Pazarlamanın Öncü İsimleri MMA Smarties Yaratıcılık ve İnovasyon Günleri’nde Buluştu

MMA Türkiye'nin organizasyonunu üstlendiği Smarties Yaratıcılık ve İnovasyon Günleri 7-8-9 Aralık'ta pazarlamanın öncü isimlerini ağırladı.

50’den fazla ülkede 800 üyesiyle mobil pazarlamanın gelişmesi için çalışan Mobil Pazarlama Derneği (MMA Türkiye) 7-9 Aralık tarihleri arasında ‘SMARTIES Yaratıcılık ve İnovasyon Günleri’ni düzenledi. Türkiye’den ve dünyadan sektör uzmanlarının yanı sıra, Kaan Sekban ve Refik Anadol gibi birbirinden değerli isimlerin konuşmacı olarak katıldığı etkinlik, mobil pazarlamanın geleceğine ışık tuttu. Etkinlikte açıklanan Medya Yatırım Raporu’na göre 2021’in ilk 6 ayında mobil reklam yatırımları dijitalin yüzde 68’ine ulaşarak 5 milyar 368 milyon TL’ye çıktı. Aynı raporda 2020 yılında Türkiye’de 17 milyar 469 milyon TL olarak gerçekleşen reklam ve medya yatırımında, her 1 TL’lik reklam ve medya yatırımının milli gelire 19.4 TL olarak değer yarattığının altı çizildi.

Mobil Pazarlama Derneği Türkiye (MMA Türkiye) tarafından 7-9 Aralık tarihleri arasında düzenlenen SMARTIES Yaratıcılık ve İnovasyon Günleri, ‘Yapay zeka & İnovasyon’, ‘Modern Pazarlama ve Yaratıcılık’ konseptleri çerçevesinde sektörün fikir önderlerinin değerli iç görülerine sahne oldu. Türkiye’den ve dünyadan sektör uzmanlarının yanı sıra, ‘Fonksiyonel Yaratıcılık’ temasıyla Kaan Sekban, ‘Yapay Zeka ve İnovasyon’ temasıyla Refik Anadol gibi isimlerin de yer aldığı etkinlik, Akbank, Garanti BBVA, Türkiye İş Bankası, Yapı Kredi, AdColony, Appnext ve Meta ana sponsorluğunda gerçekleşti.

Mobil Reklam Yatırımları 5.3 Milyara Ulaştı

Reklam Verenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği(RD), Pazarlama ve Reklamcılık Derneği’nin (IAB TR ve MMA TR) ortaklaşa kurduğu Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) kasım ayında açıkladığı Medya Yatırım Raporu’nun ilk değerlendirmesi SMARTIES Yaratıcılık ve İnovasyon Günleri’nde dernek başkanları tarafından yapıldı. RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, RD Yönetim Kurulu Başkanı Volkan İkiler, IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Akalın’ın katılımı ve Kantar Media Genel Müdür Yardımcısı ve MMA Türkiye Başkan Yardımcısı Erdem Tolon’un moderatörlüğüyle gerçekleşen panelde; Reklamın Ekonomiye Katkısı Raporu’nun can alıcı kısımları konuşuldu. Rapora göre 2021’in ilk 6 ayında mobil reklam yatırımları dijitalin yüzde 68’ine ulaşarak 5 milyar 368 milyon TL oldu.

1 TL’lik Yatırımın Katkısı 19.4 TL

Türkiye’nin 2020 yılında dijital reklam ve medya yatırımlarında yaşadığı %34.8’lik büyümeyle Avrupa’da en fazla büyüyen ülke olduğuna dikkat çeken IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Akalın: “ Bu durum bizim açımızdan çok gurur verici ama Türkiye global medya yatırımlarına baktığımız zaman, sıralamada 31.sıradaydı. Özellikle medya yatırımlarının gayri safi yurtiçi hasıladaki oranlarına baktığımızda maalesef benzer niteliklere sahip ülkeler arasında oldukça düşük bir noktadayız. Bunun yanı sıra kişi başına düşen reklam harcamalarında Türkiye kendisine benzer ülkeler arasında oldukça geride” dedi. Aynı raporda 2020 yılında Türkiye’de 17 milyar 469 milyon TL olarak gerçekleşen reklam ve medya yatırımında, her 1 TL’lik reklam ve medya yatırımının milli gelire 19.4 TL olarak değer yarattığının altı çizildi.

