Yapay zeka odaklı çözümleri ve güçlü altyapısı ile kurumsal müşterilere dijital dönüşüm sürecinde eşlik eden Lenovo, 2024 yılında Türkiye PC pazarındaki liderliğini sağlamlaştırdı.
2025 yılına yapay zeka, siber güvenlik, veri analitiği ve sürdürülebilir BT yatırımları ile yön vermeye hazırlanan Lenovo, yüzde 24 toplam pazar payı ile genel liderliğini korudu. Bununla birlikte, yüzde 32,3’lük oranl kurumsal segmentte, yüzde 26,3 ile dizüstü bilgisayar pazarında, yüzde 40,7 ile All-in-One segmetinde ve yüzde 27,7 masaüstü pazar payı ile önemli oyuncu konumunda yer aldı.
Hem PC hem HPC alanında dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen teknoloji lideri, 2024 yılı performansını ve 2025 hedeflerini değerlendirerek global ve yerel pazarlardaki büyüme stratejilerini de kamuoyu ile paylaştı.
Bilişim Sektörü Büyürken Türkiye Fırsatları Değerlendiriyor
Lenovo’nun paylaştığı verilere göre küresel bilgi teknolojileri pazarının 2027 yılına kadar yüzde 55 büyüyerek 3.9 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye’nin toplam ihracatında bilişim teknolojilerinin payı ise yüzde 1 seviyesinde. Bu da Türkiye’nin yüksek potansiyeline karşın henüz gelişimin başında olduğuna işaret ediyor.
Lenovo, yapay zeka çağında sektöre yön veriyor
Küresel teknoloji pazarı hız kesmeden büyümeye devam ediyor. Sunucu pazarının 2025 yılında yüzde 19,7 oranında artarak 278 milyar dolarlık hacme ulaşması bekleniyor. Türkiye özelinde ise bu pazarın 393 milyon dolara ulaşacağı öngörülüyor.
Dünya genelinde veri depolama pazarının 2025 itibarıyla 35.7 milyar dolarlık bir büyüklüğe erişmesi bekleniyor. Bununla beraber dünya genelindeki süper bilgisayar pazarının yüzde 30’u da Lenovo tarafından karşılanıyor. Lenovo, global PC pazarında yüzde 23,5’lik, Türkiye pazarında ise yüzde 24’lük payı ile üst üste beşinci kez liderliğini sürdürüyor.
Lenovo’dan Yapay Zekaya Yönelik 1.2 Milyar Dolarlık Yatırım Taahhüdü
Lenovo’nun küresel çapta yapay zekaya yaptığı toplam yatırım taahhüdü 1.2 milyar doları aşmış durumda. Dünya genelinde 400’den fazla AI uzmanı, 4 global AI merkezi ve 80’den fazla AI-ready platformla sadece teknolojiyi değil, çözümleri de dönüştürüyor.
GPT-in-a-Box™, AIPOD™ ve Microsoft Copilot+ gibi çözümlerle kurumlara özel hibrit yapay zeka çözümleri sağlıyor. Yıllık 2 milyar doları aşan yapay zeka geliri ile bu alandaki liderliğini de pekiştiriyor.
Kurumların rekabette öne çıkmasında yapay zekânın stratejik önemine dikkat çeken Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, şu ifadeleri kullandı:
“Lenovo’nun inovasyon anlayışı, müşterilerimizin iş süreçlerine değer katacak çözümler üretmeyi kapsıyor. Yapay zekâ sadece bir araç değil, iş yapış şekillerini kökten değiştiren bir dönüşüm. Yatırımlarımız ve güçlü altyapımızla müşterilerimizin dijital dönüşümüne yön veriyoruz. Tüm bunların yanı sıra kurumların bu dönüşümde rekabet avantajı elde etmeleri için ürünlerin yanı sıra kapsamlı çözümler sunuyoruz.”
Marka gücü ve sürdürülebilirlik odaklı büyüme
Lenovo, yüzde 62’lik satın alma değerlendirmesi oranı ve yüzde 28’lik satın alma tercihi ile tüketici gözünde yüksek güvene sahip durumda. Türkiye’de yüzde 83 marka bilinirliği ile sektörün en güçlü markalarından biri. 2024’te Marketing Türkiye tarafından 5. kez “Tüketici Oylamasıyla En Prestijli Bilgisayar Markası” seçildi.
Teknoloji lideri, “Bilim Temelli Hedefler” (Science Based Targets) tarafından onaylı sürdürülebilirlik yaklaşımını benimseyerek sektörün öncüsü konumunda.
Yorum Yap