Notebook Pazarında 2022 Yılının İlk Çeyreğinde Lider: ASUS

Dünyanın önde gelen markalarından birisi olan ASUS, 2022 yılının ilk 3 ayında notebook pazarında yüzde 25 üzerinde bir pazar payına sahip olarak ilk sırada yerini aldı.

1989 yılında kurulmuş Tayvan merkezli bir bilgisayar ve donanım üreticisi olan Asus dizüstü bilgisayar, masaüstü bilgisayar, netbook, kablosuz yönlendirici, projektör, anakart, cep telefonu, LCD Panel, katı hal sürücüsü, optik depolama, ağ donanımı, bilgisayar kasası, elektronik devre elemanları, bilgisayar soğutma sistemleri, sunucu, giyilebilir bilgisayar, ekran kartı gibi geniş bir üretim ağına sahiptir. Şirket özellikle son dönemde ürettiği dizüstü bilgisayarlarla adından söz ettirir hale gelmiştir. Kaliteyi, teknolojiyi ve sağlamlığı ön plana çıkarmayı amaçlayan şirket bunu sloganına da yansıtmış ve bu doğrultuda satışlarını gerçekleştiren Asus, 2022 yılının ilk çeyreğinde notebook pazarında yüzde 25 gibi bir oranla pazar payına sahip olarak listede zirveye yerleşti.

2021 yılını hedeflediği yüzde 40 bandındaki büyüme ile kapatan ve tüketici bilgisayarı pazarında ilk iki markadan biri olan şirket, yıla zirvede başladı. Araştırma şirketi GFK Türkiye’nin sonuçlarına göre Notebook pazarında, geride bıraktığımız üç ayın lideri yüzde 25’in üzerinde pazar payı ile ASUS oldu. 2022 yılına tüketici notebook pazarında lider marka olarak başlayan ASUS, Ocak ayını yüzde 26,8, Şubat ayını yüzde 25,7, Mart ayını ise yüzde 25,1 pazar payı ile birinci olarak tamamladı.

Asus Yaratıcı ve OLED Gruplarında Dünya Çapında 1 Numara

Yaratıcı içerik üreticileri için Zenbook, Vivobook ve ProArt Studiobook serilerini geliştiren marka, araştırma şirketleri GFK ve NPD tarafından açıklanan verilere göre dünya çapında 2022 yılının 1 numaralı yaratıcı bilgisayar üreticisi seçildi.

Taşınabilir cihazlarda OLED ekran teknolojisine öncülük eden markalardan olan ASUS, en geniş OLED dizüstü bilgisayar model serisine sahip marka olarak ön plana çıkıyor. ASUS OLED bugün hem dünya pazarında hem de Türkiye pazarında rakiplerine açık ara fark atmaya devam ediyor.

ASUS Türkiye Sistem İş Birimi Ülke Müdürü Özge Kılıç Güler, açıklanan sonuçlarla ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “2022 yılına toplam tüketici notebook kategorisinde birinci marka olarak başladık. Şubat ve Mart aylarında da istikrarlı büyümemizi sürdürdük. Dijitalleşmenin hızlanması, yükselişe geçen uzaktan çalışma ve oyun kültürüne her ihtiyaca uygun geniş yelpazemizle hızla yanıt verebiliyor olmamız sürdürülebilir büyümemizi destekliyor. ASUS OLED ise dizüstü bilgisayarlar için geçtiğimiz yıl itibarıyla tüketicilere büyük bir görsel şölen sunarken heyecan da yarattı. Geniş bir OLED notebook seçeneği sunan ASUS, hem global pazarda hem de Türkiye pazarında tüketicilerinden çok olumlu geri dönüşler alarak bu ürün segmentinin lideri konumuna ulaştı. Yılın devamında da inovasyonun sınırlarını zorlayan ürün portföyümüzü daha da genişleterek tüketicileri heyecanlandırmaya devam edeceğiz.”

Exit mobile version