Metaverse Hakkındaki Soru İşraetleri Giderildi

Etkinliğin en çok dikkat çeken oturumlarından biri de 3 gün için 3 farklı konuşmacıyı içeren ‘’Meta Talks’’ oldu. AI temalı 1.günde ‘Meta hakkında sıkça sorulan sorular” oturumunda Meta Türkiye Ticari Direktörü İlke Çarkcı Toptaş Metaverse kavramını şu sözlerle tanımladı: “Metaverse sadece bakmakla kalmadığımız, deneyimin içinde olduğumuz bir internet demek. Metaverse, üç boyutlu deneyimlerin de dahil olduğu hem fiziksel hem sanal ortamın bir arada bulunabildiği bir evren demek.’’ Toptaş, oturumunda markalar, şirketler ve işletmeler için dijital dünya tasarımlarına olan yatırımlarını arttırmanın önemini vurguladı ve gelecek dönem için Metaverse dönemini ‘’Hem fiziksel dünyadaki ticaret kısmı hem de sanal ortamdaki ticaretin iç içe geçtiği yeni alışveriş yolculuklarının tasarlanacağı bir dönem olarak görüyoruz’’ dedi.

Refik Anadol ve Nike İşbirliğiyle Hayata Geçirilen Yeni Platform Hope Alkazar Tanıtıldı 

Sanat, spor, geleneksel, fiziksel ve dijitali bir arada sunan platform Hope Alkazar, dünya çapında yenilikçi projeleriyle revaçta olan yeni medya sanatçısı Refik Anadol ve Nike Ülke Direktörü Ahu Altuğ tarafından MMA EMEA İş Geliştirme Direktörü Elvin Altun Noyan’ın modere ettiği panelde mekanın içerisinden yayınlanan panelde anlatıldı ve herkesin ücretsiz bir şekilde bu deneyimin bir parçası olabileceğine dikkat çekildi.

Oyunun Yeni Kuralı: Rekaberlik

5 yıldır MMA Türkiye etkinliklerinde ortak sponsor olan Akbank, Garanti BBVA, Türkiye İş Bankası ve Yapı Kredi’nin temsilcileri de yapay zeka ve pazarlama konularında perspektiflerini paylaştı. Core Strateji Kurucusu İhsan Elgin moderatörlüğünde gerçekleşen panelin ana fikri rekabet ile beraberlikten üretilen ‘Rekaberlik’ oldu.

Toplumun Yarısı Akıllı Telefon Kullanıyor

Appnext Türkiye Ülke Müdürü Gözde Alemli, kullanıcı edinme stratejileri kapsamında katılımcılarla E-Marketer verilerini paylaştı. Türkiye’de Android İşletim Sistemi olan akıllı cihaz oranının yüzde 86 olduğuna dikkat çeken Alemli, ‘’Akıllı telefon kullanıcıları bu yılın sonunda 51.4 milyona ulaşacak ve tüm popülasyona baktığımızda bu oran oran yüzde 62’ye tekabül ediyor. Mobil reklam harcamalarının ise 2021’in sonunda Türkiye’de 377 milyon dolara ulaşması bekleniyor‘’ dedi.

Getir Dijital Pazarlama Müdürü Alper Sezer de mobil uygulamanın büyümesi konusunda Gözde Alemli’nin sorularını yanıtladı. Sezer, pazarlama stratejilerini açıklarken; ‘’Getir ortaya koyduğu hizmeti Dünyada ilk kez uygulamış bir şirket. Verdiğimiz hizmeti müşteriye doğru anlatabilmemiz çok önemli. Bu sebeple farklı mecralardan reklam vermeye özen gösteriyoruz’’ yorumunda bulundu.

Ortalama dikkat seviyemiz 8 saniye

AdColony Satış ve Programatik direktörü Serdar Çelik moderatörlüğünde gerçekleşen ‘Mobil Reklamın Yeni Kuru Paneli’nde sektörün en çok konuşulan konularından biri olan Dikkat Ekonomisi ele alındı. Panelde, Microsoft’un yakın dönem araştırmasına göre insanların ortalama dikkat süresinin 8 saniyeye düştüğü gerçeği dikkat çekti.

*Etkinliği kaçıranlar, panelleri MMA Türkiye Youtube kanalından izleyebilir.

7 Aralık 2021 | AI&İNOVASYON
8 Aralık 2021 | Modern Pazarlama
9 Aralık 2021 | Yaratıcılık 

MMA Türkiye Smarties Ödülleri Sahipleriyle Buluştu!

