2021 Kia K5 GT, kötü bir ismin iyi bir arabayı gözardı edemeyeceğini kanıtlıyor. Elbette, Studebaker Dictator, Ford Probe ve Toyota Estima Lucida G Luxury Joyful Canopy gibi araç isimleri K5’ten çok daha kötü takma adlardır. Ancak bu dört kapılı, özellikle GT döşemesinde, çok hoş ve yetenekli, şık ve hızlıdır.
Yeni K5, orta boy sedan kalabalığının her zaman üzerinde durmasa da; hemen hemen her kategoride segmentinin zirvesine yakın. Bu Kia, zarif bir şekilde eskiyen Honda Accord’un yeni versiyonuymuş gibi hissettiriyor. Subaru Legacy’den çok daha ilginç ve Toyota’nın popüler Camry’sinden hem içeride hem de dışarıda daha havalı görünüyor. Kısacası, K5 bir plaj topu kadar çok yönlüdür.
İlginizi Çekebilir: Amerika’nın en çok satan aracı: Mercedes-Benz G-Serisi
KIA K5 GT ARACININ BAZI ÖZELLİKLERİ
Her şeyi renklendiren bu sedan, bol miktarda görsel sunuyor. Önde ve ortada K5, Kia’nın imzası olan kaplan burunlu ızgaranın yeniden tasarlanmış bir versiyonunu giyiyor. Ana açıklık geometrik bir ağ deseni ile doldurulmuş. Ön çamurluklar boyunca akan belirgin kuyruklara sahip bir çift eğik LED far grubu ile çevrilidir. Bu örneğin; Safir Mavisi boyası hemen hemen mükemmel renktir. Profilde, K5, Volkswagen’in Arteon’u ve bir Audi A7’nin karışımını andırıyor; A sütunlarının önünde birincisine şaşırtıcı derecede benziyor.
ARACIN İÇ TASARIMI
Bu zarif kıvrımlı tavan çizgisi, neredeyse otomobilin ön kısmı kadar karmaşık bir şekilde tasarlanan kısa bir arka kısımda sona eriyor. Bagaj kapağı şaşırtıcı derecede kısadır. Ancak açıklık oldukça geniştir. Alanın kendisi 16 fit küp, bir Accord’da elde ettiğinizden daha az bir yer. Ancak bir Camry tarafından sağlanandan daha fazla bir alan. Arka koltuk arkalıkları, daha uzun eşyaları taşımak için düz bir şekilde katlanır. Ancak geçiş açıklığı özellikle büyük değildir.
Yeniden tasarlanan diğer Kia’larda olduğu gibi, K5’in iç mekanı hem modaya uygun hem de işlevsel olarak hayranlık uyandırıyor. Gösterge paneli güçlü bir şekilde yatay ve derinden şekil almış. Ayrıca sergilenen malzemelerin tümü mükemmel kalitede. Ön kapı panelleri, cömertçe tanecikli esnek plastiklerle kaplanmıştır. Her yere dağılan ayaz-gümüş aksanlar harika görünüyor. Parlak güneş ışığında ve sert polimerlerin kullanıldığı yerlerde rahatsız edici parlamaya neden olmaz. Hiçbiri bozuk para kokmaz.
Kullanılabilirliği artıran otomobilin orta konsolu, sürücüye doğru çok hafif bir açıya sahip. Bu nedenle bilgi-eğlence ekranına ve klima kontrollerine ulaşmak daha kolay. Bugünlerde birçok aracın aksine K5, geleneksel bir mekanik vites değiştirici ile birlikte geliyor. Etli bir T kolu ile bu vites seçici harika duruyor. Kullanımı son derece tatmin edici. Ve bu arabanın iyi hissettiren suni deri malzemesi olan koltukları da öyle. Ön koltuklar işi hallediyor. Arkada şaşırtıcı miktarda alan var. Uzun boylu yolcuların bu Kia’da başları ve bacakları için bolca yer olacak.
BİLGİ EĞLENCE SİSTEMİ ÖZELLİKLERİ
Biri 8 inç ekranlı, diğeri 10,3 inç dokunmatik ekranlı üst düzey teklif olmak üzere iki bilgi-eğlence sistemi mevcuttur. Her iki multimedya dizisi de Apple CarPlay ve Android Auto’yu destekliyor. Ancak yalnızca temel sistem bu akıllı telefon yansıtma sistemleri için kablosuz bağlantı mevcut. Güzel ve yerleşik navigasyonla gelen büyük ekranı tercih ederseniz; bir şarj kablosu getirdiğinizden emin olun.
Kullanılabilirlik söz konusu olduğunda, Kia’nın en yeni bilgi-eğlence sistemi kazanır. 10,3 inçlik ekrandaki yükselen sistem, kullanımı son derece basit ve son derece hızlı yanıt vermekle kalmıyor; aynı zamanda hiçbir zaman kekemelik veya gecikme yapmıyor. Gözleri de yormuyor. Ana ekran simgeleri küçük mor neon tabelalara benziyor. Radyo alıcısı, bugünlerde hepimizin biraz daha kullanacağı bir şey olan bir dizi nixie tüpü olarak yer alıyor.
MOTOR GÜCÜ
Onları daha küçük K5’lerden ayıran sportif GT modelleri, iri 2,5 litrelik turboşarjlı bir motora sahiptir. Bir avuç fentanil tableti kadar güçlü olan bu dört silindirli ateş püskürtücü, ön tekerleklere 290 beygir gücü ve 311 pound-feet tork sağlar. Her biri 1.6 litrelik turbonun sağladığından çok daha fazla… Dört tekerlekten çekişin neden sadece daha küçük motorla kullanılabildiğini kimse tahmin edemez. Bu sedan, yaklaşık 2.250 rpm’den itibaren vahşice çekiyor. Ancak bu hızın altında çok güçlü. Kullanımda, kabinde bir miktar güç aktarma organı titreşimi olur. Unutmayın, 2,5 litre büyük bir dört silindirdir. Ancak motor sessiz ve genellikle iyi huyludur.
ARACIN FİYATI
K5 GT, 35.705 dolarlık bir fiyat etiketine sahip. 95 dolarlık bir kargo koruyucusu ve 155 dolarlık halı kaplı paspaslar, 4,000 dolarlık GT1 Paketinde olduğu gibi taban fiyatı dolduruyor. Bu pahalı eklenti, daha büyük dokunmatik ekran, birinci sınıf Bose ses sistemi, ısıtmalı ve havalandırmalı elektrikli ön koltuklar ve bir dizi güvenlik teknolojisi gibi bir dizi olanak içerir. Yine de, bu araba ne kadar güzel hissettirdiği ve hızlı hareket ettiği düşünüldüğünde makul fiyatlıdır.
Yorum Yap