Rekabet Kurumu, Google hakkında soruşturma başlattı. Soruşturma açılmasının gerekçesinin Google’ın 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal edip etmediğini tespit etmek olduğu belirtildi.
Rekabet Kurumu tarafından yapılan açıklamaya göre soruşturma şu iddialara dayanıyor:
- Google, Google Ads’te yer alan bir kampanya türü olan PMAX (Performance Max) kampanyası ile çevrim içi arama temelli reklamcılık hizmetlerindeki gücünü diğer çevrim içi hizmetlerine aktarmak.
- PMAX kampanyasını kullanan reklamverenlere yönelik sömürücü uygulamalarda bulunmak.
- Veri birleştirmek.
PMAX ya da Performance Max, Google’ın reklamverenlerin reklamlarının daha etkili sonuç vermesine yardımcı olan bir kampanya türü. Soruşturmada da bu kampanya türünün üzerinde duruluyor.
Şirketin 4054 sayılı kanunun 6. maddesini ihlal ettiği iddiası üzerine başlatılan soruşturmada arama devinin çevrim içi arama temelli reklamcılık hizmetlerindeki gücünü diğer çevrim içi hizmetlerine aktarıp aktarmadığı, PMAX kampanyasını kullanan reklamverenlere yönelik sömürücü uygulamalarda bulunup bulunmadığı gibi iddialar araştırılacak.
Alphabet Inc., Google Ireland Limited, Google LLC, Google International LLC ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti.’den Oluşan Ekonomik Bütünlük (GOOGLE) Hakkında Soruşturma Açılmasına Karar Verildi.
GOOGLE’ın 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u (4054 sayılı… pic.twitter.com/0xB0aas7la
— rekabethaber (@rekabethaber) June 20, 2025
Rekabet Kurumu’ndan Google Hakkında Soruşturma Açıklaması
Rekabet Kurumu tarafından Google hakkında başlatılan soruşturma hakkında yapılan açıklama şu şekilde:
“Alphabet Inc., Google Ireland Limited, Google LLC, Google International LLC ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti.’den Oluşan Ekonomik Bütünlük (GOOGLE) Hakkında Soruşturma Açılmasına Karar Verildi.
GOOGLE’ın 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u (4054 sayılı Kanun) ihlal edip etmediğinin tespiti amacıyla bahse konu teşebbüs hakkında aynı Kanun’un 41. maddesi uyarınca 12.06.2025 tarihli ve 25-22/519-M sayılı Rekabet Kurulu kararıyla soruşturma açılmıştır.
Soruşturma konusunu GOOGLE’ın, Google Ads’te yer alan bir kampanya türü olan Perfomance Max (PMAX) kampanyası aracılığıyla çevrim içi arama bazlı reklamcılık hizmetlerindeki gücünü diğer çevrim içi reklamcılık hizmetlerine aktarmak, PMAX kampanyasını kullanan reklamverenlere yönelik sömürücü uygulamalarda bulunmak ve veri birleştirmek suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesini ihlal ettiği iddiaları oluşturmaktadır.”
Yorum Yap