Mobil Pazarlama Derneği MMA (Mobile Marketing Association) tarafından düzenlenen ve bu sene Ece Sükan’ın sunumuyla MMA EMEA Youtube kanalında dün akşam canlı yayınlanan SMARTIES Ödül Töreni online olarak gerçekleşti. Marka, ajans ve teknoloji sağlayıcılarının birlikte ortaya koyduğu “MODERN PAZARLAMA” yaklaşımlarını ve bunun sonucunda “MOBİLDE ETKİ YARATMA” konularını ödüllendiren dünyadaki ilk yarışma programı olan SMARTIES, 11.senesinde rekor başvuru sayısına ulaştı . Eti Pazarlama Grup Başkanı Zeynep Dipçin AKDOĞAN Başkanlığında pazarlamanın öncü isimlerinden oluşan Juri üyeleri başarılı kampanyalar arasından mobil yaratıcılığın ‘’En’’lerini seçti.

MMA Türkiye SMARTIES Ödül Töreni’nde 4 ana kanal; ‘’Marketing Objectives’’ , ‘Media’’, ‘’Technology’’ , ‘’Business Transformation 2021’’ altında yer alan 25 Kategoriden; toplamda 32 Bronz, 25 Silver , 11 Gold ve 2 Endüstri Ödülü sahipleriyle buluştu. Etkinlik, Juri Başkanı Zeynep Dipçin Akdoğan’ın konuşması ile başladı, MMA Türkiye Smarties Ödül Töreni ve hemen ardından MMA EMEA Ödül Töreni ile devam etti.

EMEA Bölgesi’nin 54 Ödülünden 35’i Türkiye’den

EMEA Bölgesi’nin SMARTIES kazananlarının büyük çoğunluğunun Türkiye’den çıkması dikkat çekti. Toplamda 54 Ödül arasından; 16 Bronz SMARTIES’in 13’ü, 17 Silver SMARTIES’in 14’ü, 20 Gold SMARTIES’in 8’i ve 1 Endüstri Ödülü’nü yerli kampanyalar eve götürmeye hak kazandı ve Türkiye globalde büyük başarı elde etti.

MMA Türkiye Smarties 2021 Kazananlar Listesi:

BRAND EXPERIENCE

Bronz SMARTIES:

● ‘’ETİ POPKEK’TE BOŞ YOK!’’ – ETİ | MILKLAB
● ‘’DORITOS BOLDY YOU, ##DARETOGOFORIT’’ – DORITOS TURKEY | OMD TURKEY
● ‘’YUMOŞ BUILDING’’ – YUMOŞ | WUNDERMAN THOMPSON TURKEY

Silver SMARTIES:

● ‘’COCA-COLA SUMMER MUSIC UPLIFTING BREAKS’’ – THE COCA-COLA COMPANY | CARAT TURKEY

Gold SMARTIES:

● ‘’DIMES BATTLE SMOOTHIE X MILKSHAKE’’ – DİMES | REKLAMANIA CREATIVE / CATS&DOGS

LEAD GENERATION/ DIRECT RESPONSE/ CONVERSIONS

Bronz SMARTIES:

● ‘’DİMES BATTLE SMOOTHIEXMILKSHAKE’’ – DİMES | REKLAMANIA CREATIVE / CATS&DOGS

Silver SMARTIES:

● ‘’ALGIDA İLE TATLIYA BAĞLA – END IT UP WITH ALGIDA!’’ – ALGİDA | STANDBY CREATIVE GROUP
● ‘’FAST AND DELICIOUS’’ LITTLE CEASARS | HYPE

PRODUCT/SERVICES LAUNCH

Bronz SMARTIES:

● ‘’DORİTOS RİSK 5.0’’ – DORİTOS | OMD TURKEY

Silver SMARTIES:

● ‘’PIZZA TOST LAUNCH CAMPAIGN’’ – SUPERFRESH | SENFONİCO
● ‘’DİMES BATTLE SMOOTHIE X MILKSHAKE’’ – DİMES | REKLAMANIA CREATIVE / CATS&DOGS

CONSUMER PROMOTIONS

Bronz SMARTIES:

● ‘’COCA-COLA PROMO&DEEZER COLLAB 2020’’ – THE COCA-COLA COMPANY | CARAT TURKEY | GOODROLL | DEEZER

Silver SMARTIES:

● ‘’YUMOŞ SURVIVOR’’ – YUMOŞ | WUNDERMAN THOMPSON TURKEY
● ‘’ALGİDA MARAŞ USULÜ İLE NESİLLER YARIŞIYOR!’’ – ALGİDA | STANDBY CREATIVE GROUP

Gold SMARTIES:

● ‘’ETİ POPKEK’TE BOŞ YOK!’’ – ETİ | MILKLAB

CROSS CHANNEL INTEGRATION – ADCOLONY DESTEKÇİLİĞİNDE

Bronz SMARTIES:

