Microsoft Konami ve Sega’yı almayı düşünüyor

Microsoft, Japonya’da azalan Xbox konsolu satışlarını canlandırmak için Konami ve Sega satın almalarını gözlüyor.

Konu satın alma olduğunda inkar edilemez Microsoft ve Xbox Oyun Stüdyoları yüksek hedefleme konusunda utangaç değiller. İd Software ve Bethesda Softworks’ün sahibi olan şirket olan ZeniMax Media’nın 7,5 milyar ABD doları tutarında satın alınması, Microsoft’un aktif ve agresif bir şekilde şirket portföyünü ve hayati Xbox markasını geliştirmeye çalıştığını kanıtlıyor. Popüler bir teknoloji yorumcusu, potansiyel devralmalar için sıraya giren sonraki şirketlerin Japon oyun yıldızları Sega ve Konami olduğunu belirtti.

Twitter, ‘geri alma’ seçeneğini test ediyor

Microsoft ve Sega on yıllardır birbirine bağlı ve ikincisinin eski tarafından satın alınması bir yıl boyunca söylentiler arasında yer alıyor. Xbox Game Studios’un Sega’nın konsol alanında uzman bilgi ve deneyimini edinmesi mantıklı olacaktır ve Tokyo merkezli firma, son yıllarda Sega Genesis / Mega Drive’ın altın çağına kıyasla kesinlikle mücadele etti. Konami de tekrar karışıma dahil edildi ve şirket, herhangi bir satın alma ile Silent Hill ve Metal Gear gibi değerli oyun IP’lerini beraberinde getirecekti.

MICROSOFT, KONAMI VE SEGA İLE JAPONYA’DA XBOX’IN ÖNEMİNİ ARTIRMAK İSTİYOR

Her zaman olduğu gibi, söylentilerin inanılırlığı, Japon pazarının Microsoft / Xbox için ne kadar önemli olduğuna karar veriyor. Ülkenin son satış rakamları Redmond şirketi için oldukça kötü: 27 Şubat’ta sona eren hafta için 1.508 adet Xbox Series X ve S ve sadece 10 Xbox One konsol satıldı. Buna karşılık aynı hafta için 3.249 PS4 konsolu kapandı Japon oyuncular 33.792 PS5 makinesi satın aldı ve 78.134 Nintendo Switch cihazı satın alındı.

Konami ve Sega’yı satın almak, Xbox’ı Japonya’da daha güçlü bir marka haline getirmekle kalmaz, aynı zamanda bir Xbox konsoluna sahip olan dünyanın diğer bölgelerindeki iki şirketin milyonlarca hayranının da ilgisini çeker. Hem Microsoft başkanı Satya Nadella hem de Xbox şefi Phil Spencer, yerleşik oyun geliştiricilerinin satın alınmasının doğru yön olduğunu açıkça ortaya koydu, bu nedenle belki 2021’de daha fazla stüdyo genişletmesi olacak.

Exit mobile version