir. Özellikle pandemi dönemi ve ertesinde herkesin iş güvenliği konusunda panik yaşadığı gerçeğini kabul etmek gerekiyor.

Profil fotoğrafı için 400×400 piksel ölçüleri yeterli olacaktır. 1:1 oranında fazla da abartmadan daha yüksek ölçüleri tercih edebilirsiniz ama uygulama gerekli ayarlamaları kendi yapacaktır. Kapak fotoğrafı için 4:1 oranında, 1584×396 piksel idealdir. Bağlantı görselleri için önerim 1,91:1 oranında, 1200×627 piksel olacaktır.

Şirket logonuz varsa 300×300 piksel iş görecektir. Şirket kapak fotoğrafı için de 1128×191 piksel yeterlidir.

Pinterest:

Sosyal medya uygulamaları arasında 2009 yılında yerini alan Pinterest, EarthWeb verilerine göre aylık 431 milyon aktif kullanıcıya sahip.

Pinterest için hazırlayacağınız profil fotoğrafında 165×165 piksel yeterli olacaktır. Kapak fotoğrafı için 16:9 oranına ve minimum 800×450 piksel ölçülerine dikkat etmenizi öneririm. Pin boyutu içinse 2:3 oranında, 1000×1500 piksel ölçüleri görsellerinizin daha iyi görünmesini sağlayacaktır. Kare Pin boyutunda da 1000×1000 piksel ölçülerini tercih ediniz. Koleksiyon boyutu içinde iki seçeneğiniz olacaktır 1:1 ya da 2:3 oranında 1000×1000 piksel ya da 1000×1500 piksel… Ve hikaye paylaşımlarınız için 9:16 oranında, 1080×1920 piksel gönderileri tercih edebilirsiniz.

TikTok:

Diğer sosyal medya uygulamalarıyla kıyaslandığında “en genç uygulama” diyebileceğimiz TikTok, 2016 yılında karşımıza çıkmış olsa da çok kısa sürede ayda 1 milyardan fazla kullanıcıya sahip oldu ve büyümesini sürdürüyor. Genellikle kısa videoların yayınlandığı bu uygulamada, fotoğraflardan oluşan bir video görseli hazırlayabilirsiniz. Bu konuda başta CapCut gibi uygulamaları önerebilirim.

TikTok profil fotoğrafı için minimum 20×20 piksel ölçülerinde bir görsel yeterlidir. Video konusunda da iki oran seçeneğiniz olabilir: 1:1 ya da 9:16 oranında 1080×1920 piksel.

Bu köşede belli başlı sosyal medya uygulamalarında profil, kapak, ya da gönderilerinizde kullanacağınız fotoğrafların oranları ve boyutları konusunda ideal ölçüleri sizlerle paylaşmaya çalıştım. Bu arada gönderilerinizde mutlaka PNG, ya da JPG dosya biçimlerini kullanmanızı tavsiye ediyorum. Bence görsel kalitenizdeki artış beğeni ve takipçi sayılarınıza da yansıyacaktır diye ümit ediyorum.

Yazı: Cem Kıvırcık

 

Exit mobile version