‘’COCA-COLA SUMMER MUSIC UPLIFTING BREAKS’’ – THE COCA-COLA COMPANY | CARAT TURKEY
‘’ORANGE IS THE COLOR OF SUPPORT’’ – ING BANK | TRIBAL WW ISTANBUL
‘’YUMOŞ SURVIVOR’’ – YUMOŞ | WUNDERMAN THOMPSON TURKEY

Silver SMARTIES:

● ‘’YUMOŞ BUILDING’’ – YUMOŞ | WUNDERMAN THOMPSON TURKEY

Gold SMARTIES:

● ‘’ELLER ELLER’’ – BAYER | CONTENTINE | MEDIACOM

GAMING/GAMIFICATION/E-SPORTS

Bronz SMARTIES:

● ‘’CHEETOS MONSTER MOBILE VIDEO EXECUTION WITH ADCOLONY’’ PEPSICO | ADCOLONY | OMD TURKEY

Silver SMARTIES:

● ‘’YUMOŞ SURVIVOR’’ – YUMOŞ | WUNDERMAN THOMPSON TURKEY
● ‘’VALORANT’’ RIOT GAMES | ADXCLUSIVE

SOCIAL MEDIA MARKETING

Bronz SMARTIES:

● ‘’PEPSİ UCL’’ – PEPSİ | OMD TURKEY
● ‘’DİMES BATTLE SMOOTHIE X MILKSHAKE’’ – DİMES | REKLAMANIA CREATIVE / CATS&DOGS

Silver SMARTIES:

● ‘’ELLER ELLER’’ – BAYER | CONTENTINE | MEDIACOM
● ‘’PIZZA TOST LAUNCH CAMPAIGN’’ – SUPERFRESH | SENFONICO

SOCIAL MESSAGING / CHAT APPS / TEXT MESSAGING – GARANTİ BBVA DESTEKÇİLİĞİNDE

Gold SMARTIES:

● ‘’ETİ POPKEK’TE BOŞ YOK’’ – ETİ | MILKLAB

VIDEO ADVERTISING

Bronz SMARTIES:

‘’CHEETOS MONSTER MOBILE VIDEO EXECUTION WITH ADCOLONY’’ – PEPSICO | ADCOLONY | OMD TURKEY
‘’VALORANT’’ – RIOT GAMES | ADXCLUSIVE
‘’INSTANT PLAY SAMSUNG GALAXY A SERIES’’ – SAMSUNG | ADCOLONY | PUBLICIS

Silver SMARTIES:

● ‘’ALGİDA İLE TATLIYA BAĞLA – END IT UP WITH ALGIDA’’ – ALGİDA | STANDBY CREATIVE GROUP
● ‘’ELLER ELLER’’ – BAYER | CONTENTINE | MEDIACOM

LOCATION BASED SERVICES / TARGETING

Bronz SMARTIES:

● ‘’LOCATION BASED INSIGHT USAGE WITH PERSONALIZATION’’ – VODAFONE TURKEY

Silver SMARTIES:

● ‘’FAST AND DELICIOUS’’ – LITTLE CEASARS | HYPE

Gold SMARTIES:

● ‘’AKBANK OFFLINE OOH MEASUREMENT & OPTIMIZATION’’ – AKBANK | MEDIACOM

INNOVATION – TÜRKİYE İŞ BANKASI DESTEKÇİLİĞİNDE

Bronz SMARTIES:

● ‘’ETİ POPKEK’TE BOŞ YOK’’ – ETİ | MILKLAB
● ‘’AKBANK OFFLINE OOH MEASUREMENT & OPTIMIZATION’’ – AKBANK | MEDIACOM

Silver SMARTIES:

● ‘’RUFFLES MESSI MESSAGES’’ – RUFFLES | OMD TURKEY

Gold SMARTIES:

● ‘’ARÇELİK VIEW IN AR PRODUCT EXPERIENCE PROJECT’’ – ARÇELİK | HOLONEXT

MOBILE APP – APPNEXT DESTEKÇİLİĞİNDE

Bronz SMARTIES:

● ‘’DAHA DAHA’’ – THE COCA-COLA COMPANY | CARAT TURKEY

Silver SMARTIES:

● ‘’YAPI KREDİ POS CEPTE’’ – YAPI KREDİ

Gold SMARTIES:

● ‘’KAZANDIRIO APPLICATION’’ – PEPSICO | OMD TURKEY

MOBILE SEARCH

Bronz SMARTIES:

● ‘’PRE-MARKETING BY TRENDYOL’’ – TRENDYOL | NEWTON.DDC

Silver SMARTIES:

