LC Waikiki, Sanal Tasarım ve Planlama (Virtual Design and Planning -VDP) projesi ile dijital dönüşüm sürecinde önemli bir adım attı.
İç kaynaklarla geliştirilen uygulama sayesinde ürün planlamadan tasarıma, mağazalardaki ürünlerin konumlamasından üretim süreçlerine kadar pek çok aşama üç boyutlu ortama taşınıyor.
LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer, “Sektörümüzün yapısı, ürünlerimizin çoğunun siparişinin satış döneminin çok öncesinde verilmesini gerektiriyor” dedi ve şu şekilde devam etti:
“Bu sebeple mağaza bazlı yapılacak tasarım ve planlama aktivitelerinin hatadan olabildiğince ayrıştırılması maliyet ve kar açısından bizim için vazgeçilmez olabiliyor. Süreçlerimize adapte ettiğimiz, Türkiye’de bir ilk olan VDP projemiz ile mağazalarda görsel düzenlemeden, ürün tasarımına iş süreçlerimize ve müşteri deneyimini artırmamıza büyük katkı sağlayacak.”
VDP Projesi Neler Sunuyor?
VDP, ürün planlama ve tasarım süreçlerinin 3 boyutlu oyun motoru kullanılarak sanal bir ortama taşınması hedefi ile geliştirilmiş ve tamamen LC Waikiki kaynakları ile tasarlanmış bir yazılım. VDP ile 3 boyutlu bir dünyada üretim süreçleri yürütebiliyor, ürünler 3 boyutlu dünyada görülebiliyor.
Ayrıca mağazaları da 3 boyutlu olarak görüntüleyebiliyor, bu sayede sezon öncesinde yapılan planların mağazada, gerçek ünitelerde nasıl gözükeceği önden test edilebiliyor. Bu doğrultuda VDP ile planlamanın 2 boyutlu dünyası, ürün ve perakendenin 3 boyutlu dünyasına entegre ediliyor.
Bunu yaparken algoritmaların ve yapay zekanın yetkinliklerini kullanan LC Waikiki, VDP içinde bir ürünün nasıl gözükeceğini ya da ürüne ek görsel özellikler eklemeyi, üretken yapay zeka kullanarak yapabiliyor.
Yorum Yap