Meta reklam kısıtlaması kararı aldı. Bu karar kapsamında sosyal medya platformunda belirtilen tarihlerde hiçbir şekilde siyasi paylaşımda bulunması mümkün olmayacak. Şirket tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“2020 yılında yaptığımız gibi, seçim gününe kadar geçen günler boyunca Amerika Birleşik Devletleri’nde sosyal meseleler, seçimler ya da siyaset ile ilgili reklamlar için bir kısıtlama dönemini başlatıyoruz.”
Meta Reklam Kısıtlaması İçin Hangi Tarihi Verdi?
Şirketin açıklamasına göre reklamlar için uygulanacak olan kısıtlama, 1 Kasım 2022 tarihinden itibaren başlıyor. Bu kısıtlama 8 Kasım 2022 tarihinde sona erecek.
Meta’ya göre 1 Kasım 2022 tarihinden başlayan kısıtlama kapsamında 8 Kasım 2022 tarihine kadar seçimler ya da siyaset ile ilgili yeni reklamlar yayımlanamayacak ve çoğu düzenleme işlemi geçerli olarak kabul edilmeyecek.
1 Kasım 2022 tarihinden itibaren Amerika Birleşik Devletleri’ndeki reklamverenler, siyasi reklamlarla ilgili olarak şunları yapamayacak:
- Yeni bir video yükleyemeyecek ya da var olan bir videoyu düzenleyemeyecek.
- Mevcut bir fotoğrafı düzenleyemeyecek ya da yeni bir fotoğraf yükleyemeyecek.
- Reklamın yayımlandığı Facebook sayfasını ya da Instagram hesabını değiştiremeyecek.
- Başlık, açıklama, buton ve benzeri ayarlar üzerinde değişikliğe gidemeyecek.
- İzleme yöntemini (Web sitesi faaliyetleri, uygulama faaliyetleri vb.) değiştiremeyecek.
- Reklam yerleşimi ile ilgili bir değişiklik yapması mümkün olmayacak.
- Hedef kitleyi değiştiremeyecek.
Kısıtlama sadece yukarıdaki maddelerle sınırlı olmayacak. Meta’nın reklam sınırlaması ile ilgili maddelerin tamamını yayımladığı açıklamadan görebilirsiniz.
Yorum Yap