● ‘’FAST&DELICIOUS’’ – LITTLE CEASARS | HYPE

SOCIAL COMMERCE

Bronz SMARTIES:

● ‘’HOW TO INCREASE ONLINE SALES WITH AN EXPERIENCE MANAGEMENT PLATFORM’’ – TADIM | NEODIGITAL

CONTEXTUAL / NATIVE ADVERTISING

Bronz SMARTIES:

● ‘’DIJITAL ZEKA Q’’ – QNB FİNANSBANK | ONEDİO

Silver SMARTIES:

● ‘’A MILLION MORE LIVES – SAFETY BELT WARNING STOPPER’’ – VOLVO – MINDSHARE

DATA / INSIGHTS

Bronz SMARTIES:

● ‘’L’OREAL PARIS ELSEVE DREAM LONG FRIZZ KILLER SERUM LAUNCH – BRIDGE PROJECT’’ – L’OREAL TURKEY | WAVEMAKER
● ‘’ALGIDA’YLA TATLIYA BAĞLA – END IT UP WITH ALGIDA’’ – ALGİDA | STANDBY GROUP

Silver SMARTIES:

● HOW TO INCREASE ONLINE SALES WITH AN ‘’EXPERIENCE MANAGEMENT PLATFORM! İLE TADIM | NEODIGITAL

Gold SMARTIES:

● ‘’BASE CUSTOMER PERFORMANCE WITH VODAFONE DATA MODELING’’ – VODAFONE TURKEY

USER GENERATED / INFLUENCER MARKETING

Bronz SMARTIES:

● ‘’DORITOS BOLDY YOU #DARETOGOFORIT’’ – DORİTOS TURKEY | OMD TURKEY

Silver SMARTIES:

● ‘’ELLER ELLER’’ BAYER | CONTENTINE | MEDIACOM

Gold SMARTIES:

● DIMES BATTLE | SMOOTHIE X MILKSHAKE İLE DİMES | REKLAMANIA CREATIVE / CATS&DOGS
● ‘’YUMOŞ BUILDING’’ YUMOŞ | WUNDERMAN THOMPSON TURKEY

GENDER EQUALITY IN ADVERTISING – META DESTEKÇİLİĞİNDE

Silver SMARTIES:

● ‘’İŞ ASSET MANAGEMENT WOMEN EQUITY FUND’’- TÜRKİYE İŞ BANKASI | PUBLICIS ISTANBUL

Gold SMARTIES:

● ‘’BEN VARIM’’ KAMPANYASI İLE VODAFONE TURKEY VE CARAT MEDIA | VMLY&R.

SOCIAL RESPONSIBILITY

Bronz SMARTIES:

● ‘’MAX SAHNE İLE HAYDİ OYUNA’’ – MAX VE STANDBY CREATIVE GROUP

TECHNOLOGY / INNOVATION

Bronz SMARTIES:

● ‘’YUMOŞ SURVIVOR’’ YUMOŞ | WUNDERMAN THOMPSON TURKEY
● ‘’RUFFLES MESSI MESSAGES’’ – RUFFLES | OMD TURKEY

INCLUSIVITY (DURING THE PANDEMIC)

Bronz SMARTIES:

● ‘’MAX SAHNE İLE HAYDİ OYUNA’’ – MAX VE STANDBY CREATIVE GROUP
● ‘’TV+ SANA GÖRE İÇERİK’’ – TURKCELL | MİNDSHARE

CUSTOMER EXPERIENCE

Bronz SMARTIES:

● ‘’DORİTOS BOLDY YOU #DARETOGOFORIT’’ – DORITOS TURKEY VE OMD TURKEY

Silver SMARTIES:

● ‘’ALGİDA İLE KAZAN’’- UNILEVER | MINDSHARE TURKEY
● ‘’ADİDAS – BEŞİKTAŞ FANTOGRAPHY’’ ADİDAS | WUNDERMAN THOMPSON TURKEY

E-COMMERCE (PIVOTING DURING THE PANDEMIC)

Bronz SMARTIES:

● ‘’FIAT EGEA CROSS PRELANSMAN’’ – FIAT | PEOPLE

Silver SMARTIES:

● ‘’ARÇELİK WEBSITE – www.arcelik.com.tr’’ – ARÇELİK | -99 DESIGN STUDIO

ENDÜSTRİ ÖDÜLLERİ

● BEST-IN-SHOW: DİMES BATTLE SMOOTHIE X MILKSHAKE
● ADVERTISER OF THE YEAR: UNILEVER

Exit mobile version