Geçen hafta, Nintendo Switch oyun konsolunun Mart 2017’den bu yana yaklaşık 80 milyon konsol sattığını ve 76 milyon adetlik Nintendo 3DS sevkiyatını aştığını açıkladı. Şimdi şirketin en başarılı konsolu olan Nintendo Wii’nin satışlarını geçme planı var.
2006 yılında piyasaya sürülen Wii, ömrü boyunca 101,63 milyon adet sevk ederek hareket kontrollerinde ve aile oyunlarında devrim yarattı. Mevcut mali yılının ilk dokuz ayında 24 milyon adet sevk eden Nintendo Switch yavaş yavaş yetişiyor.
2021 Ocak ayının en çok indirilen PlayStation oyunları
NINTENDO BAŞKANI AÇIKLADI
Nintendo başkanı Shuntaro Furukawa, şirketin son mali sonuç brifinginde, “Bu ivmeyi sürdürmeyi ve kümülatif satış hacmini Wii’yi geçecek şekilde artırmayı hedefliyoruz. Bunu başarmak için çeşitli önlemler düşünürken, bu çaba için kritik olduğunu düşündüğümüz bir nokta, şu anda çok sayıda tüketicinin Nintendo Switch oynadığı gerçeğidir.” dedi.
Kasım 2019’da Furukawa, Switch Lite’ın elde taşınır cihazın piyasaya sürülmesinden önceki orijinal modelden daha fazla kadın ilk kez alıcılar çektiğini söyledi. Ocak 2020’de Ring Fit Adventure gibi oyunların Nintendo’nun kitlesini genişlettiğini ekledi.
Furukawa “Diğer oyunlara kıyasla Ring Fit Adventure oynayan kadın tüketicilerin oranı daha yüksek ve cinsiyetten bağımsız olarak geniş bir yaş aralığı var. Çünkü aileler oyunu evde oynayarak tüketici tabanımızın nasıl genişlediğine dair gerçek bir fikir veriyor” dedi.
No plans to announce a new Nintendo Switch model anytime soon https://t.co/vL2pJjz8r2
— NintendoReportersEN (@NinReportersEN) February 3, 2021
Furukawa, Mayıs 2020’de şirketin düzenli olarak oyun oynamayan yeni tüketicileri çekmek için reklam bütçesini artırma planlarını açıkladı. Son sonuç brifingi sırasında, Switch’in artık daha çeşitli bir kullanıcı tabanını çekerek “yaşam döngüsünün ortasına girdiğini” söyledi. Şirket, daha fazla oyuncuya hitap etmeye devam etmek için yazılım yelpazesini genişletmeyi planlıyor.
FURUKAWA, NINTENDO SWITCH KONSOLUNUN ALINMASINI BAZI OYUNLARIN DA TEŞVİK ETTİĞİNİ SÖYLEDİ
Furukawa, “Lansman sırasında Nintendo Switch satın alanların çoğu zaten çeşitli farklı oyunlar oynamışken, Pokémon veya Animal Crossing gibi bir oyunun piyasaya sürülmesiyle bir Nintendo Switch satın almaya teşvik edilen tüketiciler de var” dedi.
Ayrıca, “2020 yılında evde daha çok vakit geçirdikleri için uzun zamandır ilk kez oyun sistemi satın alan ya da Super Mario Bros 35. Yıl kampanyasından nostalji nedeniyle bir sistem satın alan tüketiciler var. Nintendo Switch beşinci yılına girecek ve bu çeşitli tüketicilerin her birine bir sonraki ilgi alanını sağlamaya devam etmek bizim için önemli.” diye ekledi.
Furukawa, şirketin araştırmasının, kilit pazarlardaki son Switch satışlarının yaklaşık % 20’sinin aynı evdeki farklı sistemlere olan talepten kaynaklandığını ortaya çıkardı. ABD ve Avrupa’nın, Switch satışlarının büyümesi için “Japonya’dakinden daha fazla, hâlâ bolca yerin olduğu” pazarlar olduğunu ekledi.
Birkaç analist, Switch’in 2021’in en çok satan konsolu olacağını tahmin etti. Furukawa, söylentilere rağmen, sırasıyla Şubat ve Mart aylarında piyasaya sürülecek Super Mario ve Monster Hunter sürüm konsolları dışında piyasaya sürülmesi planlanan yeni bir model olmadığını açıkladı.
“Yeni donanım ve Nintendo Switch için piyasaya sürülen bu programla, piyasadaki dördüncü yılında en yüksek satışlarını henüz kaydetmişken, yeni bir modeli duyurma planımız yok” diye ekledi.
Yorum Yap