Norton’dan siber güvenlik uzmanlarına göre dünya çapında her en popüler 10 web sitesinin 8’i, kullanıcılardan arama verileri topluyor ve bu verileri daha sonra Google’a iletiyor.
Yakın bir zamanda söz konusu araştırmacılar tarafından yürütülen çalışma ile en popüler web sitelerinin %80’inin arama yaparken kullandığı kelimeleri Google ve benzeri çevrim içi reklamcılık hizmeti sunan şirketlere gönderdiği ortaya çıktı.
Arama Verileri Neden İzinsiz Paylaşılıyor?
Bu web sitelerinin büyük bir kısmı zaten kullanıcıları verilerinin diğer üçüncü taraflara satılacağı konusunda bilgilendiriyor ancak bu bilgilere çoğu insanın okumadan geçtiği kullanıcı sözleşmesinde yer veriliyor.
Norton’daki araştırmacılara göre söz konusu sitelerde arama yapılırken kullanılan kelimelerin %80’inden fazlası üçüncü taraflara aktarılıyor. Bu da kullanıcıların kişisel verileri üzerinde kontrol sahibi olmasını iyice zorlaştırıyor.
Kullanıcı sözleşmesinde çevrim içi reklamcılık hizmeti sunan şirketlerden de üçüncü taraf olarak bahsedilirken bunlarla ne tür verilerin paylaşılacağı belirtilmiyor. Bu sözleşmelerin ortak noktası, paylaşılan veri miktarının büyüklüğünün pek ciddiye alınmamasına yol açacak daha genel ifadeler kullanılmasıdır.
Kişisel verilerin giderek daha değerli hâle geldiği bugünlerde normal bir internet kullanıcısının dijital ortamda gizliliğini koruması oldukça zorlaşıyor. Kişisel verileri üçüncü taraflarla paylaşan web siteleri durumu daha da kötüleştiriyor.
Gizliliğe önem verenlerin daha gizlilik dostu web tarayıcılarına ve arama motorlarına geçmesi gerekiyor. Bununla birlikte gizlilik konusunda en iyi klavyeyi kullanmayı düşünebilirsiniz. Unutmamalısınız ki sorun sadece web sitelerinde değil, verilerinize erişimi olan her çevrim içi hizmette görülebiliyor.
Yorum Yap