Mass Effect üçlemesinin geliştirilmiş yeniden yapımı geldiğinde, çok oyunculu modu içermeyecek. Mass Effect geliştiricisi Mac Walters, ekibin bu özelliği Legendary Edition’a getirmesi için muazzam bir çaba sarf etmeleri gerektiğini söyledi. Proje yöneticisi oyunla ilgili bir brifingde “Bir noktada bir çizgi çizmemiz gerekti” dedi. “Bir süredir remaster yapmaktan bahsetmiştik ve en azından bir noktada her şey masadaydı.”
BioWare, üçlemenin son bölümü Mass Effect 3‘e çok oyunculu modu eklemişti. “Bunlar aşılamaz zorluklar olmasa da,” Walters, tek oyunculu deneyimin dışındaki özelliklere odaklanmaları gerektiğini söyledi: çapraz oyunu nasıl dahil edecek veya ne yapmalı bugün hala Mass Effect‘in çok oyunculu oyununu oynayan insanlarla yapın. “Bunu nasıl onurlandırırız, onları nasıl getiririz, bir şekilde bu boşluğu doldurabilir miyiz” dedi.
Oyun 2012’de piyasaya sürüldüğünde, çok oyunculu da bir anlatı amacına hizmet etti. Oyunun sonu, kısmen oyuncunun “galaktik hazırlığına” bağlı; oyuncu seçimi, kaynaklar ve rekabetçi maçlardaki başarı gibi faktörlerin bir kombinasyonu; yüksek bir hazırlık seviyesi, oyunun en üst düzey sonlarını başlatmaya yardımcı oluyor.
Walters, oyunun yeniden dengelendiğini söyledi. Yalnızca çok oyunculu bir faktör olarak kaldırılmakla kalmıyor, aynı zamanda önceki oyunları oynamadan doğrudan Mass Effect 3‘e geçmeyi seçen oyuncuların zorlanmamasını sağlıyor. “Bu en iyi sonları veya daha yüksek kademe sonları elde etmeyi amaçlıyor. Hangisinin en iyi veya en kötü olduğunu söylemeyeceğim ama açıkça oynamak daha kolay olacak,” dedi. “Kısaca o bölümü çıkardık ve yeniden dağıttık.”
Bazı oyuncular oyunun eksik çok oyunculu oyunundan dolayı hayal kırıklığına uğrayabilecek olsa da Walters, nihayetinde mümkün olan en iyi uyumlu hikaye deneyimini yaratmanın gerektiğini söyledi. “Genel olarak bu remake, orijinal üçlemenin daha iyi bir temsili. Çünkü bu tek oyunculu anlara daha iyi odaklanabiliyoruz.”
BioWare, Mass Effect: Legendary Edition‘ı, 14 Mayıs’ta PC, PS4 ve Xbox One’da piyasaya sürecek.
Yorum Yap