Samsung Akıllı Saatte Apple Şirketine Yaklaştı

Samsung'un yeni akıllı saati üçüncü çeyrekte Apple'ın satış oranından pay alarak rakibine yaklaştı ancak bunun uzun sürmesi beklenmiyor.

Yeni bir rapora göre, Samsung şirketinin yeni akıllı saati Galaxy Watch 4 ile Apple şirketine yaklaştığı ortaya çıktı. Şirketin üçüncü çeyrekte pazar payını önemli ölçüde artırdığını gösterdi. Araştırma şirketi olan Cupertino’nun raporuna göre; Huawei ve Apple şirketlerinin akıllı saat pazarındaki oranı yüzde 10 düştü.

Counterpoint Research’ün yakın zamanda yayınlanan Global Smartwatch Model Tracker’ına göre; bu yılın üçüncü çeyreğinde küresel akıllı saat sevkiyatları, geçen yılın aynı dönemine göre %16 artarak önceki çeyreğin ardından çift haneli büyümesini sürdürdü.

Samsung Galaxy Watch 4 İle Apple Şirketine Yaklaştı

Galaxy Watch 4 serisinin piyasaya sürülmesi sayesinde Samsung; Apple ile arasındaki farkı kapatarak ikinci sırayı yükseldi. Ayrıca Samsung sırasını Huawei’den geri alarak en yüksek üç aylık sevkiyatına ulaştı.

Samsung’un Wear OS’ye geçmesiyle ilgili en büyük sorun şu ki; Play Store bu üründe kullanılan uygulama mağazası olduğundan; Galaxy Watch sahipleri artık Google uygulamalarını kullanacak. Google Haritalar belki de buradaki en büyük kazançlardan biridir. Bu uygulama aslında Watch 4’e önceden yüklenmiştir.

Site, şu anda en iyi Wear OS saati olduğu için Galaxy Watch 4’ün Android akıllı telefon kullanıcıları için bariz bir seçim olduğunu söyleyecek kadar ileri gitti.

Counterpoint Research “Şimdi bir akıllı saate ihtiyacınız varsa; Galaxy Watch 4 tek mantıklı seçimdir. Samsung’un tercihlerine katlanamıyorsanız; beklemeye devam etmeniz gerekecek. Galaxy Watch 4, Wear OS’nin amiral gemisi değil; platformu çalıştıran bir Samsung saati.” ifadelerini kullandı.

Apple Watch Series 7’nin Satışa Çıkmasının Ardından Bu Pay Yeniden Değişebilir

Apple Watch Series 7 Ekim ayına kadar mevcut değildi. Tüm satışları 4. çeyreğe koydu. Tatil çeyreği verileri mevcut olduğunda, bu çok farklı bir tablo çizecektir.

Samsung’un yeni akıllı saatinin etkisi muhtemelen kısa ömürlü olacak. Ancak Koreli şirket uzun vadede tekrar öne geçecek gibi… Ayrıca bunun nedeni Apple’ı ilgilendirmeyen bir bütçe piyasasının peşinden gitmesidir.

Samsung Asya Pazarına Uygun Akıllı Saatler Üretmeyi Hedefliyor

Pazar payını daha da artırmak için Samsung’un; hızlı büyüyen Asya pazarını hedeflemek için 2-3 yıl içinde uygun fiyatlı modelleri piyasaya sürecek. 2021 yılının 3. çeyreğinde satılan akıllı saatlerin üçte biri 100 doların altında fiyat etiketine sahip olacak.

Exit mobile version