Netflix CFO’su Spencer Neumann’a göre Netflix’in 2025 yılında içerik harcamalarını 18 milyar dolara kadar çıkarması bekleniyor. Hatta Neumann, içerik harcamaları konusunda henüz tavana yakın bir yerde bile olunmadığını söyledi.
Bu yıl dijital yayın platformunun 18 milyar dolarlık içerik harcaması olması bekleniyor. Variety tarafından aktarılan bilgilere göre 16,2 milyar dolardan yaklaşık yüzde 11 artış gösterecek.
Neumann, şirketin içerik harcamalarını nasıl tahmin ettiği sorulduğunda “Bu biraz sanat biraz da bilim” yanıtını verdi. Şirketin beklenen gelirle başladığını ve Netflix’in marj hedeflerine ulaşma hedefi açısından içerik harcamalarına baktığını söyledi.
Netflix Giderek Büyümeye Devam Ediyor
Netflix, 2024 yılını dünya genelinde 301,6 milyon ücretli abone ile kapatarak 2023’e göre büyümesini epey hızlandırdı. Neumann, bunun Netflix içeriğini izleyen 700 milyondan fazla kullanıcı anlamına geldiğini ifade etti.
“Her yerde büyüme fırsatı görüyoruz” ifadelerini kullanan Neumann, “Bu daha çok büyümek ve harcama yapmak için en önemli fırsatın nerede olduğuyla ilgili” diyerek mümkün olduğunca büyümeye devam etmek istediklerini belirtti.
Netflix şu anda onlarca ülkede çok sayıda aboneye birçok farklı türden dizi, film ve çeşitli programlar sunuyor. Hâlihazırda Squid Game, Wednesday ve Stanger Things gibi birçok başarılı ve popüler dizisi mevcut. Bu yapımlar, Netflix’in hızlı büyümeyi sürdürmesi üzerinde büyük rol oynuyor.
Yorum Yap