Ana sayfa Makale Koronavirüs ile Değişen Tüketici Alışkanlıkları

Koronavirüs ile Değişen Tüketici Alışkanlıkları

Türkiye’nin en önemli zincir teknoloji mağazalarından biri olan MediaMarkt Türkiye’nin İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım’a Koronavirüs ile birlikte yaşadıkları değişimi sorduk.

0
Pandemi ile Değişen Tüketici Alışkanlıkları

Dünya, Convid-19 pandemisinin ölümcül etkilerinin yanı sıra yarattığı ağır ekonomik ve sosyolojik yaralarıyla da savaşıyor. Uzun bir süre daha bu çetin savaşın devam edeceği öngörülüyor. Evet, artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Önümüzdeki dönemde, sorunu iyi analiz edemeyen, strateji geliştirmekte geciken, duruma hazırlıksız yakalanan firmalarla krizi iyi yönetebilme yetisine sahip, farklı koşullara esneyebilen, krizi fırsata çevirebilecek sermaye ve insan kaynakları birikimine sahip, dijital dönüşüm konusunda raya girmiş firmalar yer değiştirecek.

Online Alışveriş

Convid-19’un hızlı yayılım gösteren ölümcül bir virüs tipi olması ile ortaya çıkan “evde kal, sağlıklı kal” mottosu, tüketicinin satın alma ihtiyaç ve şeklinde de temel değişimlere neden oldu. En başta, iş hayatı eve taşındı. Ceket, kravat baş başa toplantıların yerini tişörtle Zoom’dan yapılan evden eve video konferanslar aldı. Evde ekmek yapımı, saç kesimi, TV karşısında aorobik, yoga, bilgisayar oyunları, Netflix, maske akla ilk gelen yükselen trendler oldu. Tabi bir de yükselen trendlere “Luppo” markasının zaferini de ekleyebiliriz.

Koronavirüs ile birlikte yaşanan değişimi daha iyi analiz edebilmek için Türkiye’nin en önemli zincir teknoloji mağazalarından biri olan MediaMarkt Türkiye’nin İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım ile EtnaMedya’nın en yetkili ağzı Bahattin Apak Technotoday okuyucuları için keyifli bir sohbet yaptı. İşte satır başları…

Bahattin Apak: 2019 yılının sonlarında başlayarak çok kısa sürede bugünkü rakamla 2.5 milyondan fazla kişiyi etkileyen, binlerce kişinin ölümüne sebep olan Convid-19 pandemisi, dünya ekonomisinde de derin yaralar açtı. Evde kal çağrıları, sosyal mesafe konusu, kapanan AVM’ler, mağazalar özellikle perakende sektörünü derinden etkiledi. MediaMarkt olarak Türkiye’de yaklaşık 80 mağaza ve online alışveriş sitenizle faaliyet gösteriyorsunuz. Koronovirüs tedbirleri doğrultusunda nasıl bir strateji izlediniz?

MediaMarkt Türkiye’nin İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım

Yenal Gökyıldırım: Tüm dünyayı olduğu gibi Türkiye’yi de etkisine alan Convid-19 pandemisi sonrası MediaMarkt olarak ülke genelinde hizmet verdiğimiz tüm mağazalarımızı 22 Mart Pazar gecesi itibariyle geçici bir süreliğine kapatma kararı aldık. Çalışanlarımızın, müşterilerimizin sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı bizim için her şeyden daha önemli. Öte yandan ülkece evlerimizden çıkmadığımız bugünlerde değişen koşullara tüm ekiplerimizle en hızlı şekilde adapte olduk; 7/24 mediamarkt.com.tr mobil uygulamamız ve çağrı merkezimiz ile hizmet vermeye devam ettik.

Mediamarkt Mağaza

Apak: İhtiyaçların büyük oranda online kanallardan karşılanabiliyor olmasının MediaMarkt tarafında yansımaları nasıl oldu?

Gökyıldırım: “Tüm Elektronik İhtiyaçlarınız için MediaMarkt” söylemimiz ile müşterilerimizin bu dönemde öne çıkan elektronik ihtiyaçlarının tartışmasız adresi olarak konumlandık. Müşterilerimizi teslimattan, tadilata kadar, tüm deneyim süreçlerine dair proaktif olarak bilgilendiriyoruz. Evde Eğitim, Evde Ofis, Evde Hijyen ve Evde Teknoloji şeklinde müşterilerimizin ihtiyaçlarını grupladık ve her bir grubun altında doğru ürün ve hizmetleri bu zor dönemde de ihtiyaçları karşılayacak şekilde müşterilerimize sunuyoruz.

Bu süre içerisinde örnek olarak belirdiğimiz iki haftalık dönemi, öncesiyle kıyasladığımızda mediamarkt.com.tr’den yapılan alışverişlerde yüzde 350’yi aşkın bir artış yaşandı. Çağrı merkezimizde de müşterilerimize en iyi, kesintisiz hizmeti sunmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu kanal üzerinden gerçekleştirdiğimiz satışlarda da yüzde 443’lük artış gerçekleşti.

mediamarkt.com.tr.

Apak: İnsanların değişen yaşam alışkanlıkları paralelinde ihtiyaçlarında yarattığı değişimi online alışveriş kanalınıza gelen taleplerden çok iyi gözlemleyebiliyor olmalısınız.

Gökyıldırım: En çok satılan ürünlere baktığımızda kategori olarak en çok bilgisayar veya tablet gibi ürünlerin yer aldığı IT kategorisinde, TV kategorisinde, akıllı saatlerde, bluetooth kulaklık ve aksesuarlarda, elektrikli süpürge, derin dondurucu, buharlı ütü gibi ürün kategorilerinde artışlar gerçekleşti.

Online eğitime geçilmesi ve aynı zamanda insanların evden çalışmasıyla birlikte özellikle bilgisayar kategorisinde önemli bir artış oldu. En çok satılan ürüne dizüstü bilgisayarlar diyebiliriz. Bugün mediamarkt.com.tr üzerinden yapılan dizüstü bilgisayar satışlarını öncesiyle kıyasladığımızda yüzde 1017 artış görüyoruz.

Televizyonlarda da önemli artış yaşanırken bu, özellikle EBA TV izleme özelliği ile akıllı TV’lerde gerçekleşti. En çok 43” ve 49” modelleri ağırlıklı olarak tercih edilirken evde müzik dinlemek için satın alınan soundbarlarda da ciddi bir artış yaşandı. Bu kategoride ise 200 – 300 W aralığındaki modeller tercih edildi. Satış artışı yaşanan diğer bir kategori olan bluetooth kulaklıklarda ise bu oran yüzde 150 olarak görüldü.

Apak: Yaşananlar insanı tüm dünyayı içine alan kocaman bir film setinin içindeymiş gibi hissettiriyor. Sadece gece gündüz fedakarca hizmet eden sağlık çalışanlarının, acil aşı, ilaç arayışında olan bilim insanlarının değil marketteki kasiyerin, dükkanını kapatmak zorunda kalan berberin, kuyruğa girip emekli ikramiyesini çekmek zorunda kalan Hasan amcanın kısacası herkesin kendi başrolünü oynadığı “mutlu sonu” heyecanla beklenen, kocaman bir film gibi. Aktörlerin oyundaki başarısının sonucu belirleyeceği bir film.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here